אוצר החכמה כתב:נקודת הויכוח שלכם עכשיו היא האם לאסוף כסף ולהזמין פועלים זה אתערותא דלתתא ועצם הבניה היא אתערותא דלעילא. או שגם הבניה היא איתערותא דלתתא ??!!??
לענין כתב:תקחו לידים את קול התור, תשבו אתו בנחת חצי שעה, תתחילו להרגיש את הדם שלכם מתחיל לזרום ברעננות יתר, תתחילו להרגיש את הלב פועם במהירות, מבקש ומשתוקק לקום כאן הרגע ועכשיו להתחיל בביצוע פעולות מעשיות, גשמיות או קבליות, לפעול למען מטרותיו של משיח בן יוסף כאן ועכשיו!
אם הצלחתם להרגיש את זה, אז הבנתם מה קול התור בא להגיד, את מה שהחפץ חיים והרב מבריסק והרב שך פחדו ממנו, והיו צועקים נגדו יומם וליל!
לענין כתב:משנת קול התור רחוקה כמטחוי קשת מרוחו של הגר"א. גם ספר אחרית כראשית שביקש למצוא מקורות בתורת הגר"א לרעיונות קול התור, לא הביא סייעתות אלא לרעיונות הדרשניים של ענין מב"י והערב רב [אשר כמותם כבר יש לרוב בספרי רמח"ל ורמד"ו]. לעצם הענין של עשיית פעולות עבור גאולה בדרך הטבע, לא מצא כל מקור! [חוץ מצישטול מבריק מחלומות יוסף, והמעיין יבחר אם זה קשור בכלל לענין].
לענין כתב:כדי שלא נרחיק את הנידון, ונחשוב שהויכוח הוא אם האתחלתא דגאולה הוא ביסודות של החורבה (אליהם ירד רבי אליהו בעל לשון הקודש...) או במעקה של הגג.
קשה להגדיר את עומק המחלוקת, אודות המחלוקת המשיחית-רעיונית-ציונית-שטותית למי שלא מונח בענין של השוני העצום והמופלג בין קול התור לכתבי הגר"א (להבדיל אא"ה).
אך לכשתמצי לומר, דעותיו של משולש התגלמו בצדיק רבי יוסף לייב זוסמן זצ"ל. גם הרב אלישיב וגם ר' שלמה זלמן [ששניהם האמינו כמובן בקול התור, רק שנחלקו אם גם צריך לשים אותו ליד המטה] מוסכם לכל שהיו ההיפך שבהיפך הגמור, אולי קצת תבינו זה ממש רחוק מלהיות מחלוקת זעירונת.
משולש כתב:דווקא אני קראתי בספרו האחרון של מורגנשטרן להיפך:
הוא אומר שר' מנחם משקלוב רצה לבנות דווקא את החורבה כי ראה בזה סמל של החורבן, וכותב שאנשי צפת נלחמו כל הדרך ביישוב בית הכנסת החורבה כי כבר הקימו ע"י לעהרן בית מדרש חלופי שהיה בו די מקום לכולם, ולא היה מוצדק מצידם לקחת כ"כ הרבה חובות על החורבה, ועתרו לבית המשפט נגד הכנסת ס"ת לבית כנסת החורבה בתקצ"ז וכו'. יש שם פרק שלם על החורבה.
משולש כתב:ר' נתן פרידלנד זצ"ל [בספרו 'יוסף חן' דף כז], כדאי לראות כל הסכמות של הרבנים על ספרו (שנת תרל"ה) ובפרט את הסכמת המלבי"ם, זה לשונו:
"אחרי המחלוקת הנ"ל (האם גאולה תלויה בתשובה) חתמה הגמרא שם "ושתק רבי אליעזר". ואמר לי מו"ר ר' יוסף זונדל סלענטר תנצב"ה כי שתיקה כהודאה דמיא, דאל"כ למה צריכה הגמרא דווקא פה לסיים "שתק ר"א" דלא כהרגיל, אלא רק להודיע שהודה לר"י (שגאולה לא תלויה בתשובה) והראה לי ב'פרקי דר"א' שהודה ר' אליעזר בפירוש, נמצא רב יחידאי שהדבר תלוי בתשובה [עיי' סנהדרין צז:], ואחרי תיבות "ושתק רבי אליעזר" הביאה הגמרא תכף ומייד על זה "ואמר רבי אבא אין לך קץ מגולה מזה שנאמר ואתם הרי ישראל ענפכם תתנו ופריכם תשאו לעמי ישראל כי קרבו לבוא", היינו על כל הנ"ל, כאומר: אין תשובה מעכבת ואין קץ מעכב, כי אין קץ בדבר רק זה הקץ המגולה, כאשר בכל זמני הכושר יתקרבו ישראל לבוא אל ארץ הקדושה של נחלת שדה וכרם והארץ תתן להם יבולה בשפע רב זה הוא הקץ המגולה, וזה הוא דור שבן דוד בא (כי סתמא דגמרא כתבה שם "ואמר רבי אבא" בוא"ו אף שלא נזכר שם ר' אבא מקודם, לומר שר' אבא סובב הולך על כל דברי התנאים והאמוראים שם)".
יש לציין בפזמונים כתוב אותם דברים בדיוק בשם ר' הלל משקלוב. (ובקול התור כתוב כן בקיצור) וראיתי שהרב נתן הנ"ל היה תלמיד של ר' יוסף זונדל עוד לפני שר' יוסף עלה ארצה בשנת תקצ"ז .(הוא עצמו עלה אחר פטירת רבו בתרכ"ו) ונמצא שכבר אז זה היה המסר מחצר תלמידי הגר"א.
אוצר החכמה כתב:אתה מתכוון להגיד שלדעתך מה שאומר בשם רי"ז מסלאנט הוא שקר?
באור הגר"א על תקו"ז - תיקון יא מתיקונים אחרונים (מתוך DBS צריך לבדוק את המקור המדוייק)
וימין מקרבת - כמ"ש וברחמים גדולים אקבצ' שיפקון בסט' דימינא אבל בתחלה יתער בשמאלא שמאלו תחת לראשי והוא יהיה פקידה כמו שהיה בבית שני בימי כורש ולא יצאו בו ואח"כ יתער ימינא וז"ש לעיל בתחלה עלה במחשבה כו' במדה"ד ראה שאין העולם מתקיים שיתף כו' רמז לגאולה שאז הוא בנין העולם אבל קודם הגאולה בונה ומחריבן כנ"ל:
שמואל שלומוביץ כתב:באור הגר"א על תקו"ז - תיקון יא מתיקונים אחרונים (מתוך DBS צריך לבדוק את המקור המדוייק)
וימין מקרבת - כמ"ש וברחמים גדולים אקבצ' שיפקון בסט' דימינא אבל בתחלה יתער בשמאלא שמאלו תחת לראשי והוא יהיה פקידה כמו שהיה בבית שני בימי כורש ולא יצאו בו ואח"כ יתער ימינא וז"ש לעיל בתחלה עלה במחשבה כו' במדה"ד ראה שאין העולם מתקיים שיתף כו' רמז לגאולה שאז הוא בנין העולם אבל קודם הגאולה בונה ומחריבן כנ"ל:
אלה העובדות שזה מופיע בכתבי הגר"א, וכך קול התור לקח לו מידת האמת לסמוך עליה את בנינו גם בעוד הרבה מקומות.
ובוודאי זה חלק מההטעיה ומחמת זה יעמדו רבים ויגידו שגישת קול התור הייתה ידועה בירושלים....
החידושים של קול התור הם רבים, אבל הנקודה שעליה היה מרכז הדיון כאן היא שלדעת צריך לפעול בצורה מעשית למימוש היעוד הזה, היינו לקנות בתים ולא לפחד ולבנות את ירושלים בידים.
הפקדת תהליך הגאולה בידי בני האדם, הוא חידוש מופלג, והרוח שבה נקשרים הדברים, מלווה מהמון מיסטיקה מקורית זרה לבית מדרשם של הגר"א ותלמידיו, למשל הכל נעשה ברוחו של הגר"א ובכוחו הרוחני, בסוג של משיחיות ... ועוד שלל גוונים שמגיעים בבירור ממקורות אחרים. בשילוב אידאות נספות שנתלה בהם הרעיון...
אגב, הספר לא כ"כ ארוך ויותר קצר לקרא אותו מלקרא את האשכול הזה.
משולש כתב:מי שהעניינים הכתובים בו זרים לרוחו והשקפתו ונשמעים לו מיסטיים מידי ולא שכלתניים ודאי יקח כל טעות או משגה וכו' וישמח בו כמוצא שלל רב כדי להוכיח שהכל בדיות.
על טעם וריח אין מה להתווכח....
בריושמא כתב:דבר מוזר קורה כאן:
מונה ההודעות קפא ואינו זז.
אנשים כותבים כאן בכל נפשם ובכל לבבם, משתדלים לשכנע ולהוכיח ולהראות צדקת דרכם,
מפרסמים הודעה אחר הודעה - ואילו מונה ההודעות אינו מתחשב בעמלם ואינו סופר נכונה את כל ההודעות שהם כותבים.
כך מתקפחת עבודתם המסורה ומתמעטת קומתם הרוחנית.
מן הראוי שמנהלי הפורום יתקנו את המצב הקשה, והאתר יספור כמונה מעות את ההודעות הרבות המתפרסמות כאן
במסירות נפש ובעומק הדעת וההתבוננות.
התור הארוך של ההודעות על קול התור צריך להתבטא במלואו ולהיספר בשלמותו.
בריושמא כתב:הערתי כאן רק על מונה ההודעות, שמן הראוי שהנהלת הפורום תתקן אותו למען לא יתקפח שכר כל בריה ובריה.
לבקשת הרב לענין:
כבר עסקו בספר קול התור בשנים קדמוניות, ואז כתבתי כמה הודעות על הספר.
הנה הקישורים לאשר נשמע אז בארצנו על קול התור:
https://www.bhol.co.il/forums/topic.asp ... id=2731478
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f= ... 20#p479522
מקדש מלך כתב:בריושמא כתב:הערתי כאן רק על מונה ההודעות, שמן הראוי שהנהלת הפורום תתקן אותו למען לא יתקפח שכר כל בריה ובריה.
לבקשת הרב לענין:
כבר עסקו בספר קול התור בשנים קדמוניות, ואז כתבתי כמה הודעות על הספר.
הנה הקישורים לאשר נשמע אז בארצנו על קול התור:
https://www.bhol.co.il/forums/topic.asp ... id=2731478
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f= ... 20#p479522
וכבר ציינתי לדברים המחכימים לעיל.
בריושמא כתב:להרב שמואל שלומוביץ:
אינך צריך את הקישור לפורום המקורי - ספרים וסופרים.
את כל אשר כתבתי שם, ואת כל אשר נתווכחו שם עמי, העתקתי לפורום הנוכחי. הנה לפניך:
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f= ... 80#p294360
בריושמא כתב:
....
י. אשר לכורש. דברי הגר"א על כורש בתיקוני זוהר דף כז ע"א ידועים גם ידועים, ודומני שכל מי שכתב על הגר"א ועל דרכו בדרכי הגאולה כתב על דבריו בתיקוני זוהר הנ"ל. אבל, במחילה, האם כתב הגר"א שם על משיח בן יוסף? עיינתי עתה שוב בדברי הגר"א – כורש נמצא, משיח בן יוסף אינו נמצא.
וכמה בניינים נבנו על דברי הגר"א הללו. משורות אלו צמחה אתחלתא דגאולה ומשיחיות אקטיבית ועוד ועוד. הכרזתו של כורש – פסוק אחד - היתה לספרים שלמים בדורנו...
יא. כתבת שספר קול התור נדפס על ידי רבנים ידועים 'לאו דוקא ציונים ידועים'. מעולם לא שפטתי ספר על פי מדפיסיו ועל פי נטייתם המחשבית-השקפתית-אמונית (כל חוג יבחר את מלתו שלו). ציונים ולא ציונים, ידועים או לא ידועים, אינם משנים מאומה את תוכן הספר. אוסיף עוד ואומר כי אינני שופט ספר גם על פי ההקדמות שכתבו לו בראשו, יהיו המקדימים גדולים וחשובים וכו'. תוכן הספר ודברי המחבר כמות שהם – עירומים כביום חיבורם – מדברים בעד עצמם בהתבוננות נאותה ובבחינה מעמיקה.
...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 27 אורחים