אהרן תאומים כתב:
בדף ס"ו בקידושיןלא מצאתי כלום לקשר לדף ג בשבת לקיים מה שנאמר כאן - א''ל ר' חייא לרב בר פחתי לא אמינא לך כי קאי רבי בהא מסכתא לא תשייליה במסכתא אחריתי
בכל אופן אם למישהוא יש רעיון אחר נקבלו בשמחה
אהרן תאומים כתב:
שבת ט: אמר אביי הני חברין בבלאי [תלמידי חכמים {צדיקים} שבבל] קידושין עב: היום נולד רב יהודה בבבל ...רב אשי ללמדך שאין צדיק נפטר מן העולם עד שנברא צדיק כמותו
אהרן תאומים כתב:שבת י: [/size][/b] ארשב''ג הנותן פת לתינוק צריך להודיע לאמו מאי עביד ליה אמר אביי שאיף ליה משחא ומלי ליה כוחלא והאידנא דחיישי' לכשפים מאי אמר רב פפא שאיף לי' מאותו המין איני וכו' (רש"י) שייף ליה משחא. ישפשפנו בשמן בין עיניו דבר הנראה שתשאלנו אמו מי עשה כן ויאמר לה התינוק פלוני עשה וגם פת נתן לי: ומלי ליה כוחלא. נותן כחול סביב עינו וכן לשונו בתלמוד: לכשפים. שתחשדנו שכשפו:
קידושין עג: שייף משחא ומלא כוחלא רמי חומרי תלי פיתקא ותלי קמיעא אין בו משום אסופי , בקידושין רש"י לא פירש וקחהו משבת
מיללער כתב:אהרן תאומים כתב:שבת י: [/size][/b] ארשב''ג הנותן פת לתינוק צריך להודיע לאמו מאי עביד ליה אמר אביי שאיף ליה משחא ומלי ליה כוחלא והאידנא דחיישי' לכשפים מאי אמר רב פפא שאיף לי' מאותו המין איני וכו' (רש"י) שייף ליה משחא. ישפשפנו בשמן בין עיניו דבר הנראה שתשאלנו אמו מי עשה כן ויאמר לה התינוק פלוני עשה וגם פת נתן לי: ומלי ליה כוחלא. נותן כחול סביב עינו וכן לשונו בתלמוד: לכשפים. שתחשדנו שכשפו:
קידושין עג: שייף משחא ומלא כוחלא רמי חומרי תלי פיתקא ותלי קמיעא אין בו משום אסופי , בקידושין רש"י לא פירש וקחהו משבת
בקידושין פירש רש"י מלי כוחלא. סביבות עיניו ליפותו.
וזה הוא הוספה שלא פירש רש"י בשבת
(ומהו כוונת רש"י בשבת 'וכן לשונו בתלמוד' היינו שבלישנא דגמרא קורא למכחול בלשון מילוי?)
-
עוד קשר בין שני הדפים, במסכת קידושין עב דנים בדין אסופי שאין מכירין אביו ואמו, ובמסכת שבת י: מזכיר את מכירתו של יוסף הצדיק למצרים מקום שבו לא הכירו את אביו ואת אמו ונאסף לביתו של פוטיפר.
אהרן תאומים כתב:שבת יט. ת''ר אין מפליגין בספינה פחות מג' ימים קודם לשבת במה דברים אמורים לדבר הרשות אבל לדבר מצוה שפיר דמי (רש"י)מפליגין. מפרישין מן היבשה לים וזהו לשון [הפלגת] ספינה על שם שמפליג עצמו מן היישוב ומרבינו יעקב שמעתי בעירובין שאמצעיתו של ים נקרא פילגוס ואף בלשון לעז פילגס :
קידושין פב. הספנין רובן חסידים (רש"י) הספנין רובן חסידים. שפורשין למקום הסכנה ותמיד הם ברעדה יותר מן הגמלין:
אהרן תאומים כתב:
שבת כ. {ירמיה לו-כב} והאח לפניו מבערת מאי אח אמר רב אחוונא ושמואל אמר עצים שנדלקו באחוונא
בבא קמא ב. ארבעה אבות נזיקין השור והבור והמבעה וההבער ,
אגב קשירת הדברים בעניני בעירה יש לדון כששילח את בעירה ביד חש"ו האם זה צריך להיות בוער היטב כדין עצים בשבת, ואם לא כעצים לגבי שבת יש לדון לפחות האם הגחל שנותן לחש"ו צריך להיות דולק זמן מה ואם היה אמור להכבה מיד יהיה פטור.
מיללער כתב:אהרן תאומים כתב:שבת כ. {ירמיה לו-כב} והאח לפניו מבערת מאי אח אמר רב אחוונא ושמואל אמר עצים שנדלקו באחוונא
בבא קמא ב. ארבעה אבות נזיקין השור והבור והמבעה וההבער ,
אגב קשירת הדברים בעניני בעירה יש לדון כששילח את בעירה ביד חש"ו האם זה צריך להיות בוער היטב כדין עצים בשבת, ואם לא כעצים לגבי שבת יש לדון לפחות האם הגחל שנותן לחש"ו צריך להיות דולק זמן מה ואם היה אמור להכבה מיד יהיה פטור.
מחלוקת ר"י ור"ל לקמן אי מיירי שנתן ביד החש"ו גחלת או שלהבת
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 54 אורחים