הפצת המעיינות כתב:וכי למנחת אלעזר לא היו מדרשים של בובר בביתו?
אולי שמה מאחורי השורה הראשונה במדף היכן שהיו עוד ספרים
הספר "מדרש לקח טוב" בודאי הי' לו ברשותו כמו שכותב המנח"א בעצמו, ומן הסתם הי' לו עוד מספריו
הפצת המעיינות כתב:וכי למנחת אלעזר לא היו מדרשים של בובר בביתו?
אולי שמה מאחורי השורה הראשונה במדף היכן שהיו עוד ספרים
הפצת המעיינות כתב:וכי למנחת אלעזר לא היו מדרשים של בובר בביתו?
אולי שמה מאחורי השורה הראשונה במדף היכן שהיו עוד ספרים
הפצת המעיינות כתב:היכן ניתן לראות את הרשימה? או שזה סודי "מטעם הכמוס"...?
הפצת המעיינות כתב:מאמין לכל מילה שלך רק שאלתי היכן ניתן לראות את כל הרשימה?
איש_ספר כתב:חות יאיר הנדמ"ח שנמצא באוצר המקוון נערך בידי אדם, שכיום ידוע כרשע מרושע, מחלל שבת, כהן נשוי לגרושה וממפיצי עלוני 'דעת אמת'.
[ולמרבה החרפה רבים משלומי אמוני ישראל מתדפקים על דלתו בהקשר לעיסוקו הנוכחי].
ישבב הסופר כתב:עתה שבאנו לדון בענין מקיצי נרדמים, אולי כאן המקום להרחיב עליהם?
שבטי, האם שמת לב שהיתה קבוצה אחרת דומה להם ושמם "מעוררי ישנים"?
מה ההבדל?
עני בן פחמא כתב:איש_ספר כתב:חות יאיר הנדמ"ח שנמצא באוצר המקוון נערך בידי אדם, שכיום ידוע כרשע מרושע, מחלל שבת, כהן נשוי לגרושה וממפיצי עלוני 'דעת אמת'.
[ולמרבה החרפה רבים משלומי אמוני ישראל מתדפקים על דלתו בהקשר לעיסוקו הנוכחי].
אתה מדבר על הוצאת בית עקד ספרים? מסתבר שלא כיון שעושה רושם שמו"ל שם הוא ת"ח כפי הנראה בספר אחר שהוציאו (שאגת אריה).
אם לא, אז על איזו הוצאה אתה מדבר?
עני בן פחמא כתב:איש_ספר כתב:חות יאיר הנדמ"ח שנמצא באוצר המקוון נערך בידי אדם, שכיום ידוע כרשע מרושע, מחלל שבת, כהן נשוי לגרושה וממפיצי עלוני 'דעת אמת'.
[ולמרבה החרפה רבים משלומי אמוני ישראל מתדפקים על דלתו בהקשר לעיסוקו הנוכחי].
אתה מדבר על הוצאת בית עקד ספרים? מסתבר שלא כיון שעושה רושם שמו"ל שם הוא ת"ח כפי הנראה בספר אחר שהוציאו (שאגת אריה).
מנקיי הדעת שבירושלים כתב:האם יש פרטים נוספים על המהדיר?
דרופתקי דאורייתא כתב: . . התמונה ללא כיפה, זה תמונה של הדרכון שהיה אסור לעשותה עם כיפה (!). אבל "מצאו" הם תמונה עם כיפה רבנית . .
לבי במערב כתב:דרופתקי דאורייתא כתב: . . התמונה ללא כיפה, זה תמונה של הדרכון שהיה אסור לעשותה עם כיפה (!). אבל "מצאו" הם תמונה עם כיפה רבנית . .
א"י בנוגע לנדון המסויים הלז, אך בכללות - אכן הי' חוק שאת תמונת הפאספארט יש לעשות ללא כסוי ראש (ורק רבנים ו'כלי-קודש' מסויימים זכו להנצל מגזרה זו), ואין בכך משום קושיא כלל וכלל.
א. חיים כתב:כאשר משומד כותב ספרים לחיזוק היהדות - הרי זו מציאות העולה על הדמיון.
כאשר מכון תורני מכובד מהדיר קטעים מספר שכתב משומד כשהוא מכתיר את אותו משומד בשם רבינו - הרי זו מציאות העולה על הדמיון. וגם אם העורכים לא ידעו מכך, אין זה משנה את המציאות. בכל אופן לא מדובר בטעות מבודדת, אלא לפי הבנתי ב'שיטה' הקיימת במחוזותינו להאדיר את שמו של כל מי שמוזכר בעיתון 'שלנו', וכך מגיעים לדברים רחוקים, והאריכות למותר. ההבדל בין התארים שניתנו לו ב'ישורון' לבין הסגנון אודותו ב'סיני' (שציינתיו מקודם) גם הוא מחדד את ה'שיטה' הקיימת כדברינו.
א. חיים כתב:לאחרונה נתברר שהאפודי מעולם לא חזר ליהדותו, על אף שהדבר היה אפשרי בידו
הכוונה היתה כשם כללי לגליונות היוצאים מזמן לזמן ומטרתם, מלבד עצם הדיווח על הנעשה בפנים ומחוץ, גם להוביל את הקוראים (דרך הדיווחים) לחיזוק המסגרת וכו'. בכלל זה עיתונים יומיים ושבועיים וכו' עד קבצים היוצאים פעמיים בשנה ואפילו לעתים רחוקות יותר.בן מיכאל כתב:היכן אוזכר כאן עיתון?
ראה במאמר שצורף בתגובתי הראשונה לעיל.חלמישצור כתב:א. חיים כתב:לאחרונה נתברר שהאפודי מעולם לא חזר ליהדותו, על אף שהדבר היה אפשרי בידו
היכן נתברר לאחרונה שהאפודי מעולם לא חזר ליהדותו?
איש גלילי כתב:ישבב הסופר כתב:הקנקורדנציה הוא ספר שאין בו אלא מילים מתנך, ולית ביה מגרמיה כלום.
ובאשר לעבודת העריכה, (עבודה קשה עד מאד) אין הבדל (לדעתי) אם זה נעשה ע"י יהודי בעזרת מחשב, או א"י האפיפיור בעצמו.
וכדאי לדעת שהנזירים הדומיניקנים לא עשו קנקורדנציה בלשוה"ק אלא בלטינית, מיוסד על הוולגטה. העותק העברי הוא מאוחר יותר, ונעשה ע"י יהודים, אם כי בהעתקה מהלטינית.
בקונקורדנציה משולבת גם פרשנות, אם כי בלתי מורגשת, הרי כך הבעיה גדולה יותר (לדוגמא, ראיתי בישיבה קונקורדנציה בהוצאת אבן שושן, ושם הופיע לשרש ב.ק.ר. שלש משמעויות כאשר אחת מהן היא 'סר אל', והמקור לכך מהפסוק "ולבקר בהיכלו").
א. חיים כתב:אכן, במקום לכתוב שהתברר שהאפודי מעולם לא שב ליהדותו, היה עלי לכתוב, שהתברר שאין לפנינו ידיעות שהאפודי שב ליהדותו.
איך שיהי', הספר חשב האפוד נכתב בגויותו של המחבר (ולא בגויות מאונס).
וונדרבר כתב:חיימקה כתב:וונדרבר כתב:כבר הביאו מספר הזכרון לבעל מכתב מאליהו, שהרב דסלר זצ"ל אמר לרד"צ הילמן זצ"ל, שלא לכתוב תואר "ר'" על ש. בובר.
viewtopic.php?f=7&t=398&p=2303&hilit#p2248
דברי שיח שמות.jpg
אין בעיה להביא את דבריו של ש. בובר. הגה"צ רא"א דסלר זצ"ל רק אמר שלא יכתבו עליו תואר "ר'". וגם החפץ חיים זצ"ל בשער הציון סי' תי"ט ס"ק ב' לא הזכיר את שמו כלל וכינה אותו "המבאר".
א"כ אין מחלוקת ביניהם.
[וראה עוד שם ב"דברי שיח" שהגר"ח קניבסקי שליט"א מביא בכמה מקומות "תנחומא ב'"].
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 74 אורחים