יאיר אתמר כתב:ראה בעמ' 324.
yosefofer03.pdf
בספרו של פנקובר כמדו' שאין על זה
(אם רצונך לדעת על הכתר, אין טעם לחפש בוושינגטון)
יישר כוח גדול!
עצוב לדעת שתנ"ך הכתר לא התיימר לשקף ממש את הכתר המקורי אלא באופן חלקי / רובי /עיקרי, תוך 'הגהתו' של הספר המוגה שהרמב"ם עליו הסתמך (וראה גם
כאן).
כשהחוקר התורני רוצה לדעת מה היה בכתר, הכי טוב לו זה שחזור מקסימלי של הכתר באופן אובייקטיבי בלי הבעת דעות אישיות (והקורא יכריע). המהדורה הנ"ל שללא ספק עבדו עליה רבות, אך גם עירבו בה תוספות וחיסורים שלא היו בכתר, ולכן היא לא שחזור מוחלט של הכתר, וחבל. כדאי היה להדגיש באותיות קידוש לבנה בשער הספר שמדובר במהדורה המבוססת ברובה על הכתר, למעט אותיות גדולות וקטנות ודברים שונים שהוכנסו לפיו של הכתר שלא על פי הכתר המקורי אלא על פי מנהגי ישראל וראויה לכינוי תנ"ך הרב ברויאר ולא תנ"ך הכתר. יאמרו לזכותה של מהדורת כתר ירושלים שכתבה בשער: "תורה נביאים וכתובים על פי הנוסח והמסורה של כתר ארם צובא
וכתבי-יד הקרובים לו בשיטת הרב מרדכי ברויאר, בתוספת הסבר עקרונות הנוסח".
מי יתן ותצא לאור מהדורה של הכתר כמות שהוא בלי תוספת ומגרעת.
בינתיים, בדקתי באתר של מקראות גדולות הכתר, ולכאורה לא מצאתי שם אותיות גדולות במקום הנ"ל.
https://www.mgketer.org/mikra/1/1/1/mg/70