"איש"]"כדכד"
3 הערות:
א. מהדיר ספרים נקרא מהדיר ולא עורך, שכן הוא מוציא לאור חומר שכבר נכתב ונערך ואסור לו לשנותו ואילו עורך עורך חומר כתוב ומנסחו או מפסקו מחדש.
ב. מהדיר אינו צריך לדעת את סדר הדורות כל עוד אי הידיעה אינה פוגעת בההדרה וכמו שכתבתי במקרה הזה יתכן שהוא כן ידע וחשב שבכל זאת יש מקום להביא את המקור.
ג. זה ש"איש" כן חושב שאי הידיעה הזו מהוה חסרון זו הסיבה לכך שהדברים נראים לי כהוצאת שם רע (אא"כ יוכח שהוא באמת לא ידע ואז זה יצא מכלל הוצאת שם רע ויעבור להיות לשון הרע)
[
איש כתב:
אני מקוה שמישהו הבין את הפלפול, אני לא.
זה באמת לא משנה לכלום, כל אחד יכול לפתוח את הספרים ולהחליט לפי טעמו וענינו.
כל זמן שיש ויכוח עניני יש טעם להתווכח, אבל כשזה נכנס לפוגעים ונפגעים הויכוח מיותר ואינו במקומו.
סליחה מכל מי שראה את עצמו נפגע, אין כאן כל ענין אישי, מלבד ביקורת שלטעמי היתה ענינית.
[/quote]
אני לא כתבתי שום פלפול. כתבתי רק הערות שלדעתי היו מובנות. אסביר:
ההערה הראשונה היתה כלפי הדיון על ה"עורכים של מכון" זה או אחר או על "עורך" וכתבתי שאין נכון לכנותו עורך אלא מהדיר משום שהוא מהדיר ספר שכבר נכתב ונערך ואילו עורך הוא העובר על חומר כתוב ומשנה ומנסח לפי הצורך.
ההערה השניה היתה כלפי הבקורת של "איש" על מהדיר של כתבי הרבי ר' אלימלך באחד המכונים שציין כמקור את המשנ"ב ו"איש" חשב שאולי אינו יודע שהרבי רבי אלימלך חי לפני המשנה ברורה וכתבתי שמהדיר אינו צריך לדעת את סדר הדורות וכל עוד שאין זה פוגע בעצם ההדרת הכתבים אין בזה חסרון, וכל שכן בנדון זה שיכול להיות שהוא ידע את סדר הדורות ובכל זאת ציין למשנה ברורה מהסיבה שכתבתי לעיל (שהמשנה ברורה נפוץ יותר).
ההערה השלישית היתה כלפי הבקורת של "איש" שכוונה אלי באופן אישי וכתב שאינו רואה טעם להתנצח עם מי שאינו רואה חסרון בעורך שאינו יודע את סדר הדורות הבסיסי ומאידך נדמה לו שזו הוצאת שם רע. על כך כתבתי שלמרות שלדעתי אין חסרון במהדיר כזה - כיוון ש"איש" כן רואה בזה חסרון אני חושב שזו הוצאת שם רע לכתוב על מישהו שאינו יודע דבר שלדעתך פוגע בעבודתו שהרי יתכן שידע ובכל זאת כתב כן ואם יתברר שבאמת לא ידע אז זה יהיה לשון הרע ולא הוצאת שם רע.
לגבי "זה באמת לא משנה לכלום, כל אחד יכול לפתוח את הספרים ולהחליט לפי טעמו וענינו" זה דבר שאתה יכול להגיד על כל האשכול. כנראה שלא היתה לו נגישות לכל הספרים.
כל זמן שיש ויכוח עניני יש טעם להתווכח, אבל כשזה נכנס לפוגעים ונפגעים הויכוח מיותר ואינו במקומו" - הויכוח באמת מיותר אבל ההתנצלות לא.
סליחה מכל מי שראה את עצמו נפגע, - אני לא רואה את עצמי נפגע אני באמת נפגעתי
"אין כאן כל ענין אישי, מלבד ביקורת שלטעמי היתה ענינית" - מה שכתבת על ההבדלים בין המהדירים לדעתך ובין מכונים שונים היה עניני בהחלט ואילו היית מסתפק בזה כ אז לא היינו מגיעים לכאן