מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

אשכול אביעה חידות

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
מעיין
הודעות: 1949
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ד' פברואר 26, 2020 9:31 pm

יאיר כתב:תודה
(הענין הוא שבטוח שזה עבר בראש לכל לומד בתת מודע...)

זה מזכיר המעשה מהרמב"ם עם ר' פנחס הדיין

עזריאל ברגר
הודעות: 12946
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' פברואר 26, 2020 10:20 pm

מעיין כתב:
יאיר כתב:תודה
(הענין הוא שבטוח שזה עבר בראש לכל לומד בתת מודע...)

זה מזכיר המעשה מהרמב"ם עם ר' פנחס הדיין

איזה מעשה?

מעיין
הודעות: 1949
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ד' פברואר 26, 2020 10:51 pm

viewtopic.php?f=7&t=17419&p=414111#p166067

ולענינינו אף שלמעשה זה אינו בסנהדרין מ"מ זה דבר שמקומו שם בחלק - וזה לכאורה כוונת חבירינו יאיר
עיין כל האשכול שם ובחינה של הגרח"ק

הפשטן
הודעות: 987
הצטרף: א' יוני 11, 2017 1:43 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הפשטן » ד' פברואר 26, 2020 10:58 pm

מעיין כתב:זה מזכיר המעשה מהרמב"ם עם ר' פנחס הדיין


צ"ל: זה מזכיר המעשה מהרמב"ם {עם} [שסיפר אל] ר' פנחס הדיין.
נערך לאחרונה על ידי הפשטן ב ד' פברואר 26, 2020 11:10 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

מעיין
הודעות: 1949
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ד' פברואר 26, 2020 10:59 pm

חידה ששאל לי סופר אחד
מקום בתורה
מלה בתורה רק אותיות ב * ח * ר בלי מובן של בחירה
וכמו כן מלה בתורה רק אותיות מ * ח * ר בלי מובן של למחרת
ליהנות מן החידה הוא רק בהשיב בלי להשתמש בתכנית חיפוש כמובן

מעיין
הודעות: 1949
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ד' פברואר 26, 2020 11:00 pm

הפשטן כתב:
מעיין כתב:זה מזכיר המעשה מהרמב"ם עם ר' פנחס הדיין


צ"ל: זה מזכיר המעשה מהרמב"ם {עם} {שסיפר אל] ר' פנחס הדיין.

נכון

הפשטן
הודעות: 987
הצטרף: א' יוני 11, 2017 1:43 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הפשטן » ד' פברואר 26, 2020 11:09 pm

מעיין כתב:חידה ששאל לי סופר אחד
מקום בתורה
מלה בתורה רק אותיות ב * ח * ר בלי מובן של בחירה
וכמו כן מלה בתורה רק אותיות מ * ח * ר בלי מובן של למחרת
ליהנות מן החידה הוא רק בהשיב בלי להשתמש בתכנית חיפוש כמובן


היית צריך להדגיש שהכוונה דווקא אל סדר האותיות שציינת, אחרת זה קל. לכן כל הכוכביות שהוספת מיותרות, ולמעשה הן אפילו מזיקות - בהיותן עלולות לגרום לקוראים לחשוב שסדר האותיות לא חשוב, ולכן הקוראים עלולים להציע את: פטר "רחם", פטר "חמר", בארת "חמר", "חמר" שערים, תשתה "חמר", כל "חרם", "חרם" או שרוע, ויקח "רמח" בידו, "ברח" לך, "אמות "רחב", "רחב" לבא חמת, לפי "חרב", אכלני "חרב", "חבר" ומלכיאל, חמש יריעת "חבר", קצותיו "חבר", וחבר "חבר".

רמז לשתי החידות: מדובר בשני פסוקים עוקבים: בראשון בחר, ובשני מחר.
נערך לאחרונה על ידי הפשטן ב ד' פברואר 26, 2020 11:29 pm, נערך 3 פעמים בסך הכל.

עזריאל ברגר
הודעות: 12946
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' פברואר 26, 2020 11:10 pm

מעיין כתב:חידה ששאל לי סופר אחד
מקום בתורה
מלה בתורה רק אותיות ב * ח * ר בלי מובן של בחירה
וכמו כן מלה בתורה רק אותיות מ * ח * ר בלי מובן של למחרת
ליהנות מן החידה הוא רק בהשיב בלי להשתמש בתכנית חיפוש כמובן

בחר - במדבר לא,ח.

מעיין
הודעות: 1949
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ד' פברואר 26, 2020 11:13 pm

?

הפשטן
הודעות: 987
הצטרף: א' יוני 11, 2017 1:43 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הפשטן » ד' פברואר 26, 2020 11:17 pm

מעיין כתב:?


א. הוא לא ראה את תגובתי הקודמת לך.
ב. הוא התכוון למילה האחרונה בפסוקו.

עזריאל ברגר
הודעות: 12946
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' פברואר 26, 2020 11:18 pm

התיבה האחרונה בפסוק שציינתי, מכילה רק את ג האותיות האלו, ויש בה "ב*ח*ר" כסדרן.

מעיין
הודעות: 1949
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ד' פברואר 26, 2020 11:21 pm

לשון רש"י בסוף איוב ולמי שאינו מתמצה בתחום ה.... נראים הדברים כחידה
ולא נמצא נשים יפות כבנות איוב וגו' - ולא נמצא מעשה של נשים יפות כמעשה יופי של בנות איוב ומקרא זה דוגמת ויהי אנשים אשר היו טמאים (במדבר כ) וכן הרבה

מעיין
הודעות: 1949
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ד' פברואר 26, 2020 11:24 pm

עזריאל ברגר כתב:התיבה האחרונה בפסוק שציינתי, מכילה רק את ג האותיות האלו, ויש בה "ב*ח*ר" כסדרן.

אוי אתה צודק מאוד אבל כוונתי 'בחר' וה'ריש' סיום המלה

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ד' פברואר 26, 2020 11:25 pm

.
נערך לאחרונה על ידי עזריאל ברגר ב ד' פברואר 26, 2020 11:27 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.
סיבה: נמחק

עזריאל ברגר
הודעות: 12946
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' פברואר 26, 2020 11:26 pm

נזכרתי, ולתועלת החברים אכתוב ברמז:
מספר הפרק ומספר הפסוק של השני - שווים.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ד' פברואר 26, 2020 11:26 pm

.
נערך לאחרונה על ידי עזריאל ברגר ב ד' פברואר 26, 2020 11:27 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.
סיבה: נמחק

מעיין
הודעות: 1949
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ד' פברואר 26, 2020 11:27 pm

לשון אבן עזרא ולמי שאין מתמצה בתחום ה.... הדברים נראין כחדה
את תורת נגע צרעת בגד הצמר - ארבע סמוכים ויש במקרא חמש גבורי חיל מלאכת עבודת בית ה' וכלם סמוכים אל השם שהוא סומך לכל הנופלים.

עזריאל ברגר
הודעות: 12946
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' פברואר 26, 2020 11:28 pm

יאיר כתב את הפתרונות המלאים לחידת בחר+מחר, ומחקתי אותם לתועלת החברים שרוצים לפתור בעצמם.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ד' פברואר 26, 2020 11:31 pm

מעיין כתב: viewtopic.php?f=7&t=17419&p=414111#p166067

ולענינינו אף שלמעשה זה אינו בסנהדרין מ"מ זה דבר שמקומו שם בחלק - וזה לכאורה כוונת חבירינו יאיר
עיין כל האשכול שם ובחינה של הגרח"ק

יפה. בכל אופן אני התכוונתי שענין החידה עצמה
(שהנשמה יוצאת מאוצר הנשמות שנקרא 'גוף' ונכנסת לגוף אדם)
מסתמא עובר בתת מודע לכל לומד.

הפשטן
הודעות: 987
הצטרף: א' יוני 11, 2017 1:43 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הפשטן » ד' פברואר 26, 2020 11:34 pm

עזריאל ברגר כתב:ויש בה "ב*ח*ר" כסדרן.

נכון, אבל קיים בה - לא רק הסדר "בחר" - אלא גם הסדר "חרב", ולכן היצעתי למעיין לנסח את חידתו תוך הדגשה (כלשוני בתגובתי הראשונה לו): "שהכוונה דווקא אל סדר האותיות" שציין מעיין.

מעיין
הודעות: 1949
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ד' פברואר 26, 2020 11:34 pm

מעשה: רב אחד הלך לטייל בשבת בצהרים עם תלמידיו, ורצה לחדדן בדברי תורה בהלכות שבת
ושאל להם יצוייר לפנינו מונח קערה מלא מים וסמוך להקערה מונח כמה חפצים אלמוניים שהי' אם ימצא שאחד ישליך אחד מן החפצים לתוך הקערה יעבור על מלאכה אחת מן ל"ט מלאכות - ויענו לפחות עשרה תלמידים וכל אחד ענה חפץ אחר ומשום מלאכה אחרת וכולם נזכרים כמעט מפורש בדברי הפוסקים:
ואתם חברים נסו כוחכם

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ד' פברואר 26, 2020 11:39 pm

צבע
קמח
ספוג
נייר כתוב

עד כאן נכון?

מעיין
הודעות: 1949
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ד' פברואר 26, 2020 11:40 pm

יאיר כתב:
מעיין כתב: viewtopic.php?f=7&t=17419&p=414111#p166067

ולענינינו אף שלמעשה זה אינו בסנהדרין מ"מ זה דבר שמקומו שם בחלק - וזה לכאורה כוונת חבירינו יאיר
עיין כל האשכול שם ובחינה של הגרח"ק

יפה. בכל אופן אני התכוונתי שענין החידה עצמה
(שהנשמה יוצאת מאוצר הנשמות שנקרא 'גוף' ונכנסת לגוף אדם)
מסתמא עובר בתת מודע לכל לומד.

בלי לסטות מענין האשכול - לאור לימוד חו"ר פ' משפטים מלת ב'גפו' שרש"י פירשו מלשון גף עוף עם שלא מצאנו בהכרח מלה זו בלה"ק רק בארמית ולשון על גפי מרומי קרת צריכה רבה ואבן עזרא הביא יש אומרים שהוא מלשון 'גוף' וציין לפסוק של דבה"י גופת שאול - עיינתי בקורקנדנצי' ונראה שבלה"ק השורש הוא 'גופה' בל"נ ולא 'גוף' בל"ז

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ד' פברואר 26, 2020 11:40 pm

נר דולק

מעיין
הודעות: 1949
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ד' פברואר 26, 2020 11:42 pm

יאיר כתב:צבע
קמח
ספוג
נייר כתוב

עד כאן נכון?

נכון! נא להסמיך לשון הפוסק והמלאכה להחפץ

עזריאל ברגר
הודעות: 12946
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' פברואר 26, 2020 11:42 pm

1. זורע - זרעים להנבטה
2. בורר - פירות עם פסולת על מנת שלא לאכלם מיד
3. לש - קמח
4. אופה/מבשל - אם המים חמים בכלי ראשון
5. צובע - אם השליך צבע, ולמ"ד יש צביעה במים. או אם עשה "עין הצבע"
6. שוחט - נטילת נשמה - אם השליך בעל חיים שימות במים
7. מוחק - נייר כתוב
8. מכבה - גחלת של עץ
9. מכה בפטיש - כלי מתכת חם שיש בו משום צירוף והשליכו לתוך מים קרים (אלא שזה סותר את ההנחה דלעיל שמדובר במים חמים)
10. הוצאה מרשות לרשות - אם הכניס מים מרה"ר לתוך מים שברה"י

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ד' פברואר 26, 2020 11:42 pm

מעיין כתב:
יאיר כתב:
מעיין כתב: viewtopic.php?f=7&t=17419&p=414111#p166067

ולענינינו אף שלמעשה זה אינו בסנהדרין מ"מ זה דבר שמקומו שם בחלק - וזה לכאורה כוונת חבירינו יאיר
עיין כל האשכול שם ובחינה של הגרח"ק

יפה. בכל אופן אני התכוונתי שענין החידה עצמה
(שהנשמה יוצאת מאוצר הנשמות שנקרא 'גוף' ונכנסת לגוף אדם)
מסתמא עובר בתת מודע לכל לומד.

בלי לסטות מענין האשכול - לאור לימוד חו"ר פ' משפטים מלת ב'גפו' שרש"י פירשו מלשון גף עוף עם שלא מצאנו בהכרח מלה זו בלה"ק רק בארמית ולשון על גפי מרומי קרת צריכה רבה ואבן עזרא הביא יש אומרים שהוא מלשון 'גוף' וציין לפסוק של דבה"י גופת שאול - עיינתי בקורקנדנצי' ונראה שבלה"ק השורש הוא 'גופה' בל"נ ולא 'גוף' בל"ז

היא גופה קשיא

עזריאל ברגר
הודעות: 12946
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' פברואר 26, 2020 11:43 pm

11. מלבן - בגד מלוכלך.

מה המלאכה בספוג?

עזריאל ברגר
הודעות: 12946
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' פברואר 26, 2020 11:46 pm

12-13 - בונה וסותר, יכול להיות בכמה אופנים, ובפרט לדעת החזו"א בחפצים חשמליים.
ואי אייתינן להכי - יכול להיות הרבה מלאכות שנגרמות מהחשמל, והמים סגרו את המעגל החשמלי.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ד' פברואר 26, 2020 11:47 pm

עזריאל ברגר כתב:מה המלאכה בספוג?

אם הכניסו ביד קפוצה עובר על סחיטה (דש)?

הפשטן
הודעות: 987
הצטרף: א' יוני 11, 2017 1:43 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הפשטן » ד' פברואר 26, 2020 11:55 pm

עזריאל ברגר כתב:3. לש - קמח


ה"ה:
"זרע[י] פשתן או שומשמין" (שו"ע או"ח שמ יב).

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ד' פברואר 26, 2020 11:57 pm

מעיין כתב:לשון אבן עזרא ולמי שאין מתמצה בתחום ה.... הדברים נראין כחדה
את תורת נגע צרעת בגד הצמר - ארבע סמוכים ויש במקרא חמש גבורי חיל מלאכת עבודת בית ה' וכלם סמוכים אל השם שהוא סומך לכל הנופלים.

תורת נגע צרעת בגד הצמר - ארבע סמוכים (ארבע מילים הסמוכות וקשורות למילה 'תורת')
גבורי חיל מלאכת עבודת בית ה' - כנ"ל חמש מילים, סמוכים לה' הסומך נופלים (בהלצה)

עזריאל ברגר
הודעות: 12946
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' פברואר 26, 2020 11:57 pm

יאיר כתב:
עזריאל ברגר כתב:מה המלאכה בספוג?

אם הכניסו ביד קפוצה עובר על סחיטה (דש)?

סחיטת ספוג היא משום דש?! חשבתי משום מלבן! ואת מלבן מניתי.

עזריאל ברגר
הודעות: 12946
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' פברואר 26, 2020 11:58 pm

הפשטן כתב:
עזריאל ברגר כתב:3. לש - קמח


ה"ה:
"זרע[י] פשתן או שומשמין" (שו"ע או"ח שמ יב).

ומי שנותן קמח לתוך מים פטור?!

הפשטן
הודעות: 987
הצטרף: א' יוני 11, 2017 1:43 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הפשטן » ה' פברואר 27, 2020 12:00 am

עזריאל ברגר כתב:
הפשטן כתב:
עזריאל ברגר כתב:3. לש - קמח


ה"ה:
"זרע[י] פשתן או שומשמין" (שו"ע או"ח שמ יב).

ומי שנותן קמח לתוך מים פטור?!


למה אתה מייחס לי דיעה משונה זו? הלא כתבתי להדיא "הוא הדין", אלמא הכי קאמינא: לא מיבעיא קמח - אלא אפילו זרעי פשתן או שומשמין - דנמי נינהו הובאו להדיא כהלכה פסוקה.

מעיין
הודעות: 1949
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ה' פברואר 27, 2020 12:04 am

הואיל וע"פ רוב כתבו כבר החברים אעתיק בלשוני ממה שאתי בכתובים ויוסיפו החברים
א] פרעוש (נטילת נשמה -שוחט) סי' שט"ז במחה"ש ס"ק כ"א
ב] צבע (צובע) סי' ש"כ מג"א ס"ק כ"ה לדעת הרמב"ם
ג] כרשינין (בורר) סי' שי"ט סעי' ח' ובביאור הלכה שם דהוה איסור דאורייתא
ד] בגד מלוכלך (כיבוס) סי' ש"ב סעי' ט'
ה] זרע פשתן (לש) סי' ש"מ סעי' י"ב
ו] חטין (זורע) סי' של"ו סעי' י"א
ז] נר דלוק (כיבוי) סי' רס"ה סעי' ד' מג"א ס"ק ה'
ח] כלי העומד לצירוף (מכה בפטיש) סי' שי"ח מג"א ס"ק ל"ו
ט] בשר רותח (בישול) סי' שי"ח מג"א ס"ק ל"ה, ובחוו"ד יו"ד סי' צ"א ביאורים ס"ק ה'.
י] נייר כתוב (מוחק)

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ה' פברואר 27, 2020 12:06 am

מעיין כתב:לשון רש"י בסוף איוב ולמי שאינו מתמצה בתחום ה.... נראים הדברים כחידה
ולא נמצא נשים יפות כבנות איוב וגו' - ולא נמצא מעשה של נשים יפות כמעשה יופי של בנות איוב ומקרא זה דוגמת ויהי אנשים אשר היו טמאים (במדבר כ) וכן הרבה

ברור שהכוונה שכתוב בל' יחיד "נמצא" , "ויהי" במקום בל' רבים ולכן מפרש על 'מעשה' (שהוא יחיד)
אך מה כוונתו ''מעשה של נשים יפות"?

מעיין
הודעות: 1949
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ה' פברואר 27, 2020 12:11 am

עזריאל ברגר כתב:
הפשטן כתב:
עזריאל ברגר כתב:3. לש - קמח


ה"ה:
"זרע[י] פשתן או שומשמין" (שו"ע או"ח שמ יב).

ומי שנותן קמח לתוך מים פטור?!

יתכן בקמח לתוך מים פטור בלי גיבול משא"כ בזרע פשתן עי' פמ"ג ומנ"ח מוסך השבת

מעיין
הודעות: 1949
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ה' פברואר 27, 2020 12:12 am

יאיר כתב:
מעיין כתב:לשון רש"י בסוף איוב ולמי שאינו מתמצה בתחום ה.... נראים הדברים כחידה
ולא נמצא נשים יפות כבנות איוב וגו' - ולא נמצא מעשה של נשים יפות כמעשה יופי של בנות איוב ומקרא זה דוגמת ויהי אנשים אשר היו טמאים (במדבר כ) וכן הרבה

ברור שהכוונה שכתוב בל' יחיד "נמצא" , "ויהי" במקום בל' רבים ולכן מפרש על 'מעשה' (שהוא יחיד)
אך מה כוונתו ''מעשה של נשים יפות"?

לכאורה 'מעשה' כמו שאומרים בזמנינו 'ענין'

מעיין
הודעות: 1949
הצטרף: ה' דצמבר 09, 2010 10:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מעיין » ה' פברואר 27, 2020 12:19 am

חידה: מה ענין הר אצל תפוח


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־ 194 אורחים