אחד מעיר כתב:אתה באמת גר בצפת?
לא המקראית כמובן.
כדכד כתב:לכאורה, השורש של "ידמו" בד' דגושה הוא נדם ולא דממ שכן בדממ המ היא צריכה להיות דגושה ולא הד
אחד מעיר כתב:כדכד שמשותייך!
שותא דמור (דמר) לא ידענא!
אחד מעיר כתב:לכדכד
יש צורה יתנגפו בירמ' יג טז
אתה יכול לטעון שידמו הוא קיצור כעין ותנשא מלכותו
לי יותר נוח עם דמם
.
כדכד כתב:לגבי ההבטים לשוניים של פרשת ראה - צויין כמה פעמים ש"מצןך" בכ' דגושה וכןל הוא באמת. רציתי לשאל מדוע בפרשות קודמות כתוב "מצוך" בכ' רפה ומה טעם ההבדל ביניהם?
כדכד כתב:הרשעים שבחושך ידמו שהביא מר בהתחלה ומהדגש בד' מוכח כמו שכתבתי שזה משורש "נדם".
אחד מעיר כתב:כי-תצט עט
אינני אומר קבלו דעתי
לעניין ידמו אני חייב להתריע כי יש שינוי משמע
לעניין השורש
אני מציע מה שאני יודע מי שרוצה להתווכח או להביא דעות אחרות
יהי לו אשר לו
אני כמובן מוכן לשנות את דעתי
כדכד כתב:בעניי לא מצאתי ברד"ק שם שהביא מר שתי שיטות אלא רק את שיטת אביו שהוא משורש נדם וכנראה הדיון מתחיל לפני החלק שהעלה מר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 7 אורחים