נחלי אפרסמון כתב:בקובץ שערי הוראה(מערב ב"ב) חלק י"ב הובאה תשובת הרב ווזנר זצ"ל שלא יצאה י"ח וצריכה להדליק שוב.
נחלי אפרסמון כתב:יש לדון מסוגיית אי עביד לא מהני
לענין כתב:חשוב להוסיף נקודה
באם הנרות אסורים בהנאה א"כ לא יצאה.
ונקודה שקצת מפריעה לי - זה חילול שבת!
מתפלפלים בשויון נפש, יצאה ידי חובה, או לא יצאה, מהב"ע, דרבנן, אעל"מ, שד"ח... אי אפשר לדבר על זה בלי לצייר ולו במקצת את המרירות על חילול שבת, היא צריכה תיקוני תשובה וכפרה, וקבלה לעתיד [שלא תדליק בליל יו"ט רק בחדר שהחשיכו אותו על ידי שעון שבת].
פעם הגיע בחור לר' שלמה זלמן לשאול אותו מה הוא צריך לעשות כי נפל לו התפלין, הגרש"ז לא ענה לו, הוא פשוט צעק עליו 'איך זה קרה לך'?
רון כתב:נחלי אפרסמון כתב:בקובץ שערי הוראה(מערב ב"ב) חלק י"ב הובאה תשובת הרב ווזנר זצ"ל שלא יצאה י"ח וצריכה להדליק שוב.
מה טעם הדבר הלא כתבנו לעיל כמה סיבות טובות להקל בדבר
רון כתב: . . [יש איתי תשובת הגריש"א בענין, אלא שאיני כותבה כרגע לפי שאיני מבין את הדברים לכן אחכה לשמוע דעתכם הרמה]
לבי במערב כתב:רון כתב: . . [יש איתי תשובת הגריש"א בענין, אלא שאיני כותבה כרגע לפי שאיני מבין את הדברים לכן אחכה לשמוע דעתכם הרמה]
שמא יחשוף כת"ר מאוצרותיו?
ומֵעִנְיַן ימים אלו הוא, נקיון הבית וגילוי האוצרות...
ביליצר כתב:הרי לא חייבו חכמים חלילה בהדלקת נרות יום טוב בעצם יום השבת אלא בשעה שראויה להדליק מתחייבת ולא קיימה מצוותה.
ביליצר כתב:זה ודאי אינו ברור כי אי אפשר להדליק קודם פלג המנחה ,
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 160 אורחים