ועדת הבחירות: יוכשרו פתקים שהושחתו במתכוון
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית פרסם את ההחלטה בעקבות תלונות של מפלגות על השחתה מכוונת של פתקים במטרה לפסול קולות.
ערוץ 7 , י"ז באלול תשע"ט 17/09/19 18:41
https://www.inn.co.il/News/News.aspx/413267
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית וסגניו החליטו להכשיר פתקי הצבעה שהושחתו במתכוון, במטרה למנוע השפעה לא הוגנת על תוצאות הבחירות לכנסת.
בהחלטה שפרסם השופט מלצר בעקבות תלונות שהגיעו ממספר מפלגות נאמר כי יש להכשיר שני סוגים של פתקי הצבעה שעברו השחתה:1. פתק הצבעה שיש בו חור מזערי או שמאן דהוא צייר בעט או קשקש על גבו (ואף על צדו הקדמי), כך שניכר שבפתק הושם פגם לצורך פסילתו.
2 .פתק הצבעה שדוגמתו אינו זהה לדוגמה שאישרה הוועדה המרכזית, למשל: סדר המילים בכינוי הרשימה שונה, הושמטו מילים או אותיות מהכינוי, ההדפסה אינה במרכז הדף או שכינוי הרשימה הודפס מעל האותיות.
על פי ההנחייה תפעל ועדת הבחירות כך: "א. נתקלה ועדת הקלפי, בעת הספירה, בפתק הצבעה שהושם בו פגם כאמור בפיסקאות 1 או 2 לעיל, ישמור עליו מזכיר ועדת הקלפי, בעצמו. ב. לאחר שנמצא פתק נוסף, שיש בו את אותו הפגם, יספרו שני הפתקים במניין הקולות הכשרים, וכל פתק נוסף שיש בו את אותו הפגם יהיה פתק כשר. ג. אם בתום הספירה נמצא שיש בקלפי רק פתק אחד עם אותו הפגם – יהיה פתק זה פסול, מחמת האפשרות הסבירה שהפגם יזהה את הבוחר. ד. החלטות בעניין זה יתועדו בפרוטוקול ועדת הקלפי".
בסיום החלטתו כתב השופט מלצר, "זכרו – הכלל הוא לאפשר לקולו של הבוחר להכלל בתוצאות, ורק אם לא ניתן להכשירו יש לפסול אותו".
יוסף חיים אוהב ציון כתב:נאמר שהגרע"י היה מתפלל בנץ ביום זה מדין זריזין.
עני בן פחמא כתב:שאלה שנשאלה בעניין הבחירות בבית המדרש, האם מותר לבוחר בקלפי לקשקש על גבי פתק של מפלגות חילוניות מובהקות אשר מצהירות בגלוי על מטרותיהן החילוניות, ובכך לגרום לבא בתור שקולו יפסל (כיון שפתק עם קשקוש הוא פסול).
לדידי מפשט פשיטא להתיר, אלא היות ושמעתי רבים וכן שלמים שמיאנו ב"אונאה" זו, לכן אמרתי להעלות שאלה זו על שולחן מלכים, מאן מלכי רבנן.
[א"צ להגיע לזה אבל אפשר לנסות להתיר גם מצד שהיה לו לבדוק את הפתק, ושמא בזקן זה לא שייך ואכמ"ל]
עני בן פחמא כתב:השאלה נשאלה לשני ת"ח שהיה פשוט להם להתיר.
וכמו כן נשאלה קמי אחד מגדולי הפוסקים בירושלים (אני מעדיף שלא לפרסם את שמו, אפשר באישי) והוא הורה להתיר אבל לא למעשה מצד חילול ה' או מצד שיתפסו או מצד שילמדו להזיק לאחרים כמו שכבר הזכירו וכד'.
וכבר הזכרתי (כיהודה ועוד לקרא) שגם לי מיפשט פשיטא להתיר.
\דרומי כתב:אחד שמתעצל ללכת ולהצביע האם מותר לכפותו בשוטים עד שיאמר 'רוצה אני' וילך להצביע?
לדידי פשיטא לי שמותר.
סגי נהור כתב:מכאן נלמד איך תיראה מדינת החרדים כאשר תוקם
עני בן פחמא כתב:השאלה נשאלה לשני ת"ח שהיה פשוט להם להתיר.
וכמו כן נשאלה קמי אחד מגדולי הפוסקים בירושלים (אני מעדיף שלא לפרסם את שמו, אפשר באישי) והוא הורה להתיר אבל לא למעשה מצד חילול ה' או מצד שיתפסו או מצד שילמדו להזיק לאחרים כמו שכבר הזכירו וכד'.
וכבר הזכרתי (כיהודה ועוד לקרא) שגם לי מיפשט פשיטא להתיר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 60 אורחים