בגמ' סוכה מ"וץ מובא שצריך לברך שהחינו על בנית סוכה. ובשו"ע סי' תרמ"א סעי' א' אבל שהחינו היה ראוי לברך כשעושה אותה לעצמו אלא שאנו סומכים על זמן שאנו אומרים על הכוס של קידוש, רמ"א ואם לא אכל לילה ראשונה בסוכה (מצטער) אע"פ שבירך זמן בביתו (משום יו"ט) כשאוכל בסוכה צריך לברך זמן משום הסוכה.
וא"כ אני שואל מי שלא אכל ביו"ט ראשון בסוכה שבנה האם כשאוכל שם יברך שהחינו או יברך בשעת הבניה. [דלכאו' אין לומר שהברכה שמברך בבית חבירו מועילה לסוכתו דאינה נמצאת לפניו.]