אפונדתו, בגד הזיעה, והוא בגד צר ילבשנו האדם על בשרו, ותופרין בו כעין כיסין שאדם נותן בה כל מה שירצה, ולובש עליה בגדו הנקרא חלוק. ואם הפך אפונדתו ועשה שפוליה למעלה הרי יהיו פיות אותן הכיסין למטה ויפול כל מה שבתוכן אם היה דבר שיש לו כובד בלי ספק.
סגי נהור כתב:מנין שהכוונה לכיס הבגד?
קו ירוק כתב:במשנה שבת פ"י מ"ג בפירוש המשנה להר"מ:אפונדתו, בגד הזיעה, והוא בגד צר ילבשנו האדם על בשרו, ותופרין בו כעין כיסין שאדם נותן בה כל מה שירצה, ולובש עליה בגדו הנקרא חלוק. ואם הפך אפונדתו ועשה שפוליה למעלה הרי יהיו פיות אותן הכיסין למטה ויפול כל מה שבתוכן אם היה דבר שיש לו כובד בלי ספק.
שומע ומשמיע כתב:קו ירוק כתב:במשנה שבת פ"י מ"ג בפירוש המשנה להר"מ:אפונדתו, בגד הזיעה, והוא בגד צר ילבשנו האדם על בשרו, ותופרין בו כעין כיסין שאדם נותן בה כל מה שירצה, ולובש עליה בגדו הנקרא חלוק. ואם הפך אפונדתו ועשה שפוליה למעלה הרי יהיו פיות אותן הכיסין למטה ויפול כל מה שבתוכן אם היה דבר שיש לו כובד בלי ספק.
מנין שהוא מתחת למותניים?
קו ירוק כתב:מה שהגיב י.אברהם שזו פלוגתת ראשונים מהו אפונדתו, זה לא נ"מ. העיקר שברמב"ם רואים שהיה כזה בגד, ושהיו בו כיסים ומנהגם לתת בכיסים חפצים.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־ 418 אורחים