גם זו לטובה כתב:.
עושה חדשות כתב:http://beinenu.com/sites/default/files/alonim/51_12_80_0.pdf
עושה חדשות כתב:יש מקומות שהעירייה משפצת את המדרכות, ומחליפה אותם לאבנים משתלבות.
צורת הבניה היא שמניחים את האבנים בסדר הראוי, ומפזרים הרבה חול למעלה, ובמשך הימים שאח"כ, ע"י האנשים הצועדים שם בדרכם שוב ושוב, החול נכנס בפנים, והאבנים מתיישרות היטב על מקומן, ואזי הבניה נשלמת והמדרכה נעשית כולה שפה אחת ודברים אחדים כראוי.
שמעתי שהעירו לאסור את ההליכה שם בשבת, מטעם דהוי פסיק רישיה, (וניחא ליה), והר"ז מוסיף ומחזק את הבנין.
אחרים טענו להתיר, כי אין בזה ממשות כ"כ, ואולי עוד טעמים.
אולי אפשר להסביר בקצרה מה הדו"ד, ולצרף מה שנכתב בנושא.
מעט מים כתב:כבר יש מדובר בשאלה זו בשו"ת התעוררת תשובה ואתח"י כעת
אוהב עמו כתב:שמעתי מהרב זלמן קורן שהגרשז"א אויערבאך בעת לימודם בבא בתרא בישיבה הקשה אם יש דוושא דמהני לכתלים היאך מותר ללכת בשבת, ואמר שראוים שיש מושג פסיק רישה שאדם לא מחשבן בכלל ולא חשיב כמעשה כלל.
ומפי השמועה שמעתי שבאו להגרשז"א לעורר על ענין האבנים המשתלבות כעס על המעוררים ואמר שאילולא היו מפרסמים הדבר לא היה בעיה כלל.
[וכעין זה יש לדון בצלמות בדרך לכותל..]
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 276 אורחים