א. האם למד ביום הראשון את כל התורה, ואח"כ ארבעים יום חזר בכל יום, כמו תנא מיניה ארבעים זימנין, או שלמד כל יום אחד חלקי ארבעים מהתורה?
ב. אי' בגמ' (נדרים לח.) ובמד"ר (שמות מא,ו) שכל ארבעים יום היה לומד תורה ושוכח. האם זה מכריח שלמד ביום הראשון את כל התורה כולה ושכחה ושוב חזר ביום השני ללמוד כל התורה ושכחה, וכן ביום השלישי. או שנאמר שלמד כל יום אחד חלקי ארבעים מהתורה ואע"פ ששכח מה שלמד לא חזר הקב"ה ללמדו את זה שוב למחרת - עד יום ארבעים שאז ניתנה לו במתנה?