גם זה הבל כתב:כונתו לפרש מי שרגיל דהיינו שעושה פעולה מסוימת במשך ל' יום רצוף, [אין הכונה לפרקים דהוא א' לל' יום אלא רגיל שהוא ההפך מלפרקים].
עיי"ש בסופו. (למרות שלדבריו שם משמע דזה רק לר' יוסי).יאיר כתב:ויש עיצה לאוכלם עם שמן, עליה מערער הגר"ח ויש עוד עיצה לכוון וכמו שהביא ר' חיס לעיל מה"בן יהוידע".
יאיר כתב:ג.האם נשים צריכות להזהר בדברים אלו? (אם משכח דוקא לימוד תורה לכאורה אין שום קפידא לנשים בענין).
אשמח להחכים.
אוהב אוצר כתב:כמו"כ כבר כתבו המקובלים וכ"כ כף החיים אם אני לא טועה, שמי שמכוון בשעת אכילת הזיתים, אז לא רק שלא יזיקו לו אלא יעזרו לו [בפשטות הכוונה שיש לכוון היא: אל אלהים מצפ"ץ]
יוסי 10 כתב:לפי דבי רבנו בחיי שהוזכר כאן, בודאי אין חילוק בין כבוש לשאינו כבוש.
הזכרתי כבר בהודעה קודמת, עתה אני רואה שיאיר שאל את זה לגבי נשים, ודן אם השכחה שייכת רק בלימוד התורה, אז אני מציין שוב מה שכתבתי כבר, שבגמ' מוכח להדיא שזה לאו דוקא בשכחת התורה, אם כי דברי הגמ' הם לגבי פרט אחר מרשימת הדברים שקשים לשכחה, אבל כיון שכולם הוזכרו בברי' בחדא מחתא, בודאי ל"נ לחלק ביניהם.
אשרי יושבי ביתך כתב:האם דובר כאן בפורום עמש"כ במהר"ם שיק (מצוה י) בשם רבו החת"ס דמצה העשויה מקמח שעורים - קשה לשכחה?
קלונימוס הזקן כתב:בענין אכילת זיתים וכמותם,
שמעתי בזה בעבר דברים לקולא מר"ג נדל זצ"ל ומר"י שפירא זצ"ל
נ"ל שהם רשומים אצלי באיזה מקום
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 50 אורחים