(אגרת תימן לרמב"ם)הואיל והתורה העתיקוה ללשון ארמית, ולשון פרס, ולשון יון, ולשון לעז, קודם שעמד הפסול כמה מאות מן השנים, ועוד שהיא מקובלת דור מפי דור ממזרח העולם ועד מערבו, ולא נמצא בכל זה שום חלוף כלל, ואפילו בדקדוקיה, אפילו בין קמץ חטף לשורק לא נמצא בה שום חלוף...
א. האם אכן לא נמצא בה שום חילוף? (זה לכאורה סותר את מה שכתוב בהלכות סת"ם פ"ח ה"ד)
ב. מה כוונת הרמב"ם ב-"אפילו בין קמץ חטף לשורק לא נמצא בה חילוף"? האם הייתה קרבה בין שתי תנועות אלה השונות זו מזו לחלוטין?