מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

קורונה מן התורה מנין

יהי רצון מלפני אבינו שבשמים לרחם ועלינו ועל פליטתינו ולמנוע משחית ומגפה - מעלינו ומעל כל בית ישראל ונאמר אמן
אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה, המקום ירחם עליהם ועלינו ויוציאם ויוציאנו מצרה לרווחה השתא בעגלא ובזמן קריב
מלבב
הודעות: 3384
הצטרף: ד' אפריל 17, 2013 4:48 am

Re: אשכול מרוכז לרמזים קדומים ועניני קרונה ומשיח

הודעהעל ידי מלבב » ה' מרץ 19, 2020 2:01 pm

איך אומר רבי יענקל מילר, תמיד לפני שמשיח בא קורה דברים כאלה.

דרומי
הודעות: 9068
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: אשכול מרוכז לרמזים קדומים ועניני קרונה ומשיח

הודעהעל ידי דרומי » ה' מרץ 19, 2020 2:18 pm

פיטטייא דאורייתא טבין

והנה רמז שנתנו גדו"י (בעבר) בקשר לפרשת השבוע
קבצים מצורפים
רמזים ואותיות פרשת פקודי.doc
(51.5 KiB) הורד 205 פעמים

סמל אישי של המשתמש
אהרן תאומים
הודעות: 2563
הצטרף: ב' יולי 30, 2018 9:15 am
מיקום: בארא פארק
שם מלא: אהרן פרנקל תאומים
יצירת קשר:

Re: אשכול מרוכז לרמזים קדומים ועניני קרונה ומשיח

הודעהעל ידי אהרן תאומים » ה' מרץ 19, 2020 3:20 pm

חד ברנש כתב:הסיבה שהגאולה לא התממשה באותם זמנים שנתקבצו בהם סימנים רבים, כי איננו מבינים את הסימנים, יש בהם סתירות רבות, ו"לא נדע עד שיהיה הדבר" כמו שכתב הרמב"ם (סוף הלכות מלכים, אני מצטט מזכרון רחוק).
אז מספיק להיות שוטים והדיוטים. די.
מדוע להשקיע אנרגיה בחיפוש רמזים שלא מחזיקים מים?

שוב הרמזים הם לא בשביל להחזיק מים אלא בשביל "להתעורר" "לשוב בתשובה" להיות טוב אחד לשני,
ומה שכתבת תשובה למה לא הייתה הגאולה באותם זמנים שהתקבצו הסימנים, זו התיימרות לדעת דרכי הא-ל מסברת כרס, מה שהבאתי אני לעומת זאת מסתנכרן עם הפירוש לבעיתו ואחישנה ודוק ואשכח

סמל אישי של המשתמש
אהרן תאומים
הודעות: 2563
הצטרף: ב' יולי 30, 2018 9:15 am
מיקום: בארא פארק
שם מלא: אהרן פרנקל תאומים
יצירת קשר:

Re: אשכול מרוכז לרמזים קדומים ועניני קרונה ומשיח

הודעהעל ידי אהרן תאומים » ה' מרץ 19, 2020 3:22 pm

מלבב כתב:איך אומר רבי יענקל מילר, תמיד לפני שמשיח בא קורה דברים כאלה.

יפה מאוד בזה מתקפל כל מה שכתבתי והבן

נטיעות
הודעות: 486
הצטרף: א' פברואר 09, 2014 11:38 am

Re: קורונה מן התורה מנין

הודעהעל ידי נטיעות » ה' מרץ 19, 2020 3:27 pm

ב"ה
לשימושכם, כל הגימטריאות של קורונה בתנ"ך:
1.docx
(21.41 KiB) הורד 296 פעמים

חד ברנש
הודעות: 5773
הצטרף: ב' יוני 20, 2016 11:48 am

Re: קורונה מן התורה מנין

הודעהעל ידי חד ברנש » ה' מרץ 19, 2020 3:36 pm

לא עברתי על כל הרשימה, אבל שניים צצו לנגדי:
אֱלֹהִים אָמַר בְּלִבּוֹ
שֵׂכֶל טוֹב

זה לעומת זה...

צורב מתחיל
הודעות: 801
הצטרף: ד' יוני 24, 2015 1:46 pm

Re: קורונה מן התורה מנין

הודעהעל ידי צורב מתחיל » ה' מרץ 19, 2020 3:45 pm

אוצר החכמה_60044.jpg
הרב שך מחשבת מוסר חלק ב' מלחמת יום כיפור
אוצר החכמה_60044.jpg (514.84 KiB) נצפה 11398 פעמים

ישראליק
הודעות: 2116
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: קורונה מן התורה מנין

הודעהעל ידי ישראליק » ה' מרץ 19, 2020 5:10 pm

חיי מוהר"ן, סימן תנ"ט:

"מכבר אמר לפעמים יוצא חולאת חס ושלום בעולם ואזי הולכת ומתפשטת מאחד לחברו שקורין אונטר גאנג. ויש חלוק בענין זה, כי יש אחד שמגיע לו החולאת מן השמים אליו בעצמו, ויש אחד שאין מגיע לו החולאת בעצמו, רק שהוא מקבל חס ושלום החולאת מחברו. ויש חלוק ביניהם, כי זה ששולחין לו בעצמו החולאת יש לו זאת החולאת עם כל הסימנים והדקדוקים של החולאת הזאת, כי יש כמה סימנים לכל מין חולאת רחמנא לצלן, כגון החולאת שקורין קאטער [נזלת] העקר החולאת הוא כאב הראש, אבל יש עוד סימנים דהינו חכוך החטם ועטישות ועוד כמה סימנים, וכל סימן וסימן של החולאת הוא גם כן חולאת בפני עצמו, ומי שנשלח אליו בעצמו החולאת, הינו שהוא מן האנשים שאצלם התחילה החולאת מעצמם ולא קבלו מחבריהם, אלו האנשים יש להם החולאת בשלמות עם כל הדקדוקים והסימנים הנ"ל, אבל אלו האנשים שמקבלין החולאת מחבריהם אין להם כל החולאת עם כל הסימנים ועוד דבר מענין זה"

המצטט
הודעות: 23
הצטרף: ד' פברואר 19, 2020 4:41 pm

Re: קורונה מן התורה מנין

הודעהעל ידי המצטט » ו' מרץ 20, 2020 2:35 am

ואם בגימטריות עסקינן
יש להעיר ע"פ הנאמר בזכריה (יג:ז,ח,ט)

חֶ֗רֶב עוּרִ֤י עַל־רֹעִי֙ וְעַל־גֶּ֣בֶר עֲמִיתִ֔י נְאֻ֖ם יְהוָ֣ה צְבָא֑וֹת הַ֤ךְ אֶת־הָֽרֹעֶה֙ וּתְפוּצֶ֣יןָ הַצֹּ֔אן וַהֲשִׁבֹתִ֥י יָדִ֖י עַל־הַצֹּעֲרִֽים׃

קריאה להתעוררות החרב על הרועים והשליטים (אומות העולם) שהצאן היה כבוש תחת ידם.

וְהָיָ֤ה בְכָל־הָאָ֙רֶץ֙ נְאֻם־יְהוָ֔ה פִּֽי־שְׁנַ֣יִם בָּ֔הּ יִכָּרְת֖וּ יִגְוָ֑עוּ וְהַשְּׁלִשִׁ֖ית יִוָּ֥תֶר בָּֽהּ׃

*והיה בכל הארץ* גימטריא 374 (= קורונה עם האותיות והכולל) "פי שנים" יכרתו, והשלישית יותר בה.

וְהֵבֵאתִ֤י אֶת־הַשְּׁלִשִׁית֙ בָּאֵ֔שׁ וּצְרַפְתִּים֙ כִּצְרֹ֣ף אֶת־הַכֶּ֔סֶף וּבְחַנְתִּ֖ים כִּבְחֹ֣ן אֶת־הַזָּהָ֑ב ה֣וּא יִקְרָ֣א בִשְׁמִ֗י וַֽאֲנִי֙ אֶעֱנֶ֣ה אֹת֔וֹ אָמַ֙רְתִּי֙ עַמִּ֣י ה֔וּא וְה֥וּא יֹאמַ֖ר יְהוָ֥ה אֱלֹהָֽי׃

וארז"ל אין שלישית אלא ישראל וכו'
ועיי' סנהדרין קא

איש הגבעה
הודעות: 238
הצטרף: א' יוני 04, 2017 12:29 pm

קורונה- משיח בפתח -תוספתא בתענית

הודעהעל ידי איש הגבעה » ו' מרץ 20, 2020 3:55 pm

תוספתא תענית.jpeg
תוספתא תענית.jpeg (837.58 KiB) נצפה 11285 פעמים


מבהיל על הרעיון רבי יוסי אומר שהקב"ה יביא מבול של דבר על הגויים לפני בא המשיח

איש פלוני
הודעות: 760
הצטרף: ג' יוני 13, 2017 11:50 pm
יצירת קשר:

Re: קורונה מן התורה מנין

הודעהעל ידי איש פלוני » ו' מרץ 20, 2020 4:31 pm

בלוח דבר בעיתו הביא בשם ספר תיקון יששכר, ששנה שר"ה חל ביום ב' תהא שנה גשומה וחולי גדול יבוא לעולם.
אשמח אם מישהו יעלה צילום.

סמל אישי של המשתמש
אהרן תאומים
הודעות: 2563
הצטרף: ב' יולי 30, 2018 9:15 am
מיקום: בארא פארק
שם מלא: אהרן פרנקל תאומים
יצירת קשר:

Re: קורונה מן התורה מנין

הודעהעל ידי אהרן תאומים » ו' מרץ 20, 2020 6:19 pm

באתר כאן
הודעהעל ידי פילווישוק » ה' מרץ 19, 2020 1:15 am

הראוני את דברי השפת אמת (פ' זכור תר"נ):

וקבעו חז"ל לקרות פ' זכור בש"ק כי כמו שאמרו חז"ל אילו שמרו בנ"י שבת ראשונה לא שלטה בהם אומה ולשון דכתיב יצאו וכו' ויבוא עמלק כו'. כמו כן בוודאי יהי' התיקון ע"י שמירת שבת. כי שבת נק' שלום שמא דקב"ה. וכבר נשבע שאין שמו שלם עד שימחה זרעו של עמלק. והוא ממש היפוך מבנ"י שנשבע הקב"ה לאבותינו להיות לו לעם נחלה ושמו הגדול נקרא עלינו כמ"ש ושמנו קראת בשמך וכשיתוקנו בנ"י כראוי אז יהי' שמו שלם. וכמו כן להיפוך כשימחה שמו של עמלק יהי' יום שכולו שבת. והנה בנ"י נק' ראשית וגם אחרית. אבל בעמלק כתיב ראשית גוים עמלק ואחריתו עדי אובד. כי הרשעים שארי בחיבורא וסיים בפרודא. אבל בנ"י הגם שהם עתה מפוזר ומפורד לבסוף יבואו לאחדות האמת. ואם בנ"י היו מתקנים שבת ראשונה לא הי' נמצא ראשית של עמלק כלל. ועתה צריך להיות התיקון ע"י שבת האחרון יום שכולו שבת. כי שבת רומז לשבת בראשית ולשבת שלעתיד. ולאשר ניסן הוא זמן גאולה. א"כ חודש אדר מיוחד למפלתו של הרשע עמלק ימח שמו וזכרו. כדי שיהי' אח"כ שמו ית' שלם. וניסן הוא ראשון ואדר הוא חודש האחרון. ובאחרית אין לו לעמלק כלום. כדכתיב עדי אובד. לכן באדר מוכן למפלה. ובוודאי ראו חז"ל כי לעתיד ישמרו בני ישראל שבת כתקונו בחודש אדר. ואז בהניח. תמחה זכר עמלק. ויהי' שמו ית' שלם וכסאו שלם בב"א:

יקים
הודעות: 484
הצטרף: ה' יולי 02, 2015 9:55 pm

Re: קורונה מן התורה מנין

הודעהעל ידי יקים » ש' מרץ 21, 2020 8:30 pm


בידו"ד = ב'עולם י'ש ד'ין ו'יש ד'יין

אשרי יושבי ביתך
הודעות: 2090
הצטרף: ב' מרץ 16, 2020 1:29 pm

Re: קורונה מן התורה מנין

הודעהעל ידי אשרי יושבי ביתך » א' מרץ 22, 2020 1:24 am

קיבלתי מאחד (עם הערה שלי בסוף):

מפתיע: בעל הטורים משווה את גאולת מצרים, בה צוו בני ישראל "וְאַתֶּם לֹא תֵצְאוּ אִישׁ מִפֶּתַח בֵּיתוֹ עַד בֹּקֶר" לגאולה האחרונה, לה אנו מצפים, משוועים ומייחלים. כדרכו, משווה בעל הטורים מילים וביטויים המופיעים בלשון זהה בתנ"ך, ובאופן זה מפרש את הנאמר.

בעל הטורים מפרש את הפסוק, המובא בפרשת בא אודות הלילה הגדול, ליל הגאולה, בו מצווה ה' את בני ישראל באמצעות משה רבנו: "ואתם לא תצאו איש מפתח ביתו".

בעל הטורים מצא קשר בין ארבעת הפעמים שכתוב בתנ"ך: "יאכלוהו". בשלוש הפעמים המילה "יאכלוהו" כתובה בחומש, פעמיים בהקשר לליל יציאת מצרים, פעם בפסח ראשון, (שמות י"ב: "ומצות על מרורים יאכלוהו") פעם שניה בפסח שני, (במדבר ט': "על מצות ומרורים יאכלוהו") ופעם שלישית בימי המילואים של המקדש, שהחלו בכ"ג אדר ונמשכו 8 ימים עד א' ניסן, ששם ציווה ה' לאהרן ובניו שלא יצאו מאהל מועד משך כל אותם ימי המילואים (ויקרא ח': "אהרן ובניו יאכלוהו").

בשני המקומות הראשונים ציווה ה' את ישראל שלא לצאת מהבית. בפעם השלישית הצטוו, כאמור, אהרן ובניו שלא לצאת מפתח אוהל מועד כל אותם ימים.

הפעם הרביעית כתובה בנבואת ישעיהו (ישעיהו ס"ב): "כי מאספיו יאכלוהו והללו את ה' ומקבציו ישתוהו בחצרות קדשי". שם לא מורה הנביא שלא לצאת מהבית, אבל שימו לב טוב לדברי הקודש של בעל הטורים: "הוקשו הגאולות אחת לשניה, הגאולה הראשונה לגאולה האחרונה".

אך שמעתי מת"ח גדול שאין דברי הבעה"ט התפרשו נכון, כי כוונתו רק לחלק השני שיהיה אותות ומופתים, ולא לגבי החלק השני שלא יצאו מפתח הבית. מה הרבנים כאן אומרים?

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: קורונה מן התורה מנין

הודעהעל ידי יאיר » א' מרץ 22, 2020 1:33 am

בפשטות בעל הטורים ודאי לא התכוון וודאי לא מפורש, שבגאולה אחרונה לא יצאו מפתח ביתם וכמ"ש.

אליהו חיים
הודעות: 958
הצטרף: ד' אוקטובר 02, 2019 9:55 pm

Re: קורונה מן התורה מנין

הודעהעל ידי אליהו חיים » א' מרץ 22, 2020 12:05 pm

יאיר כתב:בפשטות בעל הטורים ודאי לא התכוון וודאי לא מפורש, שבגאולה אחרונה לא יצאו מפתח ביתם וכמ"ש.

גם אני לא הבנתי מה רוצים ללמוד מדברי הבעה"ט לזמנינו דלא מבואר כלל דהגאולה האחרונה יבוא ע"י שלא יוצאים מהבית ולא מבואר אלא שיהא באמצעות אכילה מבורכת כדרך חירות דומיא דגאולה ראשונה שמסומן ע"י אכילה מבורכת של מצוות ק"פ בדרך חירות, ומתפרסם בכל במה [גדולה וקטנה] דברי הבעה"ט האלו והתלבטתי מאוד בקשר הדברים עד שראיתי כעת שכיוונתי לדברי הרב 'יאיר' ולדברי הרב 'אשרי יושבי ביתך' המפקפקים בצדק.
ובס"ד נתחזק בתפילה [אף בלי ראיות על התקופה אלא מתוך אמונה פשוטה] לגאולה קרובה ולביאת משיח צדקנו שיהא סוף לצערא דשכינתא בגלותא ונזכה לראות מהרה בתפארת עוזך בעבודת בית המקדש שיבנה ב"ב ויכירו וידעו כל יושבי תבל וכו' ולכבוד שמך יקר יתנו ויקבלו כולם את עול מלכותך.

דרומי
הודעות: 9068
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: קורונה מן התורה מנין

הודעהעל ידי דרומי » א' מרץ 22, 2020 1:57 pm

חיפשתי משהו בספר 'נחלה לישראל', ועדיין לא הצלחתי למצוא כ"כ [הכל שם מסובך מבחינת האותיות וכו']

אולם בדרך הילוכי ראיתי מה שכתב והיה לי לסימנא טבא אכי"ר
קבצים מצורפים
ה' רועי לא אחסר.pdf
(86.57 KiB) הורד 218 פעמים

שבע
הודעות: 1691
הצטרף: ג' יוני 14, 2011 10:22 am

קורונה - כי הנה אויביך יאבדו!

הודעהעל ידי שבע » א' מרץ 22, 2020 3:09 pm

השם "קורונה", שמשמעותו בלטינית כתר או הילה,
ניתן להם בשל המראה האופייני של הנגיפים תחת מיקרוסקופ אלקטרונים,
היוצרים תמונה שמזכירה כתר מלכותי, או את הילת השמש.

שבע
הודעות: 1691
הצטרף: ג' יוני 14, 2011 10:22 am

Re: קורונה - כי הנה אויביך יאבדו!

הודעהעל ידי שבע » א' מרץ 22, 2020 3:25 pm

עץ חיים לרבינו האר"י - שער התפלה (עמ' קכח, עיין שם בארוכה):
והנה בזמן החרבן בימי רבן גמליאל ועוד, כי אז רבו המינין בישראל ועונש המינות והפגם שלו חמור מאד ומגיע עד הכתר שבה עם היותו מושרש בה בתחלת אצילותה, ולכן הוצרכו אז לתקן ברכת "למשומדים" כדי לתקן גם את הכתר שבה.


רמב"ם, הל' תפילה, פרק ב:
בימי רבן גמליאל רבו המינים בישראל, והיו מצירין לישראל ומסיתין אותן לשוב מאחרי ה'. וכיון שראה שזו גדולה מכל צרכי בני אדם, עמד הוא ובית דינו והתקין ברכה אחת שתהיה בה שאלה מלפני ה' לאבד המינים, וקבע אותה בתפלה כדי שתהא ערוכה בפי הכל.


ומדה כנגד מדה, גדול עסק זה כעת מכל צרכי בני אדם!
רחמנא לצלן, רחמנא לישזבן

נטיעות
הודעות: 486
הצטרף: א' פברואר 09, 2014 11:38 am

Re: קורונה - כי הנה אויביך יאבדו!

הודעהעל ידי נטיעות » א' מרץ 22, 2020 3:57 pm

למיטב ידיעתי זה נקרא בטעות כתר, כי דימו שזה דומה לכתר, אבל כיום התברר להם שזה לא כן.

הסרפד
הודעות: 865
הצטרף: ה' מרץ 29, 2012 11:40 pm

Re: קורונה - כי הנה אויביך יאבדו!

הודעהעל ידי הסרפד » א' מרץ 22, 2020 6:03 pm

נטיעות כתב:למיטב ידיעתי זה נקרא בטעות כתר, כי דימו שזה דומה לכתר, אבל כיום התברר להם שזה לא כן.

לא ממש טעות, אלא תלוי באיזה כלי מצלמים...

מה שנעלם מרוב דורשי השמות הוא, שלא נקרא על שם כתר בלטינית, אלא על שם דמיונו ל'עטרת השמש' (כך מפורש במאמר שבו נתחדש מילה זו)

שבע
הודעות: 1691
הצטרף: ג' יוני 14, 2011 10:22 am

Re: קורונה מן התורה מנין

הודעהעל ידי שבע » א' מרץ 22, 2020 8:13 pm

עטרה וכתר - היינו הך!

הסרפד
הודעות: 865
הצטרף: ה' מרץ 29, 2012 11:40 pm

Re: קורונה מן התורה מנין

הודעהעל ידי הסרפד » א' מרץ 22, 2020 9:13 pm

שבע כתב:עטרה וכתר - היינו הך!

כוונתי לחלק בין עטרת מלכים לעטרת השמש, לא בין כתר לעטרה, אלא שבעברית קורים לזו של השמש בשם 'עטרה'.

אריתלמוד
הודעות: 51
הצטרף: ה' מאי 11, 2017 5:42 am

Re: קורונה מן התורה מנין

הודעהעל ידי אריתלמוד » ג' מרץ 24, 2020 3:26 pm

הוי כי גדול היום ההוא מאין כמהו ועת צרה היא ליעקב וממנה יושע (ירמיהו ל ז)

וממנה = קוביד19

(ראשי תיבות) צרה היא ליעקב וממנה יושע = קוביד19

דרומי
הודעות: 9068
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: קורונה מן התורה מנין

הודעהעל ידי דרומי » ד' מרץ 25, 2020 12:19 pm

ידועים דברי ר"י, שישראל נגאלין בכל מצב, אלא שהקב"ה מעמיד להם מלך קשה כהמן והם חוזרים למוטב ונגאלין.

וכמדומה שהתיאור "מלך קשה כהמן" מתאים מאוד לבהלת הקורונה, שכן כשם שאצל המן היתה בהלה נוראית בכל עם ישראל בכל מקומות מושבותיהם כולם - "שבע ועשרים ומאה מדינה" - ולא היה לאן לברוח (בשונה מגזירות איומות אחרות שבהן הגזירה היתה מוגבלת לשטח ארץ מסויים והיתה פליטה ורווחה במקומות אחרים), כך במצב הנוכחי יש בהלה בעולם כולו ונראה שאין מפלט ואין מנוס.

והדמיון בולט גם בכך שעיקר ממדי הבהלה התחילו בסביבות חג הפורים.

אמנם כשם שאצל המן היתה זו בהלה גדולה שבסופו של דבר נהפכה לטוב גדול, כן בעניננו הבהלה באה להחזירנו בתשובה ואז נראה בחוש כיצד הוא ניסי ומנוס לי, והכל נהפך לטובה ובאה הגאולה השלימה, בניסן עתידין להיגאל אכי"ר.

הפצת המעיינות
הודעות: 1237
הצטרף: ב' יוני 11, 2018 11:23 pm
שם מלא: ג'ינג'י

Re: קורונה מן התורה מנין

הודעהעל ידי הפצת המעיינות » ד' מרץ 25, 2020 12:32 pm

דרומי כתב:וכמדומה שהתיאור "מלך קשה כהמן" מתאים מאוד לבהלת הקורונה, שכן כשם שאצל המן היתה בהלה נוראית בכל עם ישראל בכל מקומות מושבותיהם כולם - "שבע ועשרים ומאה מדינה" - ולא היה לאן לברוח (בשונה מגזירות איומות אחרות שבהן הגזירה היתה מוגבלת לשטח ארץ מסויים והיתה פליטה ורווחה במקומות אחרים), כך במצב הנוכחי יש בהלה בעולם כולו ונראה שאין מפלט ואין מנוס.

והדמיון בולט??? גם בכך שעיקר מ"מדי" הבהלה התחילו בסביבות חג הפורים.

עוד רמז בדבריך "מדי".

אבני גזית
הודעות: 1361
הצטרף: א' אוגוסט 26, 2018 11:09 am

Re: קורונה- משיח בפתח -תוספתא בתענית

הודעהעל ידי אבני גזית » ד' מרץ 25, 2020 12:36 pm

איש הגבעה כתב:
תוספתא תענית.jpeg


מבהיל על הרעיון רבי יוסי אומר שהקב"ה יביא מבול של דבר על הגויים לפני בא המשיח


לא כתוב 'לפני' בוא המשיח.

דודי צח
הודעות: 718
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2016 6:20 pm

Re: קורונה מן התורה מנין

הודעהעל ידי דודי צח » ד' מרץ 25, 2020 8:14 pm

בגמרא ברכות (מז:א): "תנו רבנן, אין עונין לא אמן חטופה, ולא אמן קטופה, ולא אמן יתומה... בן עזאי אומר: כל העונה אמן יתומה - יהיו בניו יתומים, חטופה - יתחטפו ימיו, קטופה - יתקטפו ימיו".
אם כן הזהירות מעניית 'אמן חטופה' או 'אמן קטופה' היא סגולה מובהקת של חכמינו שלא למות בחטף ובקטף ח"ו.

מה היא חטופה וקטופה? פירש רש"י: 'חטופה' - שקורין את האלף בחטף ולא בפתח, ואומר אמן [א' בחטף פתח] והוא צריך לומר אמן [א' בקמץ]. 'קטופה' - שמחסר קריאת הנו"ן, שאינו מוציאה בפה שתהא ניכרת.

המבורר איפוא, שיש להקפיד ביתר שאת על הגייה ברורה של האות א ושל האות נ של "אמן".

ומעתה לתפארת המליצה: קרא-נא; תקרא טוב וברור את הנ' ואת הא' של "אמן" ותזכה לאריכות ימים ולהינצל מכל חטף וקטף היל"ת.

(קרא-נא - עם התנועה של הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר https://umanshalom.co.il/news-page/%d7% ... %a0%d7%94/)

אליהו חיים
הודעות: 958
הצטרף: ד' אוקטובר 02, 2019 9:55 pm

Re: קורונה מן התורה מנין

הודעהעל ידי אליהו חיים » ה' מרץ 26, 2020 9:52 am

אותו יום (ר"ח ניסן) נטל עשר עטרות, עשרה קרוי"ן של ר"ח ניסן יסיר מכל עמו בית ישראל קורונ"ה אחת

מענה איש
הודעות: 1023
הצטרף: ה' יולי 06, 2017 12:14 pm

Re: קורונה מן התורה מנין

הודעהעל ידי מענה איש » ה' מרץ 26, 2020 1:11 pm

צפוי מחסור בדגים וכדברי ההגמ' אין בן דוד בא עד שיבקש דג לחולה ולא ימצא..

דודי צח
הודעות: 718
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2016 6:20 pm

Re: קורונה מן התורה מנין

הודעהעל ידי דודי צח » ה' מרץ 26, 2020 1:50 pm

"החודש אשר ישועות בו מקיפות" - מקיפות את כל העולם, שכן אנו מקווים ומיחלים כי דווקא המצב הנוכחי, אשר כל העולם עוסק בסוגיא אחת [וכפי שהמליץ פלוני: אמנם אין לי קורנה, אבל הקורונה יש לה אותי, היא השתלטה עלי לגמרי בעדכוניה ופטפוטיה), הוא אשר יתהפך בפתע פתאום (פתאום יבוא האדון ה') לישועה כללית המקפת את סוף העולם ועד קצהו.

זאב ערבות
הודעות: 8599
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: אשכול מרוכז לרמזים קדומים ועניני קרונה ומשיח

הודעהעל ידי זאב ערבות » ה' מרץ 26, 2020 9:31 pm

.השוחט כתב:ועוד חשבתי.

ירוק ירק בפניה. מזכיר אותיות קורונה.
עוברת על ידי רוק.
תיסגר - בידוד.
בחז"ל (סו"פ כיצד ומקורו בריש תו"כ) מכאן לדיו, אביה ירוק שבעה, קל וחומר ליריקת השכינה "ארבע עשרה יום". ודוק.

ירק - ירקון
ראו את דברי הנצי"ב בפירוש עמק הנציב לספרי בהעלותך פיסקא יח טור א 6 שורות מלמטה ד"ה וכן הוא אומר ואילך.
ודרך אגב ירקון -366, קורונה - 367.
וראו מהודעה זו והלאה viewtopic.php?f=73&t=49640&start=120#p609992 עוד בענין גימטריאות קורונה
קבצים מצורפים
Document 7_2.jpg
Document 7_2.jpg (232.65 KiB) נצפה 10563 פעמים

זסבה
הודעות: 237
הצטרף: ג' דצמבר 21, 2010 6:08 pm

Re: קורונה מן התורה מנין

הודעהעל ידי זסבה » א' מרץ 29, 2020 10:14 am

משלי יח,יד
קבצים מצורפים
‏‏לכידה.PNG
‏‏לכידה.PNG (340.73 KiB) נצפה 10435 פעמים

מה שנכון נכון
הודעות: 11678
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: קורונה מן התורה מנין

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » א' מרץ 29, 2020 10:19 am

התרגום הנ"ל כבר הובא בפורום. וישנו בעוד פסוקים.
וראה בערוך ובמתורגמן ע' כרה/ כרח.
וזכינו בזה לעצה לקורונה מחז"ל: קקיון דיונה. ובענפוהי ניחן כל כריהי דמערבא. שבת כא, א.
ושייך גם לאשכול ענינא דיומא בדף היומי.
וכו' וכו'.

זסבה
הודעות: 237
הצטרף: ג' דצמבר 21, 2010 6:08 pm

Re: קורונה מן התורה מנין

הודעהעל ידי זסבה » א' מרץ 29, 2020 10:56 am

מה שנכון נכון כתב:התרגום הנ"ל כבר הובא בפורום. וישנו בעוד פסוקים.
וראה בערוך ובמתורגמן ע' כרה/ כרח.
וזכינו בזה לעצה לקורונה מחז"ל: קקיון דיונה. ובענפוהי ניחן כל כריהי דמערבא. שבת כא, א.
ושייך גם לאשכול ענינא דיומא בדף היומי.
וכו' וכו'.

אצלנו הגי' בריחי.עיין במתורגמן ערך כרח כתוב מהיעבץ ויותר נראה שצריך לומר בבית
נערך לאחרונה על ידי זסבה ב א' מרץ 29, 2020 11:02 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

מה שנכון נכון
הודעות: 11678
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: קורונה מן התורה מנין

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » א' מרץ 29, 2020 10:57 am

זסבה כתב:
מה שנכון נכון כתב:התרגום הנ"ל כבר הובא בפורום. וישנו בעוד פסוקים.
וראה בערוך ובמתורגמן ע' כרה/ כרח.
וזכינו בזה לעצה לקורונה מחז"ל: קקיון דיונה. ובענפוהי ניחן כל כריהי דמערבא. שבת כא, א.
ושייך גם לאשכול ענינא דיומא בדף היומי.
וכו' וכו'.

אצלנו הגי' בריחי.

לכן הקדמתי לעיין בספרים הנ"ל. ראה בערוך.

דרומי
הודעות: 9068
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: קורונה מן התורה מנין

הודעהעל ידי דרומי » ש' אפריל 04, 2020 9:37 pm

חשבתי היום שהמצב שלנו נרמז בנבואת ישעיהו ו, יא-יב, הפטרת פר' יתרו:

"אם שאו ערים מאין יושב (מקומות מרכזיים שנסגרו ואינם פעילים, כגון נתב"ג), ובתים מאין אדם (בתי כנסת, ישיבות וכלל המוסדות), והאדמה תשאה שממה (פארקים ואתרים, מקומות שמקיימים בהם שמחות כחתונה וכיו"ב וכעת אין פוקד אותם).

ורחק ה' את האדם (אין הכוונה לזה שה' ירחק את האדם ממנו כביכול, שהרי 'מלא כל הארץ כבודו', אלא שיעשה ריחוק בתוך מין האדם גופא בין אדם לחבירו ובין הורים וסבים לבני משפחותיהם), ורבה העזובה בקרב הארץ".

ויהי רצון שנתבשר בשו"ט בקרוב בבריאות שלימה ובשמחה גדולה, ועוד בחודש ניסן זה נזכה לראות בקיום נבואות הגאולה השלימה, "למרבה המשרה ולשלום אין קץ וגו'" (כסיום ההפטרה שם - למנהג האשכנזים).

נטיעות
הודעות: 486
הצטרף: א' פברואר 09, 2014 11:38 am

Re: קורונה מן התורה מנין

הודעהעל ידי נטיעות » א' אפריל 05, 2020 12:03 am

דרומי כתב:חשבתי היום שהמצב שלנו נרמז בנבואת ישעיהו ו, יא-יב, הפטרת פר' יתרו:

"אם שאו ערים מאין יושב (מקומות מרכזיים שנסגרו ואינם פעילים, כגון נתב"ג), ובתים מאין אדם (בתי כנסת, ישיבות וכלל המוסדות), והאדמה תשאה שממה (פארקים ואתרים, מקומות שמקיימים בהם שמחות כחתונה וכיו"ב וכעת אין פוקד אותם).

ורחק ה' את האדם (אין הכוונה לזה שה' ירחק את האדם ממנו כביכול, שהרי 'מלא כל הארץ כבודו', אלא שיעשה ריחוק בתוך מין האדם גופא בין אדם לחבירו ובין הורים וסבים לבני משפחותיהם), ורבה העזובה בקרב הארץ".

ויהי רצון שנתבשר בשו"ט בקרוב בבריאות שלימה ובשמחה גדולה, ועוד בחודש ניסן זה נזכה לראות בקיום נבואות הגאולה השלימה, "למרבה המשרה ולשלום אין קץ וגו'" (כסיום ההפטרה שם - למנהג האשכנזים).

אכן, "שממה", בגימ', "זו הקורונה"...

סיסטעם
הודעות: 229
הצטרף: ו' מאי 08, 2015 1:42 am

Re: קורונה מן התורה מנין

הודעהעל ידי סיסטעם » ו' אפריל 10, 2020 9:12 am

מכתב סופר.jpg
מכתב סופר.jpg (4.26 MiB) נצפה 9757 פעמים

סיסטעם
הודעות: 229
הצטרף: ו' מאי 08, 2015 1:42 am

Re: קורונה מן התורה מנין

הודעהעל ידי סיסטעם » ה' אפריל 16, 2020 1:17 am

כידוע מאמר חז"ל שבתי כנסיות הם החלונות, עיין מה שכתב הרמח"ל במאמר הגאולה פרק ח':

אוצר החכמה_12808.jpg
אוצר החכמה_12808.jpg (770.63 KiB) נצפה 9403 פעמים


אוצר החכמה_12808 (1).jpg
אוצר החכמה_12808 (1).jpg (710.43 KiB) נצפה 9403 פעמים


אוצר החכמה_12808 (2).jpg
אוצר החכמה_12808 (2).jpg (173.77 KiB) נצפה 9403 פעמים


חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 54 אורחים