מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

אשכול אביעה חידות

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
חגי פאהן
הודעות: 469
הצטרף: ה' ינואר 25, 2018 4:10 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי חגי פאהן » ד' מרץ 04, 2020 10:55 am

תורה מפוארת כתב:
תורה מפוארת כתב:
עזריאל ברגר כתב:
תורה מפוארת כתב:איך יתכן יום טוב שיש שצמים בו ולא מסיבת תענית חלום וכדו' [וכמובן לא יוה"כ]

א. ראש השנה.
ב. יג אדר הוא יו"ט במגילת תענית.
ג. ערב פסח.

תשובה ב'מתקרב

ח וט אדר הם ימים טובים במגילת תענית, וט' הוא תענית צדיקים כמובא בשו"ע

א"כ כבר היה לך לומר א' בניסן. האם השואל לא התכוון ליו"ט ממש?

חגי פאהן
הודעות: 469
הצטרף: ה' ינואר 25, 2018 4:10 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי חגי פאהן » ד' מרץ 04, 2020 10:59 am

חגי פאהן כתב:
לבנון כתב:חמש מפרשיות התורה, שלפחות חמישית מהפסוקים שבכל אחת מהן, מתחילים באותה התיבה.
>>אותה התיבה ממש באותיותיה ובנקודותיה (לא כולל דגשים), ללא תוספות של וא"ו החיבור וכד'<<

בינתיים מצאתי שתים: תרומה - 28/96, ויקהל - 33/121.

וכמובן מסעי - 42/132

הפשטן
הודעות: 987
הצטרף: א' יוני 11, 2017 1:43 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הפשטן » ד' מרץ 04, 2020 11:38 am

לבנון כתב:חמש מפרשיות התורה, שלפחות חמישית מהפסוקים שבכל אחת מהן, מתחילים באותה התיבה.
>>אותה התיבה ממש באותיותיה ובנקודותיה (לא כולל דגשים), ללא תוספות של וא"ו החיבור וכד'<<


למה כתבת "חמישית" ולא "רבע"?

גלאגוזים
הודעות: 1105
הצטרף: ב' ינואר 31, 2011 1:55 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי גלאגוזים » ד' מרץ 04, 2020 12:11 pm

תזריע 16/67

לבנון
הודעות: 983
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » ד' מרץ 04, 2020 12:19 pm

הפשטן כתב:
לבנון כתב:חמש מפרשיות התורה, שלפחות חמישית מהפסוקים שבכל אחת מהן, מתחילים באותה התיבה.
>>אותה התיבה ממש באותיותיה ובנקודותיה (לא כולל דגשים), ללא תוספות של וא"ו החיבור וכד'<<

למה כתבת "חמישית" ולא "רבע"?

בגלל תזריע
ואולי גם בגלל הפרשה החמישית שטרם נמצאה...

הפשטן
הודעות: 987
הצטרף: א' יוני 11, 2017 1:43 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הפשטן » ד' מרץ 04, 2020 12:31 pm

לבנון כתב:
הפשטן כתב:
לבנון כתב:חמש מפרשיות התורה, שלפחות חמישית מהפסוקים שבכל אחת מהן, מתחילים באותה התיבה.
>>אותה התיבה ממש באותיותיה ובנקודותיה (לא כולל דגשים), ללא תוספות של וא"ו החיבור וכד'<<

למה כתבת "חמישית" ולא "רבע"?

בגלל תזריע
ואולי גם בגלל הפרשה החמישית שטרם נמצאה...


אם כתבת "חמישית" בגלל וכו' ואולי גם בגלל עוד פרשה חמישית שטרם נמצאה, אז יכולת לכתוב "שישית" בגלל וכו' ואולי גם בגלל פרשה שישית שטרם נמצאה...
נערך לאחרונה על ידי הפשטן ב ד' מרץ 04, 2020 12:37 pm, נערך 3 פעמים בסך הכל.

לבנון
הודעות: 983
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » ד' מרץ 04, 2020 12:37 pm

הפשטן כתב:
לבנון כתב:
הפשטן כתב:
לבנון כתב:חמש מפרשיות התורה, שלפחות חמישית מהפסוקים שבכל אחת מהן, מתחילים באותה התיבה.
>>אותה התיבה ממש באותיותיה ובנקודותיה (לא כולל דגשים), ללא תוספות של וא"ו החיבור וכד'<<

למה כתבת "חמישית" ולא "רבע"?

בגלל תזריע
ואולי גם בגלל הפרשה החמישית שטרם נמצאה...

אם כתבת "חמישית" בגלל תזריע ואולי גם בגלל עוד פרשה חמישית שטרם נמצאה, אז יכולת לכתוב "שישית" בגלל פרשה שישית שטרם נמצאה...

כשאתה תשאל את השאלה, תשאלנה כרצונך, ואני אשאל את שאלותי כרצוני.

ואכן אתה מוזמן להעלות בזה שאלה בנוסח זה:
היכן יש בתורה פרשה שלפחות שליש מהפסוקים בה מתחילים באותה התיבה.
היכן יש בתורה שתי פרשיות שלפחות רבע מהפסוקים בה מתחילים באותה התיבה.
היכן יש בתורה שתי פרשיות שלפחות חמישית מהפסוקים בה מתחילים באותה התיבה.
היכן יש בתורה X פרשיות שלפחות שישית מהפסוקים בה מתחילים באותה התיבה.
היכן יש בתורה X פרשיות שלפחות שביעית מהפסוקים בה מתחילים באותה התיבה.
וכן הלאה על זו הדרך
נערך לאחרונה על ידי לבנון ב ד' מרץ 04, 2020 12:39 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

חגי פאהן
הודעות: 469
הצטרף: ה' ינואר 25, 2018 4:10 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי חגי פאהן » ד' מרץ 04, 2020 12:38 pm

בלק! 'ויאמר' - 21 מתוך 105, חמישית בדיוק.

לבנון
הודעות: 983
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » ד' מרץ 04, 2020 12:40 pm

חגי פאהן כתב:בלק! 'ויאמר' - 21 מתוך 105, חמישית בדיוק.

תפסת אותי בפרשה שלא חשבתי עליה
ישנה פרשה נוספת העונה על שאלה זו

הפשטן
הודעות: 987
הצטרף: א' יוני 11, 2017 1:43 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הפשטן » ד' מרץ 04, 2020 12:48 pm

לבנון כתב:
הפשטן כתב:
לבנון כתב:
הפשטן כתב:
לבנון כתב:חמש מפרשיות התורה, שלפחות חמישית מהפסוקים שבכל אחת מהן, מתחילים באותה התיבה.
>>אותה התיבה ממש באותיותיה ובנקודותיה (לא כולל דגשים), ללא תוספות של וא"ו החיבור וכד'<<

למה כתבת "חמישית" ולא "רבע"?

בגלל תזריע
ואולי גם בגלל הפרשה החמישית שטרם נמצאה...

אם כתבת "חמישית" בגלל תזריע ואולי גם בגלל עוד פרשה חמישית שטרם נמצאה, אז יכולת לכתוב "שישית" בגלל פרשה שישית שטרם נמצאה...

כשאתה תשאל את השאלה, תשאלנה כרצונך, ואני אשאל את שאלותי כרצוני.

ואכן אתה מוזמן להעלות בזה שאלה בנוסח זה:
היכן יש בתורה פרשה שלפחות שליש מהפסוקים בה מתחילים באותה התיבה.
היכן יש בתורה שתי פרשיות שלפחות רבע מהפסוקים בה מתחילים באותה התיבה.
היכן יש בתורה שתי פרשיות שלפחות חמישית מהפסוקים בה מתחילים באותה התיבה.
היכן יש בתורה שתי פרשיות שלפחות רבע מהפסוקים בה מתחילים באותה התיבה.
היכן יש בתורה X פרשיות שלפחות שישית מהפסוקים בה מתחילים באותה התיבה.
היכן יש בתורה X פרשיות שלפחות שביעית מהפסוקים בה מתחילים באותה התיבה.
וכן הלאה על זו הדרך


יש יותר מ-5 פרשיות - שבכל אחת מהן - לפחות 1/5 מהפסוקים וכו', ויש יותר מ-50 פרשיות - שבכל אחת מהן - לפחות 1/50 מהפסוקים וכו'.

חגי פאהן
הודעות: 469
הצטרף: ה' ינואר 25, 2018 4:10 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי חגי פאהן » ד' מרץ 04, 2020 12:57 pm

לבנון כתב:
חגי פאהן כתב:בלק! 'ויאמר' - 21 מתוך 105, חמישית בדיוק.

תפסת אותי בפרשה שלא חשבתי עליה
ישנה פרשה נוספת העונה על שאלה זו

סליחה, טעות שלי, 21 מתוך 104, לא חמישית בדיוק.

חגי פאהן
הודעות: 469
הצטרף: ה' ינואר 25, 2018 4:10 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי חגי פאהן » ד' מרץ 04, 2020 2:31 pm

שמות - 'ויאמר' 30 פעם מתוך 124.
בחוקותי - 'ואם' 22 מתוך 78.
כי תצא - 'כי' 28 מתוך 110.
כי תצא - 'לא' 25 מתוך 110.
גלאגוזים כתב:תזריע 16/67

בתזריע גם 'ואם' 16, וגם 'וראה' 16, מתוך 67.

גלאגוזים
הודעות: 1105
הצטרף: ב' ינואר 31, 2011 1:55 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי גלאגוזים » ד' מרץ 04, 2020 2:38 pm

.

הפשטן
הודעות: 987
הצטרף: א' יוני 11, 2017 1:43 pm

היכן מצינו ברכה, לא על אכילה או על מצוה, אלא על ברכה?

הודעהעל ידי הפשטן » ד' מרץ 04, 2020 6:21 pm

בדרך כלל - אין ברכה על ברכה, למשל אין ברכה - על קיום מצות ברכת המזון ("וברכת את ד' אלוקיך") או - על ברכת התורה ("הבו גדל לאלוקינו"), וכדומה.
מהו היוצא מן הכלל?
נערך לאחרונה על ידי הפשטן ב ד' מרץ 04, 2020 6:31 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

בן ראובן
הודעות: 954
הצטרף: ב' אוקטובר 15, 2012 10:29 pm

Re: היכן מצינו ברכה, לא על אכילה או על מצוה, אלא על ברכה?

הודעהעל ידי בן ראובן » ד' מרץ 04, 2020 6:30 pm

הפשטן כתב:בדרך כלל - אין ברכה על ברכה, למשל אין ברכה - על ברכת המזון או - על ברכת התורה, וכדומה.
מהו היוצא מן הכלל?


ברכת כהנים כמובן.

הפשטן
הודעות: 987
הצטרף: א' יוני 11, 2017 1:43 pm

Re: היכן מצינו ברכה, לא על אכילה או על מצוה, אלא על ברכה?

הודעהעל ידי הפשטן » ד' מרץ 04, 2020 6:31 pm

בן ראובן כתב:
הפשטן כתב:בדרך כלל - אין ברכה על ברכה, למשל אין ברכה - על ברכת המזון או - על ברכת התורה, וכדומה.
מהו היוצא מן הכלל?


ברכת כהנים כמובן.


כמובן.

לבנון
הודעות: 983
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » ד' מרץ 04, 2020 7:31 pm

חגי פאהן כתב:שמות - 'ויאמר' 30 פעם מתוך 124.
בחוקותי - 'ואם' 22 מתוך 78.
כי תצא - 'כי' 28 מתוך 110.
כי תצא - 'לא' 25 מתוך 110.
גלאגוזים כתב:תזריע 16/67

בתזריע גם 'ואם' 16, וגם 'וראה' 16, מתוך 67.

יפה מאוד!
עם שיטות החיפוש שלך אני לא מתמודד

לבנון
הודעות: 983
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: היכן מצינו ברכה, לא על אכילה או על מצוה, אלא על ברכה?

הודעהעל ידי לבנון » ד' מרץ 04, 2020 7:42 pm

הפשטן כתב:
בן ראובן כתב:
הפשטן כתב:בדרך כלל - אין ברכה על ברכה, למשל אין ברכה - על ברכת המזון או - על ברכת התורה, וכדומה.
מהו היוצא מן הכלל?

ברכת כהנים כמובן.

כמובן.

זה לא יוצא מהכלל. כי הכלל הוא שעל מצוה שענינה ברכה לה' לא תיקנו ברכה, כי המצוה גופא היא ברכה לה'. אבל מצוה שהיא ברכה לעם ישראל, אינה נכללת בכלל הזה, וממילא ברכת כהנים אינה יוצאת מהכלל.

בן ראובן
הודעות: 954
הצטרף: ב' אוקטובר 15, 2012 10:29 pm

Re: היכן מצינו ברכה, לא על אכילה או על מצוה, אלא על ברכה?

הודעהעל ידי בן ראובן » ד' מרץ 04, 2020 8:25 pm

לבנון כתב:
הפשטן כתב:
בן ראובן כתב:
הפשטן כתב:בדרך כלל - אין ברכה על ברכה, למשל אין ברכה - על ברכת המזון או - על ברכת התורה, וכדומה.
מהו היוצא מן הכלל?

ברכת כהנים כמובן.

כמובן.

זה לא יוצא מהכלל. כי הכלל הוא שעל מצוה שענינה ברכה לה' לא תיקנו ברכה, כי המצוה גופא היא ברכה לה'. אבל מצוה שהיא ברכה לעם ישראל, אינה נכללת בכלל הזה, וממילא ברכת כהנים אינה יוצאת מהכלל.


זה יוצא מהכלל שכלל הפשטן - "אין ברכה על ברכה". אתה מדבר על כלל אחר.

הפשטן
הודעות: 987
הצטרף: א' יוני 11, 2017 1:43 pm

Re: היכן מצינו ברכה, לא על אכילה או על מצוה, אלא על ברכה?

הודעהעל ידי הפשטן » ד' מרץ 04, 2020 8:29 pm

בן ראובן כתב:
לבנון כתב:
הפשטן כתב:
בן ראובן כתב:
הפשטן כתב:בדרך כלל - אין ברכה על ברכה, למשל אין ברכה - על ברכת המזון או - על ברכת התורה, וכדומה.
מהו היוצא מן הכלל?

ברכת כהנים כמובן.

כמובן.

זה לא יוצא מהכלל. כי הכלל הוא שעל מצוה שענינה ברכה לה' לא תיקנו ברכה, כי המצוה גופא היא ברכה לה'. אבל מצוה שהיא ברכה לעם ישראל, אינה נכללת בכלל הזה, וממילא ברכת כהנים אינה יוצאת מהכלל.


זה יוצא מהכלל שכלל הפשטן - "אין ברכה על ברכה". אתה מדבר על כלל אחר.


כמובן.

למעשה, כשבנוסח החידה כתבתי "יוצא מן הכלל" - בכוונה הישחרתי את המילה "הכלל" - כדי להורות שבמילה הזאת אני מתכוון למילה "כלל" שאותה הישחרתי כשכתבתי שורה קודם לכן: "בדרך כלל", והלא כשכתבתי "בדרך כלל" - לא כתבתי "בדרך כלל אין ברכה לפני שמברכים את השם" - אלא כתבתי: "בדרך כלל אין ברכה על ברכה" (נקודה), משמע שבמילה (בדרך) "כלל" התכוונתי - לא רק למי שמברך את השם - אלא למי שמברך כללית. אמור מעתה: כשם שכשכתבתי "בדרך כלל" - התכוונתי במילה "כלל" למי שמברך כללית, כך כשכתבתי "יוצא מן הכלל" - התכוונתי במילה "הכלל" למי שמברך כללית, כפי שציין בן ראובן.

ביקורת תהיה
הודעות: 2514
הצטרף: ד' אפריל 05, 2017 5:49 pm

Re: היכן מצינו ברכה, לא על אכילה או על מצוה, אלא על ברכה?

הודעהעל ידי ביקורת תהיה » ה' מרץ 05, 2020 12:50 am

הפשטן כתב:א. בדרך כלל אין ברכה על ברכה.
ב. היוצא מן הכלל - ברכת כהנים.
א. נוסח הכלל הוא: לא ניתקנה ברכה על מצוה שענינה אמירה בפה, כגון ודוי מעשר ומקרא ביכורים, קריאת שמע וסיפור יציאת מצרים, מלבד קריאת המגילה וקריאת ההלל.
ב. הברכה על נשיאות כפים – סלסול הוא שנהגו הכהנים בעצמם, כמשתמע מתשובתו של רבי אלעזר בן שמוע לשאלת תלמידיו 'במה הארכת ימים': 'מִיָּמַי לֹא עָשִׂיתִי בֵּית הַכְּנֶסֶת קַפֶּנְדַּרְיָא, וְלֹא פָסַעְתִּי עַל רָאשֵׁי עַם קֹדֶשׁ, וְלֹא נָשָׂאתִי כַפַּי בְּלֹא בְרָכָה'.

הפשטן
הודעות: 987
הצטרף: א' יוני 11, 2017 1:43 pm

Re: היכן מצינו ברכה, לא על אכילה או על מצוה, אלא על ברכה?

הודעהעל ידי הפשטן » ה' מרץ 05, 2020 1:50 am

ביקורת תהיה כתב:
הפשטן כתב:
....היוצא מן הכלל - ברכת כהנים.
כיצד עלה על דעתך, לצטט מתוך פי נוסח שמעולם לא יצא ממני?
אילו הייתי במקומך, הייתי מצטט את דברי הפשטן מילה במילה כפי שיצאו מפיו, ואח"כ הייתי כותב: "עולה אפוא, שלדעת הפשטן - היוצא מן הכלל הוא ברכת כהנים".


ביקורת תהיה כתב:
הפשטן כתב:א. בדרך כלל אין ברכה על ברכה...
א. נוסח הכלל הוא: לא ניתקנה ברכה על מצוה שענינה אמירה בפה, כגון ודוי מעשר ומקרא ביכורים, קריאת שמע וסיפור יציאת מצרים, מלבד קריאת המגילה וקריאת ההלל.


תגובת בן ראובן לדברי לבנון, כוחה יפה גם לדבריך.

ביקורת תהיה כתב:הברכה על נשיאות כפים – סלסול הוא שנהגו הכהנים בעצמם, כמשתמע מתשובתו של רבי אלעזר בן שמוע לשאלת תלמידיו 'במה הארכת ימים': 'מִיָּמַי לֹא עָשִׂיתִי בֵּית הַכְּנֶסֶת קַפֶּנְדַּרְיָא, וְלֹא פָסַעְתִּי עַל רָאשֵׁי עַם קֹדֶשׁ, וְלֹא נָשָׂאתִי כַפַּי בְּלֹא בְרָכָה'.


לענ"ד, חידוש גדול חידשת, להגיד שהברכה בשם ומלכות על ברכת כהנים - לא תוקנה ע"י חז"ל אלא - היא סילסול בעלמא, ועל כן דבריך טעונים - אישור מפורש מאת הפוסקים - לאפוקי רמיזה שאותה אתה לומד מהם בעקיפין. ומכ"מ, גם אם אתה צודק (מה שטרם הוכח סופית), אין זה סותר את פתרון חידתי שניתן ע"י בן ראובן - כפי שביארתי בהודעתי שמעל הודעתך.

ביקורת תהיה
הודעות: 2514
הצטרף: ד' אפריל 05, 2017 5:49 pm

Re: היכן מצינו ברכה, לא על אכילה או על מצוה, אלא על ברכה?

הודעהעל ידי ביקורת תהיה » ה' מרץ 05, 2020 10:30 am

הפשטן כתב:כיצד עלה על דעתך, לצטט מתוך פי נוסח שמעולם לא יצא ממני?

'משנה תורה', ספר 'הפלאה', הלכות נדרים, פרק שני, הלכה א:
אֶחָד הַנּוֹדֵר מִפִּי עַצְמוֹ אוֹ שֶׁהִדִּירוֹ חֲבֵרוֹ וְאָמַר אָמֵן אוֹ דָּבָר שֶׁעִנְיָנוֹ כְּעִנְיַן אָמֵן שֶׁהוּא קַבָּלַת דְּבָרִים.

הפשטן
הודעות: 987
הצטרף: א' יוני 11, 2017 1:43 pm

Re: היכן מצינו ברכה, לא על אכילה או על מצוה, אלא על ברכה?

הודעהעל ידי הפשטן » ה' מרץ 05, 2020 1:54 pm

ביקורת תהיה כתב:
הפשטן כתב:
כיצד עלה על דעתך, לצטט מתוך פי נוסח שמעולם לא יצא ממני?

'משנה תורה', ספר 'הפלאה', הלכות נדרים, פרק שני, הלכה א:
אֶחָד הַנּוֹדֵר מִפִּי עַצְמוֹ אוֹ שֶׁהִדִּירוֹ חֲבֵרוֹ וְאָמַר אָמֵן אוֹ דָּבָר שֶׁעִנְיָנוֹ כְּעִנְיַן אָמֵן שֶׁהוּא קַבָּלַת דְּבָרִים.


ציטוט מנדר קא גמרת? ציטוט שָאני.

סליחות
הודעות: 2134
הצטרף: ה' ספטמבר 08, 2011 5:52 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי סליחות » ה' מרץ 05, 2020 8:41 pm

חידתי הראשונה באשכול זה:

1. בניין א': משפחה אחת קטנה שגרה בבית פרטי שלהם בן חמש קומות עם עשרים חדרים, צריכים להדליק נר חנוכה אחד, למרות המספר הרב של החדרים והקומות.
2. בניין ב': בבניין אחר זהה לבניין א' גרות חמש משפחות כל אחת בקומה אחרת, הן צריכות להדליק חמש נרות חנוכה (כל אחת לכל משפחה).
3. בניין ג': בבניין אחר זהה לבניינים א' וב' גרות ונמצאות חמש משפחות גם כן, וצריכות להדליק נר אחד בלבד (לכל המשפחות יחדיו!).


התשובה הידועה לי לחידה זו שהומצאה על ידי - מבוססת על השערה, ואני מאוד מקווה שאיני טועה ומטעה.

ביקורת תהיה
הודעות: 2514
הצטרף: ד' אפריל 05, 2017 5:49 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ביקורת תהיה » א' מרץ 08, 2020 2:34 am

ביקורת תהיה כתב:בני זוג שנתגיירו והם אסורים זה בזה (לחד מאן דאמר).
זוג עמוני, לדעת רבי יהודה דקהל גרים איקרי קהל.

עזריאל ברגר
הודעות: 12990
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' מרץ 08, 2020 3:15 pm

ביקורת תהיה כתב:
ביקורת תהיה כתב:בני זוג שנתגיירו והם אסורים זה בזה (לחד מאן דאמר).
זוג עמוני, לדעת רבי יהודה דקהל גרים איקרי קהל.

יפה מאוד!

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 4670
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ב' מרץ 30, 2020 2:18 pm

אדם עמד במקום ולא עשה דבר עבר איסור תורה.
בא אדם אחר עמד לידו, השני עבר איסור, הראשון לא עבר היכי משכח"ל? [לא בשבת]

ביקורת תהיה
הודעות: 2514
הצטרף: ד' אפריל 05, 2017 5:49 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ביקורת תהיה » א' אפריל 12, 2020 12:55 am

מעניינא דיומא: אילו יהודים נתלו בששה עשר בניסן?

שש ושמח
הודעות: 1544
הצטרף: א' דצמבר 13, 2015 3:57 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי שש ושמח » א' אפריל 12, 2020 1:11 am

בני שאול
תלמוד ירושלמי (וילנא) מסכת קידושין פרק ד הלכה א
מתחלת הקציר עד נתך מים עליהם. מלמד שהיו תלויין מששה עשר בניסן עד שבעה עשר במרחשון

[כתוב בלוח ...]

עזריאל ברגר
הודעות: 12990
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ו' אפריל 17, 2020 10:32 am

יוסף חיים אוהב ציון כתב:אדם עמד במקום ולא עשה דבר עבר איסור תורה.
בא אדם אחר עמד לידו, השני עבר איסור, הראשון לא עבר היכי משכח"ל? [לא בשבת]

ילמדנו רבינו?

דמשק
הודעות: 1140
הצטרף: ב' פברואר 27, 2017 9:26 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי דמשק » ו' אפריל 17, 2020 10:49 am

עזריאל ברגר כתב:
יוסף חיים אוהב ציון כתב:אדם עמד במקום ולא עשה דבר עבר איסור תורה.
בא אדם אחר עמד לידו, השני עבר איסור, הראשון לא עבר היכי משכח"ל? [לא בשבת]

ילמדנו רבינו?

הראשון בן אדם בריא, השני חולה קורונה.

חגי פאהן
הודעות: 469
הצטרף: ה' ינואר 25, 2018 4:10 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי חגי פאהן » ג' אפריל 21, 2020 10:34 am

דמשק כתב:
עזריאל ברגר כתב:
יוסף חיים אוהב ציון כתב:אדם עמד במקום ולא עשה דבר עבר איסור תורה.
בא אדם אחר עמד לידו, השני עבר איסור, הראשון לא עבר היכי משכח"ל? [לא בשבת]

ילמדנו רבינו?

הראשון בן אדם בריא, השני חולה קורונה.

א"כ איזה איסור עבר הראשון בתחילה?

באר בשדה
הודעות: 490
הצטרף: ד' אוגוסט 21, 2019 10:39 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי באר בשדה » ג' אפריל 21, 2020 2:26 pm

עזריאל ברגר כתב:
יוסף חיים אוהב ציון כתב:אדם עמד במקום ולא עשה דבר עבר איסור תורה.
בא אדם אחר עמד לידו, השני עבר איסור, הראשון לא עבר היכי משכח"ל? [לא בשבת]

ילמדנו רבינו?

https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=17&t=50017&p=611482&hilip611482#p611482

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 4670
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ג' אפריל 21, 2020 3:45 pm

באר בשדה כתב:
עזריאל ברגר כתב:
יוסף חיים אוהב ציון כתב:אדם עמד במקום ולא עשה דבר עבר איסור תורה.
בא אדם אחר עמד לידו, השני עבר איסור, הראשון לא עבר היכי משכח"ל? [לא בשבת]

ילמדנו רבינו?

https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=17&t=50017&p=611482&hilip611482#p611482

פיקח אתה.

עזריאל ברגר
הודעות: 12990
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' אפריל 21, 2020 4:36 pm

איזה איסור עבר השני?

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 4670
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ד' אפריל 22, 2020 10:03 pm

חידה. מי כשר לעשות את המצוה, אפילו שבכל המצוות מעשה שלו לא חשוב כלל
מעשה ומדוע?

עני בן פחמא
הודעות: 526
הצטרף: ש' מרץ 02, 2019 8:12 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עני בן פחמא » ד' אפריל 22, 2020 10:10 pm

יוסף חיים אוהב ציון כתב:חידה. מי כשר לעשות את המצוה, אפילו שבכל המצוות מעשה שלו לא חשוב כלל
מעשה ומדוע?

קוף לנטילת ידים לדעת היש מכשירין (קנט,ב).

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 4670
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ד' אפריל 22, 2020 10:17 pm

ומדוע?

באר בשדה
הודעות: 490
הצטרף: ד' אוגוסט 21, 2019 10:39 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי באר בשדה » ד' אפריל 22, 2020 11:49 pm

עזריאל ברגר כתב:איזה איסור עבר השני?

בששניהם כהנים.


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: הירש חסיד ו־ 314 אורחים