אני מצטט כאן את דברי המשך חכמה בענין
ויתיצבו בתחתית ההר. מלמד שכפה עליהן הר כגיגית, פירוש שהראה להם כבוד ה' בהקיץ ובהתגלות נפלאה עד כי ממש בטלה בחירתם הטבעי ויצאה נשמתם מהשגת כבוד ה', והיו מוכרחים כמלאכים בלא הבדל, וראו כי כל הנבראים תלוי רק בקבלת התורה'.
אני מכיר את זה שנים בשם המהר"ל. בחיפוש שערכתי מצאתי מהמהר"ל שכתב דווקא הפוך. שהיה מוכרח שקבלת התורה תהיה בכפייה.
האם מישהו מכיר את דברי המשך חכמה שכן מופיעים במהר"ל?
אגב, המשך חכמה כתב שכמדומה שכבר עמדו על זה. אז כנראה דברי המשך חכמה כן מופיעים במקום נוסף.
עוד הערה. ת"ח מופלג הבקי בכתבי המהר"ל אמר לי שלא נראה לו שזה מהמהר"ל, מה גם שזה לא סגנונו.
הוא לא אמר שהוא שטוח שזה לא מופיע במהר"ל אבל כן איתגר אותי לברר דבר זה.
אשמח אם חברי הפורום יסייעו לי בבירור הענין, בין לחיוב ובין לשלילה.
בברכה.
יאיר.