- ר''י הוטנר.jpg (216.31 KiB) נצפה 4482 פעמים
אבני גזית כתב:וזה מנהג שהתחיל ברימינוב (לא כולל יו"ט ראשון).
היסוד של כמה ספירות ביו"ט הוא חשש זלזול, הוזכר כבר בראשונים. אני ראיתי בר"ן סוף פסחים בשם בעל המאור. אולי יש עוד ראשונים, לא ידעתי.
גל של אגוזים כתב:אבני גזית כתב:וזה מנהג שהתחיל ברימינוב (לא כולל יו"ט ראשון).
היסוד של כמה ספירות ביו"ט הוא חשש זלזול, הוזכר כבר בראשונים. אני ראיתי בר"ן סוף פסחים בשם בעל המאור. אולי יש עוד ראשונים, לא ידעתי.
עשית כאן תערובות גדול... הרז"ה ושאר ראשונים שם עוסקין בעניין שני ספירות שונות מספיקא דיומא
.
גל של אגוזים כתב: (ובמחכ"ת הרמה איני יודע מאי שייטי' דרב קוק לכאן ואי משום הא יש להוסיף גם הגר"י הוטנר שגם הוא השתתף ב'מעשה', ובפשיטות הוא למשוך תשומת לב לאשכול)..
מה שנכון נכון כתב: וי"ל.
ספרים וועלט כתב:ומה עם בל תוסיף? (להראשונים שיש ב"ת בעשיית מצווה כמ"פ)
גל של אגוזים כתב:ספרים וועלט כתב:ומה עם בל תוסיף? (להראשונים שיש ב"ת בעשיית מצווה כמ"פ)
מן הסתם כוונתו להרשב"א ר"ה דף כ"ח ע"ב ודף ט"ז ע"א החולק על תוס' שם (בע"ב). אולם כבר כתבו האחרונים ז"ל דגם להרשב"א היינו דוקא בכיון לשם מצוה, ע"כ ל"ש הכי שהרי סופר מחמת 'עניין'. (וכבר הקשו על הנהוג לומר ב'לשם יחוד' של ספה"ע 'לקיים מש"כ וספרתם לכם וכו'' דלדידן לא הוה אלא מדרבנן).
ובד"א, ראיתי פעם בהגש"פ לב העיברי (לא נמצא ב'אוצר') שנהג לספור ג' או ד' פעמים, 'לעומר', 'בעומר' ולמימני יומי לחוד ושבועי לחוד.
וכיון דאתאן להכא אשאל אם ידוע על עוד גדולי ישראל שנהגו במנהג 'רימינוב' כמו האדר"ת והמנח"א.
ש. ספראי כתב:וכ"כ בהליכות שלמה שנהג הגרשז"א לספור פעמים רבות במהלך היום.
ש. ספראי כתב:וכ"כ בהליכות שלמה שנהג הגרשז"א לספור פעמים רבות במהלך היום.
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 17 אורחים