מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

מה דעת הרבנים על האתר אקשיבה?

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
אוהב עמו
הודעות: 859
הצטרף: ג' יוני 05, 2018 9:48 pm

Re: מה דעת הרבנים על האתר אקשיבה?

הודעהעל ידי אוהב עמו » ה' מאי 23, 2019 10:09 am

עובר ושב כתב:סליחה, אינני מכיר את הרב בצלאל כהן, וגם לא את הרבנים העונים באקשיבה.

לפיכך תסלח לי אם איני נגרר להשמצות זולות על מאן דהו.

איני מהלל אותם, אך להשמיט מהם את התואר המינימלי 'רב' שניתן באופן אוטומטי גם לעסקן עם הארץ, זוהי השמצה.

ורק בשביל הפיקנטרייה....
תסתכל כאן לדוג' viewtopic.php?f=64&t=44958&p=536516#p536516 שהעיתונאי קובי לוי לא זכה לתואר הרב.
ואין לי כח יותר לחפור בהיסטוריית ההודעות....

עובר ושב
הודעות: 2540
הצטרף: א' אפריל 01, 2018 1:05 am

Re: מה דעת הרבנים על האתר אקשיבה?

הודעהעל ידי עובר ושב » ה' מאי 23, 2019 2:01 pm

חפרת כהוגן, והעלית חרס בידך.

לגבי הנ"ל, מן הראוי היה להצמיד לו תואר גנאי, שהרי הוא מדבר על גדולי הפוסקים (שהתירו סמארטפון מסונן, וכו') בזלזול מוחלט, בצורה שתצלנה אוזניים משמוע, וגם מחדיר לילדים הרכים רצון עז לגלוש באינטרנט, אחר שהוא מתאר להם כמה זה כיף וכמה זה ממכר, ובוודאי ירצו "לנסות" אחר כל התיאורים המלבבים. את ילדיי אני מרחיק בכל כוחי מקריאת הפרסומים שלו, כדי שלא יתקלקלו.

למרות כל זאת, הסתפקתי באיזכור שמו בלבד, ללא שום תואר.

זאב ערבות
הודעות: 8534
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: מה דעת הרבנים על האתר אקשיבה?

הודעהעל ידי זאב ערבות » ה' מאי 23, 2019 6:12 pm

עובר ושב כתב:חפרת כהוגן, והעלית חרס בידך.

לגבי הנ"ל, מן הראוי היה להצמיד לו תואר גנאי, שהרי הוא מדבר על גדולי הפוסקים (שהתירו סמארטפון מסונן, וכו') בזלזול מוחלט, בצורה שתצלנה אוזניים משמוע, וגם מחדיר לילדים הרכים רצון עז לגלוש באינטרנט, אחר שהוא מתאר להם כמה זה כיף וכמה זה ממכר, ובוודאי ירצו "לנסות" אחר כל התיאורים המלבבים. את ילדיי אני מרחיק בכל כוחי מקריאת הפרסומים שלו, כדי שלא יתקלקלו.

למרות כל זאת, הסתפקתי באיזכור שמו בלבד, ללא שום תואר.

ראה מה שמובא כאן
viewtopic.php?f=64&t=43435&p=509670&hilit=%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%99+%D7%9C%D7%95%D7%99#p509670

זאב ערבות
הודעות: 8534
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: מה דעת הרבנים על האתר אקשיבה?

הודעהעל ידי זאב ערבות » ה' מאי 23, 2019 6:48 pm

איני מצדד בעד או נגד אתר אקשיבה, רק אעיר הערה כללית בענין חדירת המדיה ובפרט המדיה החברתית למחנה החרדים כסוס טרויאני בלי שיבחינו בכך.
עד התפתחות הטכנולוגיה עם המצאת הטלפון והטלגרף, פרט למפגש פנים אל פנים עם אדם מסויים הדרך היחידה להעביר הודעות מאחד לשני היתה ע"י שליח המוסר בע"פ את הדברים (בפני נכתב ובפני נחתם) או כתיבת אגרת. הדבר היה כרוך בקשיים ולקח בדרך כלל הרבה זמן (למי שלא היה קפיצת הדרך).
אך עם המצאת הטלפון והטלגרף, ממש בן רגע יכלת להעביר הודעה מאחד לשני (כל עוד לצד השני היה אף הוא טלפון, או כמו שהיינו עושים, מתקשרים לשכנים). וכך הלכה והתפתחה לה הטכנולוגיה עם תא קולי, ביפרים ועוד עש שהגיע תורו של האינטרנט שמאפשר תקשור בין כל יושבי תבל (כמעט) בכל אתר ואתר, בין באופן פרטי (אחד על אחד) או קבוצתי (פורום אוצר החכמה). כלומר מבחינה מסויימת הפורום הזה אינו שונה מפייסבוק בכך שמאפשר לקבוצה מסויימת לנהל דו שיח (כמובן להבדיל בין קודש לחול, אך גם בפייסבוק מכורח הנסיבות יש הגבלות על מה שניתן לעשות שם - הצהרה: אין לי ולא היה לי שום חברות באף אתר חברתי כלשהוא כך שאני כותב לא מידיעה אלא ממה שקראתי בענין).
בקיצור, כל פורום הוא רשת חברתית ואף כל שאר האתרים הנזכרים כאן... כולל אקשיבה המאפשרת לאנשים להשאר אנונימיים ולכתוב את הגיגי לבבם ולשטוח את בעיותיהם בחיים. האם זו דרך נכונה? האם זה צנוע לפרסם דברים אלו ברבים שכל מי שיש לו גישה לאינטרנט יכול לראותם, כולל בני נוער שמי יודע איזה מחשבות עולים במוחם בשעת קריאת הדברים, שלולי זאת לא היו נותנים על כך את הדעת. לדוגמא, אחד יקרא את כל בעיות השלום בית הנזכרות שם ויחליט למה לי להתחתן?
בעצם מה שאקשיבה עושה זה יעוץ פסיכולוגי חינם למי שלא היה טורח לקבלו בדרך אחרת, אז אם אני הולך לפסיכולוג, האם אני מעוניין שהוא יפתח בלוג ויספר שם את כל המקרים המגיעים לפתחו? זה נגד האתיקה של פרטיות האדם (או שמא כפי שרואים מהרשתות החברתיות, אנשים מעוניינים לחשוף את עצמם ברבים). כמובן שזה מה שמושך אנשים לאתר שלהם ונותן לו פרסומת אך מסופקני אם זו הדרך.
הנה זה מה שמופיע שם תחת הכותרת המשיבים:
המשיבים באקשיבה הינם מתנדבים חרדים בגילאי 30-40, בעלי נסיון רב בתחומים שונים ובתוכם רבנים, יועצים, עו"ס, בעלי תארים אקדמאים מתקדמים, אשר כולם באים בפתיחות והקשבה להאזין לשאלות הדור הצעיר, לברר וללבן יחד איתו, ולנסות להשיב ולהדריך.

המשיבים באקשיבה עוברים הכשרה ייעודית אשר נותנת להם כלים נוספים בהקשבה ובמענה למגוון השאלות והמצוקות הקיימים אצל צעירים וצעירות במגזר החרדי.

כל המשיבים חותמים בשמם האמיתי ובכתובת מייל, ומאפשרים כך לשואל להמשיך התכתבות באופן אישי ודיסקרטי.

אקשיבה קיבלה את ברכתם של רבנים ויועצים חשובים, ומתייעצת איתם מעת לעת.

זה רציני? אז מה עם הכותב חותם בשמו ח. רוזנברג. האם השואל יודע מיהו? אולי זה שם ניק וכתובת המייל היא סתם כתובת לצורך ההתכתבות (כפי שלי יש מה שנקרא כתובת אי מייל לג'אנק אותה אני נותן לכל מי שאיני מעוניין שידע את כתובתי האמיתית למנוע הטרדות וכדומה). ואפילו אם השם אמיתי, מי זה ח. רוזנברג? מה תחום מיומנותו לענות על שאלות עדינות, להיות יועץ בכמה מהתחומים שם צריך הכשרה, לא כל אחד יכול ליטול על עצמו את התואר פסיכולוג.
אך יותר מכל, מה זאת אומרת אקשיבה קיבלה את ברכתם של רבנים ויועצים חשובים, ומתייעצת איתם מעת לעת? זה רציני? בספרי אכתוב : קיבלתי את ברכתם של רבנים ויועצים והתייעצתי אתם! הלא זו בדיחה, הקוראים רוצים לדעת מי הם אותם רבנים ויועצים שהתיעצתי אתם? הלא כן?
דרך אגב הדבר מצוי כאשר מפרסמים מופעים והקרנות של סרטים בחול המועד שההפקה בהסכמת רבנים ואשי חינוך ידועים! תתארו לכם שבפתח מסעדה יש שלט: המסעדה בפקוח ועד כשרות חשוב. תאכלו שם?

עובר ושב
הודעות: 2540
הצטרף: א' אפריל 01, 2018 1:05 am

Re: מה דעת הרבנים על האתר אקשיבה?

הודעהעל ידי עובר ושב » ה' מאי 23, 2019 7:00 pm

העומדים מאחרי האתר אינם אנשים אנונימיים, ראה כאן.

מלבד זאת, אפשר להבין את הרתיעה הטבעית של רבנים מאנ"ש, שלא יתייגו אותם ככותבים באינטרנט. על האינטרנט מתנהלת תעמולה בלתי פוסקת בכל מדיה אפשרית, כולל עיוות וסילוף גמור של דברי הרבנים, ונדיר למצוא כאלה שלא יתביישו להצהיר על כך, כמוך או כמו הרב יואל שילה והרב משה דביר, שראויים להערכה על כך.

לכן, לא הייתי מצפה מכל אותם משיבים להזדהות בשמם ולמסור את כל פרטיהם. עובדה היא ש99 אחוז מהרבנים הכותבים כאן (שלא לדבר על עמי הארצות הכותבים כאן, ותורמים רק לזיהום הדיונים בהשמצות אישיות וכו') מסתתרים מאחרי כינוי ואינם כותבים בשמם.

גם מה שהערת על המשפט "אקשיבה קיבלה את ברכתם של רבנים ויועצים חשובים, ומתייעצת איתם מעת לעת" אין זו הערה, כי אם הם ינקבו בשמות הרבנים שהינם מתייעצים איתם, יתכן מאוד שיופעל עליהם לחץ אדיר להסרת הגושפנקא החלקית מהאתר, ויפציצו אותם עם חלקי משפטים שהוצאו מהקשרם, ויציגו את הרבנים המשיבים כ"רפורמים" (ראה אשכול זה לדוגמא). וכאשר עשו לפורום אוצר החכמה, למשל. כולנו יודעים שזהו המקום הכי נקי שקיים באינטרנט, ובכל זאת הצליחו לשכנע רב בישראל לחסום את האתר.

זאב ערבות
הודעות: 8534
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: מה דעת הרבנים על האתר אקשיבה?

הודעהעל ידי זאב ערבות » ה' מאי 23, 2019 7:18 pm

ראשית, תודה על המחמאה. הלינק שהבאת רק מראה מי עומד מאחרי האתר, אך אינם מה שאני מגדיר רבנים ויועצים חשובים.
אני מבין היטב היטב את הרתיעה וכו' אך אין זה נותן גושפנקא לפתוח אתר ולכתוב האתר עומד בפיקוח ויעוץ ת"ח מובהקים בלי לומר את שמם.
וכנ"ל בענין המשיבים, מדוע שאשאל שאלה באתר ומישהו אנונימי וכפי שכתבתי לעיל, זה שאני מכיר את שמו, לפחות בהיכרות הראשונית לא אומר דבר (כמו שאני מתכתב אתך כבר פעמים רבות ואתה טוען שבניגוד לדברי איני יודע מי אתה ושלעולם לא אדע), ואסמוך על כך שהוא מיומן לענות על שאלתי? זה לא שונה משאילת שאלות הלכתיות באתרים המיועדים לכך בלי לדעת מי הוא המשיב.
בקשר לסיום דבריך שאם יפרסמו את שמות הרבנים יופעל עליהם לחץ... אם כך, שלא יפתחו אתר! לא ענית על שאלתי אם זה מקובל לפתוח מסעדה עם הכשר אנונימי ומה ההבדל בין זה לאקשיבה. אדרבה, באקשיבה עם היועץ נותן מידע לא טוב, יכול לגרום לפירוק משפחה או לנער או לנערה לחזור בשאלה וזה כבר דיני נפשות.

ח. רוזנברג
הודעות: 313
הצטרף: ו' אוקטובר 26, 2018 10:07 am

Re: מה דעת הרבנים על האתר אקשיבה?

הודעהעל ידי ח. רוזנברג » ה' מאי 23, 2019 8:02 pm

הרבית דברים ר' זאב, וזמני קצוב. לכן אשיב רק על נקודה אחת חשובה.
זאב ערבות כתב:בעצם מה שאקשיבה עושה זה יעוץ פסיכולוגי חינם למי שלא היה טורח לקבלו בדרך אחרת,
אז אם אני הולך לפסיכולוג, האם אני מעוניין שהוא יפתח בלוג ויספר שם את כל המקרים המגיעים לפתחו? זה נגד האתיקה של פרטיות האדם (או שמא כפי שרואים מהרשתות החברתיות, אנשים מעוניינים לחשוף את עצמם ברבים).

1. מה שאקשיבה עושה זה לא ייעוץ פסיכולוגי חינם, אלא "חדר מיון" לבעיות מסוגים שונים. בדרך כלל, כאשר השאלה מצביעה על מצב שמצריך ייעוץ אמתי, המשיב יפנה את השואל לייעוץ, לפעמים עם המלצות ספציפיות למקרה הספציפי.
כל אחד מבין שיש צורך ב"חדר מיון" כזה, ואכן אקשיבה אינם היחידים. גם לב שומע ועוד ארגונים דומים, שפונים לקהלי יעד שונים ומגוונים, בדרכים שונות ומגוונות. הצורך ברור ונחוץ.
אפשר כמובן לדון אם עושים את זה בצורה הנכונה או לא, ואם יש הסכמות חתומות של רבנים, ואם המקימים הם בעלי השקפה צרופה המסורה לנו מרבותינו מדור דור, ועוד שאלות רבות וטובות. אגב, אם השאלות מציקות למישהו, אפשר לפנות לאקשיבה ולשאול :)
2. כל אחד מהשואלים מציין האם הוא מעוניין שהשאלה והתשובה יתפרסמו באתר. אכן, רבים מבקשים שזה לא יתפרסם, וכמות השאלות והתשובות שאינן מפורסמות באתר, עולה בהרבה על כמות אלו שמפורסמות באתר. אין כאן שום בעיה אתית.
כאמור, אפשר לדבר על בעיה חינוכית, האם ראוי לפרסם שאלות, שהרי יש בזה תועלת לצד מכשול, ויש בזה צדדים לכאן ולכאן.

אוהב עמו
הודעות: 859
הצטרף: ג' יוני 05, 2018 9:48 pm

Re: מה דעת הרבנים על האתר אקשיבה?

הודעהעל ידי אוהב עמו » ה' מאי 23, 2019 10:10 pm

כבוד הרב חג"ר שליט"א
1. הגדרה מעולה ואמיתית, אכן כמו אקשיבה קיימים עוד אירגונים שונים, אך כולם מגובים רשמית על ידי רבנים מוכרים, וכולם עושים זאת בדיסקרטיות זהירה.
2. פירסום השאלה והתשובה לא אמור להיות נתון להחלטת השואל שיכול להיות בחור או בחורה בני 14, אלא להחלטה של אדם בר דעת ובר סמכא המבין מה ראוי לפרסום ומה לא.

אני הק' השפל והבזוי לא רואה כ"כ תועליות חינוכיות, וגם אם כן יש לי עוד מגוון שאלות שנשאלתי כבר מבחורי ישיבה על תחומים שונים דוגמת: הוצאת שז"ל משכב זכור ושאר
עריות, שאלות באמונה על גווניה השונות, אמונת חכמים ושאר ירקות, ובנוסף בעיות פסיכולוגיות שמצויות לרוב ולצערי הגדול מודחקות על ידי הורים וכדו', ואני מייגע את מוחי מה ייתן ומה יוסיף פירסומם....

נ.ב. אינני מכיר את קובי לוי ואת שיגו ושיחו ואינני מנוי גם על העיתון בו הוא כותב, רק אני חושב שהוא מוכר כירא שמים לא פחות מבצלאל כהן....

זאב ערבות
הודעות: 8534
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: מה דעת הרבנים על האתר אקשיבה?

הודעהעל ידי זאב ערבות » ו' מאי 24, 2019 5:02 am

ח. רוזנברג כתב:הרבית דברים ר' זאב, וזמני קצוב. לכן אשיב רק על נקודה אחת חשובה.
זאב ערבות כתב:בעצם מה שאקשיבה עושה זה יעוץ פסיכולוגי חינם למי שלא היה טורח לקבלו בדרך אחרת,
אז אם אני הולך לפסיכולוג, האם אני מעוניין שהוא יפתח בלוג ויספר שם את כל המקרים המגיעים לפתחו? זה נגד האתיקה של פרטיות האדם (או שמא כפי שרואים מהרשתות החברתיות, אנשים מעוניינים לחשוף את עצמם ברבים).

1. מה שאקשיבה עושה זה לא ייעוץ פסיכולוגי חינם, אלא "חדר מיון" לבעיות מסוגים שונים. בדרך כלל, כאשר השאלה מצביעה על מצב שמצריך ייעוץ אמתי, המשיב יפנה את השואל לייעוץ, לפעמים עם המלצות ספציפיות למקרה הספציפי.
כל אחד מבין שיש צורך ב"חדר מיון" כזה, ואכן אקשיבה אינם היחידים. גם לב שומע ועוד ארגונים דומים, שפונים לקהלי יעד שונים ומגוונים, בדרכים שונות ומגוונות. הצורך ברור ונחוץ.
אפשר כמובן לדון אם עושים את זה בצורה הנכונה או לא, ואם יש הסכמות חתומות של רבנים, ואם המקימים הם בעלי השקפה צרופה המסורה לנו מרבותינו מדור דור, ועוד שאלות רבות וטובות. אגב, אם השאלות מציקות למישהו, אפשר לפנות לאקשיבה ולשאול :)
2. כל אחד מהשואלים מציין האם הוא מעוניין שהשאלה והתשובה יתפרסמו באתר. אכן, רבים מבקשים שזה לא יתפרסם, וכמות השאלות והתשובות שאינן מפורסמות באתר, עולה בהרבה על כמות אלו שמפורסמות באתר. אין כאן שום בעיה אתית.
כאמור, אפשר לדבר על בעיה חינוכית, האם ראוי לפרסם שאלות, שהרי יש בזה תועלת לצד מכשול, ויש בזה צדדים לכאן ולכאן.

לידיעתך, זמנו של אדם קצוב בין אם הוא חש זאת או לא. עושה רושם שאתה הדובר של ארגון אקשיבה.
כתבת שתפקיד אקשיבה זה כמו חדר מיון, תשובה יפה. אז זה כל מה שאתם עושים? שומעים את הבעיה ומפנים לבעלי מקצוע? או שאתם מנסים לפתור אותה בעזרת הת"ח היועצים שלכם?
כדי לעזור לאנשים עם בעיותיהם מהסוג שאקשיבה מתימר לעשות, צריך לדעת את "התמונה השלימה" של המצב, במקרה של נוער לדבר עם ההורים והמחנכים ולשמוע מה יש להם לומר, וכן במקרה של בעיות זוגיות יש לשאול את הצד השני, האם אתם עושים זאת? האם יש בין הצוות שלכם איזה פסיכולוג או פסיכיאטר שאתם יכולים להתיעץ אתו או שכל אחד סומך על רוחב בינתו.

ח. רוזנברג
הודעות: 313
הצטרף: ו' אוקטובר 26, 2018 10:07 am

Re: מה דעת הרבנים על האתר אקשיבה?

הודעהעל ידי ח. רוזנברג » ו' מאי 24, 2019 10:16 am

קודם כל, אני לא הדובר של אקשיבה.
שנית, אני מבין שזה מטריד אותך מאד, אז תפנה מזמנך לעבור על מדגם תשובות באתר, ותוכל להגדיר לעצמך - ואולי גם לזכות את הרבים - מה הגדר המדויק של התשובות באתר, האם זה אפשרות א, אפשרות ב, משהו באמצע, או בכלל הגדרה שונה.
אני לא מבין בדיוק מה אתה רוצה, אבל זה בוודאי מאד חשוב, הירידה הזו לדקי דקויות.
אגב, כל השאלות הללו נכונות לכל מערכות ה"עזרה ראשונה", הגשמיים והרוחניים.

זאב ערבות
הודעות: 8534
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: מה דעת הרבנים על האתר אקשיבה?

הודעהעל ידי זאב ערבות » ו' מאי 24, 2019 2:09 pm

ח. רוזנברג כתב:קודם כל, אני לא הדובר של אקשיבה.
שנית, אני מבין שזה מטריד אותך מאד, אז תפנה מזמנך לעבור על מדגם תשובות באתר, ותוכל להגדיר לעצמך - ואולי גם לזכות את הרבים - מה הגדר המדויק של התשובות באתר, האם זה אפשרות א, אפשרות ב, משהו באמצע, או בכלל הגדרה שונה.
אני לא מבין בדיוק מה אתה רוצה, אבל זה בוודאי מאד חשוב, הירידה הזו לדקי דקויות.
אגב, כל השאלות הללו נכונות לכל מערכות ה"עזרה ראשונה", הגשמיים והרוחניים.

העסק של אקשיבה לא מטריד אותי במיוחד. הרעיון לעזור לאנשים הוא רעיון נעלה ויפה ויש לברך עליו שב"ה יש מי שתופס יוזמה ולא רק מדבר. כמו שאתה אומר שדבריך נכתבים על דעת עצמך, באותו אופן אין אגנדה סמויה מאחרי השאלות ואיני חותר לשום דבר ספציפי או להוכיח משהו.
עברתי על מדגם תשובות ובעקבותיו כתבתי מה שכתבתי לעיל וענית לי שאתם כמו חדר מיון וכעת אתה כותב שמה שאתם עושים זה הגשת עזרה ראשונה.
יש הבדל בין עזרה ראשונה לבעיות רפואיות לבין עזרה ראשונה לאנשים הסובלים מבעיות נפשיות מכל סוג שהו כולל מגוון הבעיות והשאלות שאתם מביאים בספר ובאתר, ובהרבה מקרים מה שנראה כבעיה קטנה מסתתר מאחריה בעיה גדולה ורצינית והשאלה האם אתם מיומנים לאבחן זאת? לא סתם אנשי מקצוע בתחום עוברים הכשרה של כמה שנים ולא איזה קורס חפוז לאנשים מתנדבים. היום כל בחורה שניה היא עובדת סוציאלית וכל רבנית נעשית באופן אוטומטי יועצת לעניני שלום בית וכדומה וכל אברך חושב שהוא יכול לייעץ לבחורים בעניני אמונה וכדומה. הרבה מהבעיות שיש לאנשים הם סטנדרטיות ועל כמה מהם כל אדם בעל נסיון חיים יוכל לענות ולתת איזה עצה, הבעיה היא האם אתם מיומנים לתפוס את הבעיות הרציניות אם יש כאלה, המסתתרות מאחרי מה שנראה בעיה קטנה.
נניח עניתם לבחור שיש לו בעיות אמונה והשבתם לו כפי שהשבתם, אך פספסתם והבחור התאבד, האם אתם לוקחים אחריות על כך?
בקיצור רציתי לדעת כיצד אתם מגישים עזרה ראשונה ומהתשובות שראיתי נראה שהן שטחיות ביותר, כלומר זה מה שאתם מפרסמים, ואם אתם מייעצים יותר בעומק רק מצנזרים מטעמים שונים, עדיף שלא תפרסמו דבר כיוון שיקרא מי שיקרא ולא יקבל תמונה מלאה ולא יפנה לבעל מקצוע .
רוב הבעיות המגיעות לרופא ילדים הם סטנדרטיות, כאב גרון, אזניים, קצת חום וכדומה וכעבור כמה דקות מקבלים מרשם והבעיה נפתרת. זה מה שאתה קורא לו עזרה ראשונה. החכמה היא, וכאן אתה צריך את המומחיות של הרופא לאבחן את המקרה היוצא מן הכלל שאם לא תאבחן אותו לא יהיה טוב. יכולת האבחון הזו היא מה שמבדיל בין רופא טוב לרופא חלש.
לדוגמא בא ילד למרפאה עם מה שנראה כסימנים רגילים של חום, אך הטיפול הסטנדרטי לא עזר, כעת צריך לאמץ את הראש מדוע. יש מליון אפשרויות והחכמה היא לגלות את הנכונה, נניח במקרה הזה האבחנה מובילה לגידול בראש, אז שולחים לצילום ואכן הצילום מראה שהאבחנה היתה נכונה. יכולת האבחנה היא מה שמבדילה בין רופא לרופא ולשם כך צריך הרבה הכשרה ונסיון בטיפול.
השאלה שלי שוב היא, האם אתם מיומנים לתפוס את הבעיות הרציניות לפני שנגרם נזק.
נערך לאחרונה על ידי זאב ערבות ב ש' מאי 25, 2019 12:53 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

ח. רוזנברג
הודעות: 313
הצטרף: ו' אוקטובר 26, 2018 10:07 am

Re: מה דעת הרבנים על האתר אקשיבה?

הודעהעל ידי ח. רוזנברג » ו' מאי 24, 2019 2:36 pm

אתה צודק. אעביר הערותיך להנהלה.

א_צאנזער
הודעות: 92
הצטרף: ד' אפריל 24, 2019 1:02 am

Re: מה דעת הרבנים על האתר אקשיבה?

הודעהעל ידי א_צאנזער » ו' פברואר 14, 2020 3:28 am

באשכול סמוך על בהמ"ד הגר"א, הועלה מאמר של הרב פאליי, בסופו כתב את הדברים הבאים:

מאמר המוסגר. ראיתי לנכון לצרף למאמר זה עוד הערה על הנעשה והמתרחש בדורנו כדי לעורר על יתר זהירות הנצרכת.
כשסיימתי לכתוב את המאמר הנ"ל ראיתי על שולחן בבית המדרש בשכונתי מונח ספר בשם "אקשיבה" ובו שו"ת לכל סוגי השאלות שמציקות לרבים מכל גווני היהדות החרדית, על כריכת הספר מודפס כי ספר זה מיועד למטפלים ולמחנכים בלבד, זה מיד עורר אותי להבין כי מחברי הספר מתעלמים מן המציאות הקיימת שהרי כותרת זו רק מעוררת סקרנות לכל צעיר נער ונערה לעיין בספר זה. פתחתי את הספר והופתעתי שלספר הדן בכ"כ הרבה נושאים רגישים שיש סכנה לצעירים לקרוא אותם אין שום הסכמה ולא כתובת עם שם שאפשר לפנות אליו בהערות וביקורות מלבד שמו של ראש הארגון וכתובת מייל.
בהקדמת הספר כתובה הבהרה וז"ל, "אקשיבה" הוא ארגון חרדי לכל דבר וענין, והוא מחויב לתורה ולהלכה המקובלת והמסורה ע"י גדולי הדור שבכל דור, והארגון מתייעץ באופן תדיר עם ת"ח וגם מופנות שאלות לגדולי דורנו. ואולם לא מוזכר שם, שום שם או כתובת היכולה לאמת ענין זה. באתי לעורר את הציבור על תופעה חדשה המתפתחת והולכת בדורנו והיא שקמים מדריכים ומחנכים חדשים שבאים ללמדנו איך ללמד, איך לחנך, איך להשיב, הם שכחו דבר יסודי ומהותי שיש לנו דרך סלולה ומבוססת הנקראת דרך ישראל סבא במסורת רבותינו מעתיקי השמועה. כלל גדול בידנו לא כל הרוצה ליטול את ה' יבוא ויטול, ישנם ארגונים ומוסדות הדואגים להגדיל תורה ולהאדירה ויישר כוח גדול מגיע להם, ואולם זהירות יתר צריך להיות חכם המכיר את מקומו ולדעת את הגבול בין עזרה וסיוע לנצרך לבין לההפך ולהיות מדברנא דחינוך. ישנו עוד כלל יסודי ומהותי כי לא כל מה שחושבים מדברים, לא כל מה שמדברים ביחידות ובאופן אישי מפרסמים וכ"ש מדפיסים, וכבר עוררו אותנו חז"ל 'חכמים הוו זהירים בדבריכם' וכ"ש בהדפסתכם.
אין לי את הכישורים וכ"ש את הסמכות להיות הבודק והקובע מה נכון ומה לא נכון אבל כתלמיד שזכיתי בכל ימי ליישב בישיבה בין החכמים באתי לעורר שלא נהיה 'פתי המאמין לכל דבר' ולא נאמין לכל הצהרה והבהרה המודפסת בראש כל ספר אלא לבדוק באופן יסודי האם יש על מי לסמוך שהרי בדיני נפשות קא עסקינן, יש לנו את מסורת החינוך ואסור לנו לזוז ממנה אפילו כחוט השערה, חובה עלינו להזכיר לעצמינו באופן תמידי את דברי רש"י בפרשת השירה "אלוקי אבי" לא אני תחילת הקדושה אלא מוחזקת ועומדת לי הקדושה ואלוקתו עלי מימי אבותי. שמעתי וארטל שאומרים שלפעמים "ברוב גאונך תהרוס". נזכה שיקויים בנו דברי המשורר 'ולמזהיר ולנזהר שלומים תן כמי נהר'.

אוהב עמו
הודעות: 859
הצטרף: ג' יוני 05, 2018 9:48 pm

Re: מה דעת הרבנים על האתר אקשיבה?

הודעהעל ידי אוהב עמו » ו' פברואר 14, 2020 2:34 pm

דיברתי עם אחד המשיבים שאמר לי שהסמכות התורנית היא של הרב שלמה ליפשיץ חתנו של הרב סילמן.
כמדומה שזה לא מוזכר ואפילו ברמז...

מ"מ אאל"ט הכשרות היתה בדיעבד אחרי הקמת הארגון ולא לכתחילה מיסודו אך ייתכן ואני טועה...

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 4657
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: מה דעת הרבנים על האתר אקשיבה?

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ב' נובמבר 02, 2020 6:20 pm

נוטר הכרמים כתב:אינני יודע לפרש את המכתב שהוצג כאן לטובת 'משפחה', וכפי שחונכתי, לפעמים לא יודע זה גם תשובה. (מריח שהיתה כאן תביעה מצד אנשים מסוימים כיצד יוצאים 'כנגדם').
אוכל רק להעיד, היה לי חבר טוב בישיבה, קצת יותר מבוגר ממני והרבה יותר 'מודרני' ממשפחה פתוחה. היו לי ספיקות באשר לשידוך מסוים שלבסוף אכן יצא אל הפועל. במהלך התייעצותו עם ר' שמואל זצ"ל, שאלו הגר"ש, האם הם קוראים בקביעות עיתון 'משפחה', ואז אמר בכאב, עיתון משפחה זה ה'השכלה' של היום'. (הסיפור בתימצות ובהשמטת פרטים מזהים צוטט גם בספרי).

אתה מפרש שהגר"ש נכנע לאיומים?


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 66 אורחים