ספרים וועלט כתב:זה דבר מפורסם בהרבה ספרים. אני מחפש את מקור היותר קדום להנחה זו.
אשר לא ישא פנים ולא יקח שחד, ופירשו רז"ל, לא יקח שוחד מצוה, למחול ולהעביר על העונות.
תם מה הוא אומר כתב:שערי תשובה ש"א אות מז:אשר לא ישא פנים ולא יקח שחד, ופירשו רז"ל, לא יקח שוחד מצוה, למחול ולהעביר על העונות.
היכן הם דברי חז"ל?
לבנון כתב:תם מה הוא אומר כתב:שערי תשובה ש"א אות מז:אשר לא ישא פנים ולא יקח שחד, ופירשו רז"ל, לא יקח שוחד מצוה, למחול ולהעביר על העונות.
היכן הם דברי חז"ל?
כעי"ז כתב גם המאירי בפירושו לאבות וז"ל: שכבר נאמר בדרכיו ית' אשר לא יקח שוחד ופירשו בו שוחד מצות כלומר שאם עשה עבירה אחת ובא אח"כ לעשות מצוה כנגדה לא תחשוב שאותה מצוה תעביר העונש של אותה עבירה אבל עונש העבירה שמור לבעליו וגמול המצוה במקומו עומד.
אני מניח שאת הילקוט במשלי תתקמז ראית, אלא ששם הוא אומר דבריו על הפסוק יד ליד לא ינקה.
מצליח כתב:בנהר שלום לרש"ש ועי' בביתו נאוה קודש על ר"ה עמ' תיט
דודי צח כתב:מאמרים השגורים ואינם בחז"ל, יעויין גם בספר "מצווה ועושה" להרב שמואל דוד פרידמאן ח"א פרק מג, נמצא באוצר
תם מה הוא אומר כתב:האם מצינו מקום שהוזכר לשון "אדם", ומפרשים דה"ה ל"מלאך"?
תורה מפוארת כתב:העבודת ישראל מביא והרבה מצדיקים מצוטטים בשמו את דברי האריז"ל ששני ימים של ראש השנה מחולקים שיום א' זה דין על רוחניות האדם ויום ב' על גשמיות, דא עקא שלמרות חיפושי הרבים לא מצאתי בכתבי האריז"ל דבר זה, אולי יקרה דבר אצל מי ויראינו נפלאות?
תורה מפוארת כתב:העבודת ישראל מביא והרבה מצדיקים מצוטטים בשמו את דברי האריז"ל ששני ימים של ראש השנה מחולקים שיום א' זה דין על רוחניות האדם ויום ב' על גשמיות, דא עקא שלמרות חיפושי הרבים לא מצאתי בכתבי האריז"ל דבר זה, אולי יקרה דבר אצל מי ויראינו נפלאות?
לב חיים כתב:מצליח כתב:בנהר שלום לרש"ש ועי' בביתו נאוה קודש על ר"ה עמ' תיט
אולי יואיל מר לציין לי איפה הרש"ש בדיוק?
לענ"ד אין רש"ש כזה.
לב חיים כתב:מצליח כתב:בנהר שלום לרש"ש ועי' בביתו נאוה קודש על ר"ה עמ' תיט
אולי יואיל מר לציין לי איפה הרש"ש בדיוק?
לענ"ד אין רש"ש כזה.
פלוריש כתב:האם יש דעה בראשונים שבישול מים בשבת זה דרבנן?
תודה
פלוריש כתב:האם יש דעה בראשונים שבישול מים בשבת זה דרבנן?
תודה
במסתרים כתב:פלוריש כתב:האם יש דעה בראשונים שבישול מים בשבת זה דרבנן?
תודה
עיין כאן עמוד 2 http://beinenu.com/sites/default/files/ ... _44_78.pdf
ברוז כתב:בספרים רבים הביאו את המקור מצפנת פענח השמטה להלכות גירושין.
אודה על ציון מ"מ מדוייק לפי מס' חלק ועמוד או לחילופין קישור למ"מ המדוייק.
אב בבינה כתב:ברוז כתב:בספרים רבים הביאו את המקור מצפנת פענח השמטה להלכות גירושין.
אודה על ציון מ"מ מדוייק לפי מס' חלק ועמוד או לחילופין קישור למ"מ המדוייק.
viewtopic.php?f=26&t=17377#p437270
ברוז כתב:אני מחפש את הציטוט המדוייק מדברי הרוגצובי, וע"כ ארצה מ"מ מדוייק לפי מס' עמ' (את ההשמטות להל' גירושין לא מצאתי) או להעלות לכאן את הקטע הרלוונטי מדברי קדשו.
תודה.
ישראל אליהו כתב:ראיתי בויקי ששלחו לרש"ש [רבי שלום שרעבי] שניקד את האות ד' בפתח.
האם ידוע המקור? בתודה
ספרים וועלט כתב:מה המקור שאם מבשלים ביצים שמקפידים שתהיינה לכה"פ ג' ביצים, כך שאם יש באחת טיפת דם תהיה בטלה?
בס’ יד יהודה סי’ סו ס”ק ז כתב, שאם התבשלו שני ביצים ובאחת מהן יש דם, גם השניה נאסרת מחמת שהיא בולעת טעם מהראשונה ואין להתיר אלא ברוב. על פי זה יש שנהגו שלא לבשל זוגות ביצים בכל מספר שהוא, כדי לתת יותר סיכוי לביטול ברוב. אולם, מעיקר הדין אין בכך איסור, וע”ע מש”כ בזה בס’ מעדני אשר איסור והיתר סי’ ב.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 6 אורחים