- סטמר 1.jpeg (260.94 KiB) נצפה 12578 פעמים
- סטמר 2.jpeg (271.21 KiB) נצפה 12578 פעמים
- סטמר 3.jpeg (266.29 KiB) נצפה 12578 פעמים
שמש כתב:הראשל''צ
download/file.php?id=83465
טברייני כתב:הגר"י זילברשטיין
download/file.php?id=83472
דרומי כתב:הפשט הוא 'חלל עליו שבת אחת כדי שישמור שבתות הרבה'
[עוד ראוי לדעת כי אכן מדובר כאן במצב בלתי מוכר, ועל כן הלחץ גדול, אולי באמת יותר מהנדרש, אבל עדיף כך לכאורה]
איש גלילי כתב:מה בדיוק יקרה אם הוא לא ידע שהוא חולה קורונה בשבת? הוא מילא בבידוד!
שמש כתב:מה לעשות שהרבה מבודדים מזלזלים בכללי הבידוד?
כל ההתפרצות בטלזסטון הייתה נמנעת אם היו מקפידים על הכללים..
דרופתקי דאורייתא כתב:אכתוב כאן בקצרה מה ששמעתי היום מהגאון הגדול רבי יעקב חיים סופר שליט"א
בנוגע ל'קורנה'
יעקב בורלשטיין כתב:בוודאי שגם אם שגה ואמר דברים אשר לא כדת, אסור לפרסם אותם גם מפאת כבודו וגם מפאת סכנת נפשות!
עפר לרגלם כתב:מה הקשר למען ה'?
ברור שעל עצם המגיפה צריך לעורר ולעשות תשובה, ומי שלא עושה כן נקרא אכזרי כמש"כ הרמב"ם.
אבל מי שרואה אש ולא בורח ממנה לא יכול להתחיל לפשפש במעשיו, אלא להאשים את עצמו בלבד.
ואם הוא מחפש חטאים במקום שימצא את זה באינטרנט ופאות, הוא יכול לדעת פשוט שזה עונש על שלא נשמר בלא תעמוד על דם רעך, ואולי גם בלא תרצח.
ומהדיווחים שמגיעים מבתי החולים נראה שבני ברק הולכת להיהפך לברוקלין 2 ה"י.
פלגינן כתב:דרופתקי, יש כאלו שסיפורי צדיקים משמשים אצלם לתחיית המתים. לא הייתי מציע לבנות על זה.
נוטר הכרמים כתב:אינני מבין את גישת ההשתקה הזאת.
יהודי ת"ח עצום וצדיק כביר, מגדולי הדור ממש לכל הדעות,
נושא דברים בפני תלמידיו.
אסור לפרסם את דבריו אם משהו לא נראה 'מציאותי' בעיניך?
כדאי לשתות מים ולהירגע.
מותר להכיל גם דעת תורה צרופה ממי שאין לו בעולמו אלא תורה ותורה ויראה ויראה בלבד, כפשוטו,
לא ביקשו ממך לנהוג על פיו,
אבל קצת כבוד בבקשה.
דרופתקי דאורייתא כתב:בנוגע לעצם דברי הגרי"י קלמנוביץ' שליט"א, שרק עכשיו קראתי אותם,
אינני יודע היכן מצאתם בדבריו שכתב שלא לשמור על הכללים?!
הוא סך הכל דיבר על כך שלדעתו סגירת הישיבות וכו' זה בגדר של מעשי שטן.
הוא מתבסס על דברי הגרא"ו. הרב עקביה העיר על עיקר הנידון, אולי, אינני יודע, לא התבוננתי.
אבל מה אתה רוצה ממי שמצטט דברי הגרא"ו?
אכן ירחם המרחם על ה''עירומים מדעת כבהמה ומשימים עצמם כבני אדם'', חסידים שוטים, ופרושים סוטי'ם - (העונים בהידור והנהון ראש על כל מדות שמנו חז''ל לקלס במסכת סוטה דף כב), שואלי'ם קטנים מחבלים כרמים, באדיקות מטורפת באמונת חכמים מזויפת, שלא כדרכה של תורה!
לאלו תהומות של בערות
הגיעה ה''חסידות'' החדשה?!
מי יגלה עפר מעיני גדולי ישראל
שחיו ופעלו בשנות התק''ל?!
אכן, תקלין חדתין - עתיקין
ותקלא לא שכיך לעלמין
וכבכל מדה טובה מקובלנו:
אדער א מלאך
אדער א גלח
אמונה שלא במקומה
עלולה להביא אף לידי:
עבודה זרה
גילוי עריות
אם כי במקרה דנן מדובר ''רק''
בשפיכות דמים
בינו בוערים בעם
וכסילים מתי תשכילו
שש ושמח כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:בנוגע לעצם דברי הגרי"י קלמנוביץ' שליט"א, שרק עכשיו קראתי אותם,
אינני יודע היכן מצאתם בדבריו שכתב שלא לשמור על הכללים?!
הוא סך הכל דיבר על כך שלדעתו סגירת הישיבות וכו' זה בגדר של מעשי שטן.
הוא מתבסס על דברי הגרא"ו. הרב עקביה העיר על עיקר הנידון, אולי, אינני יודע, לא התבוננתי.
אבל מה אתה רוצה ממי שמצטט דברי הגרא"ו?
א. כל דברי הגרי"י הם לומר שלימוד התורה בימים אלו יותר חשוב משמירת כללי הבריאות. ובודאי מי שהעלה לכאן את דבריו יוכל להעיד לנו על הנהגתו.
ב. אין לדברי הגרי"י שום ביסוס בדבר הגרא"ו. ברור שכוונת הגרא"ו היא על מלחמה שאין לה סיכוי טבעי לנצח, וע"ז אמר שאם באו על הנפש יש להלחם ואם באו על הגוף אין להלחם. היעלה על הדעת שאם באו גויים על הגופים ויש לנו אפשרות להלחם בהם לא נעשה כך?
מלבד זאת ההנחה שמצבנו אינו גזירה על הגופים אלא גזירה על ביטול תורה, אינה מתאימה עם המציאות.
יעקב בורלשטיין כתב:לענ''ד אנשים פירשו אותו נכון
כאשר יש שריפה ויש אנשים שמתחילים למסור שמועס'ן במקום להגיד לאנשים תזהרו ותתרחקו, זה משדר זלזול חמור גם אם הדובר לא מתכוון לזלזל.
כל העיסוק בפלפולים כאשר יש פעולות מעשיות שחובה לנקוט משום פיקוח נפש ולכל הפחות ספק פיקוח נפש, מהווה התעלמות מהאירוע העצום הזה.
רק אם מסבירים את החובה להזהר, וגם תוך כדי מדגישים את החובה לשמור על תלמוד תורה ותפילה ואמונה וצדקה וכו' זה לא מהווה זלזול במציאות ובהוראות
רק אם מסבירים את החובה לשמור על תלמוד תורה ותפילה ואמונה וצדקה וכו', וגם תוך כדי מדגישים את החובה להזהר, זה לא מהווה זלזול במציאות ובהוראות
ודלא כישעיה הנביא שאמר "לבי למואב יזעק", "מלאו מתני חלחלה", וכו'.עקביה כתב:התייחסותו לסבלם הגדול ולמותם של המוני בני אדם בעולם כאל 'קול רינה וישועה'
דרופתקי דאורייתא כתב:יעקב בורלשטיין כתב:לענ''ד אנשים פירשו אותו נכון
כאשר יש שריפה ויש אנשים שמתחילים למסור שמועס'ן במקום להגיד לאנשים תזהרו ותתרחקו, זה משדר זלזול חמור גם אם הדובר לא מתכוון לזלזל.
כל העיסוק בפלפולים כאשר יש פעולות מעשיות שחובה לנקוט משום פיקוח נפש ולכל הפחות ספק פיקוח נפש, מהווה התעלמות מהאירוע העצום הזה.
רק אם מסבירים את החובה להזהר, וגם תוך כדי מדגישים את החובה לשמור על תלמוד תורה ותפילה ואמונה וצדקה וכו' זה לא מהווה זלזול במציאות ובהוראות
כמדומה שצ"ל ההיפך:רק אם מסבירים את החובה לשמור על תלמוד תורה ותפילה ואמונה וצדקה וכו', וגם תוך כדי מדגישים את החובה להזהר, זה לא מהווה זלזול במציאות ובהוראות
עושה חדשות כתב:ודלא כישעיה הנביא שאמר "לבי למואב יזעק", "מלאו מתני חלחלה", וכו'.עקביה כתב:התייחסותו לסבלם הגדול ולמותם של המוני בני אדם בעולם כאל 'קול רינה וישועה'
עקביה כתב:התייחסותו לסבלם הגדול ולמותם של המוני בני אדם בעולם כאל 'קול רינה וישועה'
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 16 אורחים