נחלי אפרסמון כתב:זה כלי חיתוך עם צורה זה לא סכין.
נחלי אפרסמון כתב:זה כלי חיתוך עם צורה זה לא סכין.
נחלי אפרסמון כתב:גם סליסר מחתך בצורה נוחה
כדכד כתב:לענ"ד החשש שלו הוא מצד מחתך ולא מצד טוחן כי הכלי חותך לפי צורה ואולי זה לפי מידה. אמנם על לבי מתיישב יותר הסברא שנכתב כאן שהענין הוא הנוחות ולא המידה ולכן מותר
כדכד כתב:לענ"ד החשש שלו הוא מצד מחתך
מענה איש כתב:תודה לכולם
בתחילה סברתי שיש בזה משום עובדין דחול אח''כ ראיתי בשש''כ להתיר שימוש בפורס ביצים כיון שהוא כלי אכילה א''כ ה''ה כאן.
דורש טוב לעמו כתב:מענה איש כתב:תודה לכולם
בתחילה סברתי שיש בזה משום עובדין דחול אח''כ ראיתי בשש''כ להתיר שימוש בפורס ביצים כיון שהוא כלי אכילה א''כ ה''ה כאן.
לא מדויק להשוות בין הדברים. הדיון בפורס ביצים הוא מצד מלאכת 'טוחן', שאע"פ שאין מלאכת טוחן בדבר שאינו גידולי קרקע (כגון ביצים), מ"מ אסור להשתמש בכלי
המיוחד לטחינה (כמבואר בשו"ע שכא, י), ולכן כתבו הפוסקים שאין איסור להשתמש בפורס ביצים כיוון שאינו מיוחד לטחינה, שכן הוא חותך לפרוסות עבות ולא חתיכות דקות.
בנד"ד הסכין אינה מיוחדת לטחינה, ואין בכך איסור. יישר כח.
מענה איש כתב:דורש טוב לעמו כתב:מענה איש כתב:תודה לכולם
בתחילה סברתי שיש בזה משום עובדין דחול אח''כ ראיתי בשש''כ להתיר שימוש בפורס ביצים כיון שהוא כלי אכילה א''כ ה''ה כאן.
לא מדויק להשוות בין הדברים. הדיון בפורס ביצים הוא מצד מלאכת 'טוחן', שאע"פ שאין מלאכת טוחן בדבר שאינו גידולי קרקע (כגון ביצים), מ"מ אסור להשתמש בכלי
המיוחד לטחינה (כמבואר בשו"ע שכא, י), ולכן כתבו הפוסקים שאין איסור להשתמש בפורס ביצים כיוון שאינו מיוחד לטחינה, שכן הוא חותך לפרוסות עבות ולא חתיכות דקות.
בנד"ד הסכין אינה מיוחדת לטחינה, ואין בכך איסור. יישר כח.
התכוונתי לדמות לא מצד עצם המלאכה אלא מצד עצם השימוש בכלי המיוחד.
שומע ומשמיע כתב:תראה בתמונה, הוא עושה צורות רגילות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 193 אורחים