קראקובער כתב:שפת אמת בזבחים (כ:) כ' שהסיבה שכהן שנרדם צריך לקדש שנית בגלל דהוי כיצא לחוץ דהנפש יוצאת ממנו בשעת שינה.
אליהו בן עמרם כתב:קראקובער כתב:שפת אמת בזבחים (כ:) כ' שהסיבה שכהן שנרדם צריך לקדש שנית בגלל דהוי כיצא לחוץ דהנפש יוצאת ממנו בשעת שינה.
לצערי לא ראיתי דברי השפ"א בפנים, אך אולי באור דבריו באופן אחר:
שהרי, אם נימא כפשוטו, שכל שנפשו יוצאת נחשב כ"יצא לחוץ", כלומר מחוץ למקום ש"גופו" נמצא בו, א"כ נאסור לכל אחד לישון בסוכה, כי ייחשב כ"שנרדם" שיוצא מחוצה לה, על אף ש"גופו" בסוכה, אך "נפשו" מחוצה לה...וזה בוודאי אינו.
אלא שאולי כוונתו לומר, שלעניין קידוש ידו"ר צריך להיות ב"דעתו" במקום עבודה, וקצת כמו סוג של "הסח הדעת", שגם זה אולי נחשב כ"יצא לחוץ" (בלשון מושאל ולא ממש)
ולפי זה, לגבי השאלה ב"כותרת" האשכול - הואיל והשואל אינו מתעניין אם האדם ב"דעתו" או לא, אלא אם נמצא כאן או לא. הרי בוודאי שאי אפשר לומר עליו שלא נמצא כאן.
פלתי כתב:אליהו בן עמרם כתב:קראקובער כתב:שפת אמת בזבחים (כ:) כ' שהסיבה שכהן שנרדם צריך לקדש שנית בגלל דהוי כיצא לחוץ דהנפש יוצאת ממנו בשעת שינה.
לצערי לא ראיתי דברי השפ"א בפנים, אך אולי באור דבריו באופן אחר:
שהרי, אם נימא כפשוטו, שכל שנפשו יוצאת נחשב כ"יצא לחוץ", כלומר מחוץ למקום ש"גופו" נמצא בו, א"כ נאסור לכל אחד לישון בסוכה, כי ייחשב כ"שנרדם" שיוצא מחוצה לה, על אף ש"גופו" בסוכה, אך "נפשו" מחוצה לה...וזה בוודאי אינו.
אלא שאולי כוונתו לומר, שלעניין קידוש ידו"ר צריך להיות ב"דעתו" במקום עבודה, וקצת כמו סוג של "הסח הדעת", שגם זה אולי נחשב כ"יצא לחוץ" (בלשון מושאל ולא ממש)
ולפי זה, לגבי השאלה ב"כותרת" האשכול - הואיל והשואל אינו מתעניין אם האדם ב"דעתו" או לא, אלא אם נמצא כאן או לא. הרי בוודאי שאי אפשר לומר עליו שלא נמצא כאן.
השפ"א שם חולק בהדיא על הכס"מ שפירש דפסולו משום היסח הדעת, ולכן אומר שהוא משום יוצא (ולא משום היסח הדדעת)
אליהו בן עמרם כתב:אך, בכל מקרה, גם אם לא צדקו דברי, מה עם קושייתי מיושן ב"סוכה"?
כך לדוגמא, בהיותו איש ציבור רבים צלצלו לביתו בבקשות שונות, שלחלקם לא היה יכול לענות בחיוב. אך כשהוא לא רצה לגשת לטלפון, היו בני הבית מחכים - לפי בקשתו, עד שייצא מהבית בטירחה יתירה, לחדר המדרגות, בכדי שהם יוכלו לענות בכנות ש"אבא לא בבית"...
אוצר החכמה כתב:אני הייתי מציע לו לשים שלט לפני החדר שלו "סוף הבית" ולחסוך את הטירחה.
אוצר החכמה כתב:אני הייתי מציע לו לשים שלט לפני החדר שלו "סוף הבית" ולחסוך את הטירחה.
קראקובער כתב:אם עירבו את החצר לא יעזור לו לצאת לחדר המדרגות....
ב וכן אם צרכו לעשות עירוב עם אנשי חצר אחרת--עירוב אחד לכולן ופת אחת בלבד, מוליכין לאותו מקום שמערבין עימו; ואם היה העירוב בא אצלן--אינן צריכין לערב, כמו הבית שמניחין בו העירוב שאינו צריך ליתן את הפת: שכל אלו הבתים, כבית אחד הן חשובין.
רחמנא אמר "מדבר שקר תרחק"...דודי צח כתב:כיון שאין איסור 'הלכתי' לומר שקר
עזריאל ברגר כתב:רחמנא אמר "מדבר שקר תרחק"...דודי צח כתב:כיון שאין איסור 'הלכתי' לומר שקר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 23 אורחים