שאלני חד -
למה לגבי מזוזה דינא הוא דאין לקבוע מזוזה עד שידורו בבית, ואם קבע מזוזה קודם אז יש בזה שאלה של תולמה"ע,
ואילו לגבי ציצית מטילים בשופי את החוטים בבגד ד' כנפות עוד לפני שלובשים את הבגד.
עושה חדשות כתב:לגבי מזוזה דינא הוא דאין לקבוע מזוזה עד שידורו בבית, ואם קבע מזוזה קודם אז יש בזה שאלה של תולמה"ע
בברכה המשולשת כתב:אולי כי ציצית חובת מנא ומזוזה חובת הדר
יאיר כתב:בית חייב במזוזה רק אם דרים בו לכה"פ חודש ואילו בגד עם ד' כנפות חייב מיד ואסור ללובשו ללא ציצית
לא כן, אחי! השם 'מזוזה' עדות הוא למגילת-הקלף כי היא ומזוזות הבית חטיבה אחת הן.שומע ומשמיע כתב:מזוזה היא דבר נפרד מהבית שמונח על הבית לשם מצוה.
תָּנוּ רַבָּנָן, 'וּכְתַבְתָּם', יָכוֹל יִכְתְּבֶנָּה עַל הָאֲבָנִים? נֶאֱמַר כָּאן כְּתִיבָה וְנֶאֱמַר לְהַלָּן כְּתִיבָה, מַה לְּהַלָּן עַל הַסֵּפֶר אַף כָּאן עַל הַסֵּפֶר. אָמַר לֵהּ רַב אַחָא בְּרֵהּ דְּרָבָא לְרַב אַשִּׁי, רַחֲמָנָא אָמַר 'עַל מְזוּזוֹת' (דְּמַשְׁמַע כָּתְבֵם עַל הַסַּף מַמָּשׁ, וְלֹא בְּאִגֶּרֶת), וְאַתְּ אָמְרַת נֵילַף כְּתִיבָה כְּתִיבָה?! אָמַר קְרָא 'וּכְתַבְתָּם', כְּתִיבָה תַּמָּה (וְאֵין כְּתִיבָה תַּמָּה עַל הָעֵצִים וַאֲבָנִים אֶלָּא עַל הַסֵּפֶר), וַהֲדַר (שִׂימָהּ) עַל הַמְּזוּזוֹת.
הטעם שאין לקבוע מזוזה לפני הדירה הוא משום הפסד ברכה, ולא משום 'תעשה ולא מן העשוי'. ואם כן לא קשה מידי מציצית, שאין מברכין בשעת ההטלה כי אם בשעת העטיפה.עושה חדשות כתב:שאלני חד:
למה לגבי מזוזה דינא הוא דאין לקבוע מזוזה עד שידורו בבית, ואם קבע מזוזה קודם אז יש בזה שאלה של תולמה"ע,
ואילו לגבי ציצית מטילים בשופי את החוטים בבגד ד' כנפות עוד לפני שלובשים את הבגד.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 176 אורחים