בסידור נוסח אשכנז בתפילת השמונה עשרה: וכל הרשעה כרגע תאבד וכל אויבי עמך מהרה יכרתו והזדים מהרה תעקר ותשבר ותמגר ותכניע במהרה בימינו.
וצ"ע אם כבר תמגר לזדים מה צורך לבקש ותכניע, הא למה לי.
ובסידור נוסח "ספרד": וכל אויבי עמך מהרה יכרתו, והזדים מהרה תעקר ותשבר ותמגר ותכלם ותשפילם ותכניעם במהרה בימינו.
וצ"ע אם כבר תמגר ותכלם מה צורך לבקש תשפילם ותכניעם.
ובסידור נוסח "עדות המזרח": וכל הזדים כרגע יאבדו. וכל אויבך כל שונאיך מהרה יכרתו. ומלכות הרשעה מהרה תעקר ותשבר ותכלם ותכניעם במהרה בימינו".
וגם כאן אם כבר תכלם מהי בקשת ותכניעם אחר שכלו.
ודוחק לומר שהבקשה שתמגר ותכלם, אבל אם אין אנחנו זכאים וראויים אז לפחות תכניעם.
ולכאורה היה למסדרי התפילות להתחיל מהקל הקל תחילה, בתחילה תכניעם אח"כ תמגר ותכלם, ועיין בדברי מדרש תהלים [יט יז] שהביא הטור סימן תקפב מה שלמד ממנהג הכותים ודו"ק.
ועיין סנהדרין פרק חלק דף