הודעהעל ידי יעקב בורלשטיין » ג' מרץ 17, 2020 3:53 pm
לא מכיר את הכותב (הרב אורי יצחקי)
מצורף גם בקובץ למטה
בס"ד
לכבוד עם השם היראים וחרדים על דבר קודשו אשר בכל אתר ואתר
ברצוני לפרסם דברים חשובים הגובלים בפקו"נ רוחני וגשמי, ועד עתה הססתי אם לפרסם ברבים את מה שבוער בקירבי עקב ההתנהגות הציבורית במחננו, אך עתה ראיתי שכבר קדמוני רבנים חשובים, הגר"י רובין שליט"א בדרשתו בביכנ"ס שלו בהר נוף, וכבר התפרסמו הדברים בעיתון יתד נאמן, וכן בעיתון יתד נאמן של יום ג' התפרסמו שני מאמרים המתריעים על הזלזול הקיים בקרב חלק ממחנה היראים בהוראות הרשויות והרבנים שפסקו בצורה ברורה שיש לציית להוראות אלו משום פקו"נ, חשבתי להוסיף נקודה שעדין לא עלתה במאמרים הנ"ל, ועוד התעוררות גדולה על המצב.
ויש להקדים כי גם אם היו ההוראות של הרשויות לוקות בחוסר סבירות מסוימת, גם בזה היה צריך הרבה שיקול הדעת אם יש מקום לנטות מהן, כי מכלל ספק פקו"נ אכתי לא יצאנו, אך כל מי שיודע את המציאות הרי ההוראות סבירות מאוד [ואולי פחות מהנצרך מחמת הפחד שהציבור לא יעמדו בקושי כידוע], (ולצערי הרב יש לי הרבה ראיות שהרבה מהרבנים המורים עכשו הוראות לציבור אינן מודעים כלל לחומרת המצב ואינם יודעים כלל את המציאות לאמיתה, ולכן נוטין להקל בכמה הוראות, וחשוב לידע אותם מידית, וכמו שכבר עמד בזה הגאון הרב רובין שליט"א בדרשתו ובמאמר שפורסם בשמו ביתד נאמן של יום ב').
הנה בתור רב ומורה הוראה שקשור מאוד לעם שבשדות כבר הרבה שנים, אני עד לתופעה חמורה מאוד הנגרמת בעקבות הזלזול של ציבור היראים בהוראות הרשויות, והיא התגובות של הציבור המסורתי וציבור בעלי התשובה לתופעות הללו, והרי ידוע שציבור זה (המונה מאות אלפי אנשים, אולי רוב מנין של כלל ישראל, כולם בכלל צבאות השם אשר יצאו ממצרים, כלשון הח"ח בהלכות לשוה"ר) אמון מאוד על אמונת חכמים ומכבד באופן שורשי כל אברך וכש"כ רב, ויותר מזה שכל הלבוש בלבוש חרדי בכובע ומגבעת נחשב אצלו באופן אולטמטיבי כרב, וכשרואה את האדם הלבוש בלבוש חרדי מזלזל בהוראות, יש אצלם הרבה תגובות שכל אחת חמורה מהשניה, וכמו שנבאר.
מי שאין חומרת וצידקת ההוראות ברורה אצלו, חושב בנפשו – "אם הרבנים מתנהגים כך א"כ א"כ גם לי מותר", ואם ח"ו יארע אסון אוי לו לאותו האדם שבגינו יקילו האנשים בהוראות, כי דם החולים [ואולי המתים ח"ו] תלוי בו.
ואם מדובר באדם שחומרת וצדקת ההוראות ברורה אצלו, הרי המצב חמור לא פחות, כי מתפתח אצלו המחשבה כי החרדים ואפילו הרבנים הם ציבור של חסרי אחריות וחסרי הבנה בענינים הגובלים בפקו"נ ח"ו, וא"כ יפסיקו לשמוע מהם הוראות הילכתיות, ואיך יתנהל עולמם של בעלי התשובה והעם שבשדות בלא שיכפפו עצמם לרבנים ות"ח אברכים, ויותר מזה - אוי לחילול השם הנורא הזה.
ואל ישלה איש את עצמו כאילו כיון שהדברים נעשים בחדרי חדרים ואינם יוצאים לרה"ר אין כאן חשש לתגובות של הציבור הנ"ל, חדא דהדברים נעשים ברה"ר ממש, ועוד הרי כל מי שמכיר את המציאות בזמננו יודע כי כל דבר מצולם ומפורסם בתפוצה עולמית בתוך שניות לאירוע, וגם דברים הנעשים בחדרי חדרים יוצאים לתקשורת בתוך דקות, מה עוד שמקומות ההתכנסות של הציבור שלנו הם בעצמם רה"ר, כגון בתי כנסת וישיבות וחדרים, וכן אירועים הנעשים בהיתרים "מפוקפקים" כגון חתונות הנעשות בבתים ובחצרות פרטיים "כאילו" לפי ההוראות, נעשות לא פעם בצורה מופקרת בנוכחות מאות אנשים ולחיצות ידים וחיבוקים, כמו שהעידו לפני אנשים, והכל מצולם ומוסרט ומופץ מידית, ואוי לנו כי בנפשנו הוא.
(ובפרט שידוע כי אנשים רעים וחטאים לשם מאוד "מחפשים" אחרינו בכל עת לראות בבושתנו וחרפתנו, ולהפיץ כל דבר להכפיש את צבור היראים, ואם בשקרים ובדותות נוראים אין לנו דרך להתגונם מפניהם, מדוע ניתן נשק בידיהם של פריצי עמנו להתעולל עלינו בדברי אמת, והדברים נוקבים ויורדים עד התהום).
ויש להוסיף כי הדבר נוגע לא רק בציבורים הרחוקים ממרכזי הערים ושכונות המגורים שלנו, אלא גם לצעירי הצאן שלנו עמנ ובשרנו, ילדי החמד בגיל חדרים וישיבות קטנות וגדולות, הרואים את הזלזול בהוראות, ועוד שומעים את כל דברי ההבל של המצטדקים בקול גדול באוזני כל מי שמוכן לשמוע מהם את הגיגיהם, ומי יכול לשער את הנזק הרוחני הנגרם להם בזה, ופעמים נתלים בדברי גדולי הדור אע"פ שההוראות שלהם מפורסמות בכל מקום להיפך, ומבלבלים את כל הסדר החינוכי והציבורי, וגם כאן מלבד הנזק עצמו של אי ציות להוראות וזריעת זרעים של הפקרות בנפש הילדים, ומלבד החשש של פקו"נ, עוד יש חשש חילול השם נורא, אוי לנו שראינו את הציבור שלנו בכך.
ואני קורא מעל במה זו לכל מי שיכול לעשות כדי למנוע את חילול השם הנורא, מלבד שהדברים מסתברים לכל אוזן שומעת ומבינה, עוד הרי כבר פסקו כל הרופאים שהוא בכלל פקו"נ גמור, והרי ע"פ דינא דשו"ע הם הם הפוסקים בדברים אלו ואליהם אנו חייבים לשמוע גם במקרים של חילול שבת ואכילה ביוהכ"פ, ואוי לנו שאנו שומעים דברי הבלים כאילו אין לשמוע לרופאים חילוניים ופקידי הרשות השונאים אותנו ומורים הוראות כדי לבטלנו מלימודנו וסדרי התפלה שלנו, הרי גם בענינים שלהם הנוגע לתענוגות הגוף שלהם שהם עיקר תכלית חייהם המזויפים גזרו על עצמם בידוד לפנים מבידוד וסגרו את כל מקומות הבלאי והבילויים והעינוגים שלהם שברוב משך חייהם אומרים שבלעדי זה אין חייהם חיים, ואעפ"כ הרכינו ראשם בפני המות העולה בחלונותיהם, ואיך נבוא אנחנו בטענות הבל פחותות ונסתור את חוות דעתם של המומחים בלא שיש לנו שמץ של התמצאות בנושא שעליו אנו פוסקים, וכ"ז נגד פסקי הגמרא והרמב"ם והשו"ע וכל הפוסקים לדורותיהם.
ואם לא נתעשת בזמן נמצא את עצמנו מול מצב שאין לשערו ולא להעלות על דל שפתינו, רח"ל, וגם אם הרע מכל לא יתרחש, כבר נטענו בציבור המסורתי ובציבור בעלי התשובה וכן בילדינו זרעים של הפקרות נוראה שמי יודע אם אינה חמורה מהנגיף עצמו, וכל ערום יעשה בדעת והשם הטוב יכפר בעד.
בשולי הדברים ראיתי לעורר כי יש במגיפה הזו שבאה עלינו נסיון גדול שבא לעורר אותנו על ענינים נוראים של אחרית הימים. ונתבונן קצת להבין את משמעות הדברים ואת הזרעים הנוראים של התנהגות ציבורית מופקרת שאנו רואים בחלק מציבור היראים.
הנה כולנו מחכים ומצפים כל יום לביאת המשיח ובנית ביהמק"ד בב"א, ונחזי אנן, הלא בעת שביהמק"ד עומד על תילו הרי נוהגים כל דיני טומא וטהרה, ובפרט בבימהק"ד א"א לתאר כלל את הסדר הנורא השורר שם והכל תלוי בדיקדוקים עצומים בדיני טומאה וטהרה, ויש ליתן לב שמלבד שכל אדם צריך לשמור על עצמו לדקדק בכל הדינים הללו, הרי עוד כל אדם תלוי בחברו, כי בקל ניתן להדביק [סליחה לטמא] את חברו באין ספור צורות, ואין אדם יודע מה שבלב חברו ולא את המאורעות שעברו עליו ואת מצבו אם הוא טמא או טהור ובאיזה טומאה וכל כיו"ב, וא"כ כל ההנהגה הציבורית בענין טומאה וטהרה היא הלוז של כל האפשרות לקיום של כל הדינים הנוהגים בביהק"ד בעיניני הקרבנות וראית פנים בעזרה.
וא"כ אם תשתרש בנו התנהגות מופקרת של "איש הישר בעיניו יעשה", איך נוכל לבא אל הקודש פנימה, ואיך יוכלו הכהנים לעבוד עבודתם, ואם על נגיף הקורונה צעק הגר"י רובין שליט"א מנהמת ליבו כי אין כאן מקום לסברות, כש"כ בדיני טומאה וטהרה ועבודת ביהמק"ד, ומי שלא הורגל לציית לגדולי הדור ושלוחיהם הגבאים בכל בית כנסת שכונתי בענין ההתקהלות ושמירת הוראות הרשויות הצודקות מאוד מאוד הגובלות בפקו"נ שלו ושל כל הסובבים אותו, מי לידינו יתקע שידע להישמע להוראות הרבנים וגדולי הדור והת"ח המורים בעיניני טומאה וטהרה ועבודת הקרבנות, כי ההפקרות בענין אחד היא קנין בנפש, וכמו שנגיף הקורונה אינו ידוע להבחין בגבולות גיאוגרפיים, כן נגיף ההפקרות אינו מבחין בין פקו"נ לדיני הקרבנות בביהק"ד.
עם השם!!! הבה נתעורר בזמן ונציל את גופנו ונשמותינו!!! ואם נעשה כן אולי יקשיב ה' משמים וירא בעוני עמו ויחזירנו בתשובה שלמה ויבנה לנו את ביהמק"ד במהרה, ולא תוכל מידת הדין לקטרג שבלאו הכי אין אנו ראויים, כי נחזור בתשובה שלמה ונהיה ראויים לכל הטוב הצפון לצדיקים לעתיד לבא ולימות המשיח אמן ואמן.
ועזבעה"ח
המצפה לתשועת עולמים - הרב אורי יצחקי
-
קבצים מצורפים
-
- הדפסות 13 - עותק - עותק.docx
- (34.23 KiB) הורד 144 פעמים