לייטנר כתב:נקודת התחלה (ע"פ נעמי שמר):
הקושי בעלייה הרוסית היה שציפינו לפגוש את הסבים שלנו, והגיעו הנכדים שלהם.
פרנקל תאומים כתב:הקושי האמיתי בעקבות העלייה הזאת התפרש בשעתו בנאום המפורסם של הגר''י פרץ שליט''א רבה של רעננה. היום אנחנו מתחילים לאכול את הפירות של הקטסטרופה.
לייטנר כתב:בפ"ת מינו רב ליוצאי רוסיה בעיר.
(כמובן שהרב בוגר ישיבת הסדר וכו').
שומע ומשמיע כתב:זהו שיש לי הרגשה שלא ניסו מספיק, ואם היו משקיעים [בעיקר ללמוד אתם גמרא וכו'] היו רואים תוצאות, והיה גם יותר תרומות.
יואל שילה כתב:לא נעים לומר, אבל חשוב לדעת, וחלילה אינני מכליל, רק מצביע על תופעה רווחת, לצערי.
הראש שעוצב בארץ הקומוניסטים הוא של שרידות, וחיפוש אחר הטובה האישית המקסימלית, ואפס הכרת הטוב.
רעייתי עבדה בבי"ס בטבריה, שלידו היה בי"ס של שובו, וראתה כיצד עולות מרוסיה שנראות חילוניות לגמרי שולחות את ילדיהם לבי"ס שובו, וכל זאת עבור ארוחה חמה בחינם.
כשנגמרו שנות בית הספר - לא נותר דבר מהיידיש קייט
כלומר, נצל וקח ככל הניתן, ותוך כדי כופף את הראש, אבל כשכבר לא משתלם - אין בעיה לסובב את הגב.
יש לי ידיד מבני עדות המזרח שנותר בודד שנים רבות אחר גירושין, והשידוך היחיד שהיה נראה לו מעשי היתה בחורה יהודיה מכפר באוקראינה, שהסכימה לקלב עול תורה.
הביא אותה לארץ, דאג לה להכל, דירה ופרנסה והכל.
הביא לארץ את הוריה מתוך הכפר באוקראינה
הביא את אחיה, ולפני כן דאג לו מא' עד ת' - לישיבה, לממון, לביגוד, לאוכל, לשידוך, להכל.
ממש עשה עבור את הכל.
מאחר ואותו ידיד שלי עוסק בבניין - הוא נעזר בגיסו וחמיו לעבודה אצלו, בשכר הולם.
כפיות הטובה שלהם מזעזעת.
מנצלים אותו ככל שיכולים, ובתמורה - אפס.
כולל מסירות למשטרה, לחץ על אשתו להתגרש ממנו, למרות שהיא מכריזה שהיא לא מעוניינת בזה.
הכואב בזה הוא שאמרתי לא את זה לפני השידוך - זה לא בשבילך, לא תסתדר עם הראש הרוסי של כפיות טובה.
חד ברנש כתב:הוא התריע על האחוזים הרבים של הגויים הלכתית שנכנסו בחסות חוק השבות.
פרנקל תאומים כתב:חד ברנש כתב:הוא התריע על האחוזים הרבים של הגויים הלכתית שנכנסו בחסות חוק השבות.
הוא היה שר הקליטה, והוא אמר שהוא בדק ומצא שרוב העולים מברית המועצות אינם יהודים. הוא לא הסכים לחזור בו מדבריו גם כאשר התעוררה סערה רבתי והפעילו עליו לחצים.
חד ברנש כתב:מה בדיוק הוספת על דבריי?
שומע ומשמיע כתב:לא ברור מה המסר שלה ההודעות האחרונות. יש לי באופן אישי ארבעה ידידים אברכים בני עליה ובעלי מידות מופלאות, בעלי משמעת עצמית גבוהה, וכמובן עומדים על שלהם.
אתה מצפה שאנשים יהיו דתיים בגלל הכרת הטוב לדתי אחר?
דרומי כתב:
כמו בכל תחום הנסיון להכליל הוא מטופש.
'ברית המועצות' היתה ממלכה ענקית והיו בה (ועדיין יש) יהודים לרבבות.
בין העולים משם יש כאלה ויש כאלה, כמו בכל דבר.
יואל שילה כתב:לא נעים לומר, אבל חשוב לדעת, וחלילה אינני מכליל, רק מצביע על תופעה רווחת, לצערי.
הראש שעוצב בארץ הקומוניסטים הוא של שרידות, וחיפוש אחר הטובה האישית המקסימלית, ואפס הכרת הטוב.
רעייתי עבדה בבי"ס בטבריה, שלידו היה בי"ס של שובו, וראתה כיצד עולות מרוסיה שנראות חילוניות לגמרי שולחות את ילדיהם לבי"ס שובו, וכל זאת עבור ארוחה חמה בחינם.
כשנגמרו שנות בית הספר - לא נותר דבר מהיידיש קייט
כלומר, נצל וקח ככל הניתן, ותוך כדי כופף את הראש, אבל כשכבר לא משתלם - אין בעיה לסובב את הגב.
יש לי ידיד מבני עדות המזרח שנותר בודד שנים רבות אחר גירושין, והשידוך היחיד שהיה נראה לו מעשי היתה בחורה יהודיה מכפר באוקראינה, שהסכימה לקלב עול תורה.
הביא אותה לארץ, דאג לה להכל, דירה ופרנסה והכל.
הביא לארץ את הוריה מתוך הכפר באוקראינה
הביא את אחיה, ולפני כן דאג לו מא' עד ת' - לישיבה, לממון, לביגוד, לאוכל, לשידוך, להכל.
ממש עשה עבור את הכל.
מאחר ואותו ידיד שלי עוסק בבניין - הוא נעזר בגיסו וחמיו לעבודה אצלו, בשכר הולם.
כפיות הטובה שלהם מזעזעת.
מנצלים אותו ככל שיכולים, ובתמורה - אפס.
כולל מסירות למשטרה, לחץ על אשתו להתגרש ממנו, למרות שהיא מכריזה שהיא לא מעוניינת בזה.
הכואב בזה הוא שאמרתי לא את זה לפני השידוך - זה לא בשבילך, לא תסתדר עם הראש הרוסי של כפיות טובה.
כמעיין המתגבר כתב:הציבור הליטאי כשל בקבלת האחר, ובפרט בקבלת העלייה מרוסיה
יונת אלם כתב:לדעתי זו האשמת שווא כלפי הציבור הליטאי וצא ובדוק מי עובד לרישום בקרב 'לב לאחים' מיום הווסדו במתכונתו החדשה בתשנ"ג עם לא אברכים ליטאים. מי יוצא כל ערב למאות בתי מדרש ומדרשיות נוער ברחבי הארץ ולדפוק על הדלתות במעוזים חילוניים אם לא אברכי לב לאחים הליטאים. כך שבזה א"א להאשימם שלא יודעים לקרב את האחר
עמקן כתב:רק עכשיו פתחתי אשכול הזו. וכנראה פספסתי משהו. למה ציבור הליטאי אחראי לעלייה הרוסי יותר מכל ציבור אחר?
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 36 אורחים