יש"כ!
אכן באשי ישראל הביא גם את הגרש"ז בשמירת שבת וגם את הרב שטרנבוך בתשובות והנהגות. העתקתי להלן.
- ששכ.png (29.77 KiB) נצפה 4024 פעמים
- תשובות והנהגות.png (69.16 KiB) נצפה 4024 פעמים
א. צריך להבין קצת יותר למה אם זה לא חובה לא ינהגו בכל זאת לפי הכלל של תדיר ושאינו תדיר.
ב. מפורש במסכת סופרים (שהוא המקור לכל המגילות חוץ מאסתר) לגבי מגילת איכה שאם אומרים אז אומרים אחרי קריאת התורה:
"יש שקורין ספר קינות בערב, ויש מאחרין עד הבוקר, לאחר קריאת תורה. שלאחר קריאת תורה עומד החזן וראשו מתפלש באפר, ובגדיו מפולשין, וקורא בבכיה וביללה. אם יודע לתרגמו - מוטב. ואם לאו, נותנו למי שיודע לתרגם בטוב, ומתרגם, לפי שיבינו בו שאר העם והנשים ותינוקות, שנשים חייבות לשמוע קריאת ספר כאנשים". (פרק יח)
ומאחר והוא לכאורה מאותו דין כמו שה"ש רות וקהלת, כמו שכתוב שם בפרק יד:
ברות ובשיר השירים, באיכה ובמגילת אסתר, צריך לומר על מקרא מגילה
למה באיכה שאינו הלכה הוא אחרי קריאת התורה, ומאידך למה דינם של שה"ש ורות יהיה שונה מאיכה לגבי מיקום הקריאה שלו?
ג. נשאר הנושא של ההבדל לגבי קדיש אחר כך.
שוב תודה