יוצא פוניבז' כתב: כך למשל השבוע נקרא ללוי שלוש עליות 'רגילות', המסתכמות יחד בכשנים וחצי עמודים בס"ת, והשלישי יקרא רק עליה 'רגילה' אחת, כחצי עמוד בס"ת.
נוטר הכרמים כתב:אם מישהו יכול לבדוק לי ב'מנהגים דק"ק וורמיישא של הרב המבורגר כרך ב' סי' רצט.
השאלה לא מובנת לי.
ע"פ הפשט המילים הנה אנכי כורת ברית מתייחסות להמשך המצוות. נאמר בהם ויאמר בפני עצמו וכדמסיים בסוף כתב לך את הדברים האלה כי על פי הדברים האלה כרתי איתך ברית.
הכתיבה בראש העמוד אינה מציינת חלוקה כפי שאינה מציינת חלוקה בשאר הדברים שנכתבים בראש העמוד.
=====
המקור לסיים בתענית ב'עשה עמך' הוא אכן בראשונים,
אבל המקור לסיים שם בשבת חוה"מ אינו ברור לי. בלבוש כתוב שמסיימים ונחלתנו הן בשבת חוה"מ והן ביום ג' דחוה"מ.
לכן נראה שהסיום ב'ונחלתנו' הוא העיקרי לפי משמעות הפסוקים וכן צריך להפסיק גם בשבת חוה"מ, ובתענית נהגו להוסיף את הפסוק ויאמר וגו' כדי להזכיר עשיית נפלאות אשר מצפים להם.
נוטר הכרמים כתב:ומה מציין בהערה?
יהודה בן יעקב כתב:יוצא פוניבז' כתב: כך למשל השבוע נקרא ללוי שלוש עליות 'רגילות', המסתכמות יחד בכשנים וחצי עמודים בס"ת, והשלישי יקרא רק עליה 'רגילה' אחת, כחצי עמוד בס"ת.
מקור הדברים במג"א סי' תכח, ח מצמח צדק סי' נו.
מרדכי וינטרויב כתב:באשכנז היתה פרשה סתומה או פתוחה בין פסוק ט לפסוק י ומשום כך אין מפסיקים בויחל הסמוך לפרשה פחות מג' פסוקים.
נוטר הכרמים כתב:כתב לי חכ"א מכאן:השאלה לא מובנת לי.
ע"פ הפשט המילים הנה אנכי כורת ברית מתייחסות להמשך המצוות. נאמר בהם ויאמר בפני עצמו וכדמסיים בסוף כתב לך את הדברים האלה כי על פי הדברים האלה כרתי איתך ברית.
הכתיבה בראש העמוד אינה מציינת חלוקה כפי שאינה מציינת חלוקה בשאר הדברים שנכתבים בראש העמוד.
=====
המקור לסיים בתענית ב'עשה עמך' הוא אכן בראשונים,
אבל המקור לסיים שם בשבת חוה"מ אינו ברור לי. בלבוש כתוב שמסיימים ונחלתנו הן בשבת חוה"מ והן ביום ג' דחוה"מ.
לכן נראה שהסיום ב'ונחלתנו' הוא העיקרי לפי משמעות הפסוקים וכן צריך להפסיק גם בשבת חוה"מ, ובתענית נהגו להוסיף את הפסוק ויאמר וגו' כדי להזכיר עשיית נפלאות אשר מצפים להם.
יוצא פוניבז' כתב: . . ופרשת פרה הרי מסיימת "והנפש הנוגעת תטמא עד הערב", ולא חשו בזה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 603 אורחים