כמובן שהמקום לחפש הוא בדיוני הראשונים על העדפת נוסח אחד על משנהו
למשל
אורחות חיים חלק א דין ברכו (וגם בכל בו כמובן)
פסקו הגאונים ז"ל כרבנן דאמרי אהבת עולם ולא כשמואל דאמר אהבה רבה דיחיד ורבים הלכה כרבים. ועוד המטבע הזה נראה יותר נכון שאנו מודים ומברכים הש"י שאהב אותנו אהבה שלימה עולמית שלא פסקה ממנו ולא תפסק מאהבתו אותנו הוציאנו בגלות ובאהבתו ובחמלתו ישיבנו לקדמותנו על מכוננו ותלנו שהכל פונים בו.
ספר הבתים
ברכה שנייה אהבת עולם אהבתנו אחר שהזכיר בברכה ראשונה ענין חסד ה' כסדר המציאות הזכיר בברכה זו הגדלת חסדו עלינו בראנו בצלמו ולמדנו תורתו והדריכנו ללכת בדרכיו ונדבק בו ונחיה לעולם והמחלוקת אשר בין רבותינו ברכות יא ב אם אומרים אהבת עולם או אהבה רבה הוא שהאומר אהבה רבה כוונתו על הגדלת אהבתו עליו ואשר נתן לנו תורתו לכוונה המבוארת בה והאומר אהבת עולם כוונתו לומר שאהבתו אלינו היא אהבה נצחית מפני שבתורתו ובמצותיו נזכה לחזות בנעם ה' ולבקר בהיכלו ואולי הרחיק לומר אהבה רבה להרחיק זה התאר מה שלא ליחס אליו הריבוי
וגם בסגנון כזה
פי' התפילה לר' עזרא
אהבת עולם סדר היאך הבהיר זיוו באמרו יהי אור ודמה אל האור מעשה האבות כענין שכתוב ואור צדיקים כאור נוגה הולך ואור עד נכון היום והזכיר שאהבה התחילה ממנו וברצונו קרבנו לאהבתו ואהב אותנו אהבה קיימת והיא נקראת אהבת עולם שזו היא אהבה שממנה כח רחמים. והאומ' אהבה רבה ר"ל אהבה שהיא מכח הדין הנקראת רבה וסיימו חכמים באהבת עולם וכן הוא אומ' אהבת עולם אהבתיך
וע"ע בפי' הגר"א להגדה של פסח ותו"ד שאהבה רבה היא גדולה יותר לכן אומרים כן בבוקר שהוא דוגמת גאולה. וגם בשעה"כ שאהבת עולם פחותה מאה"ר.