חבר פורום אוצר החכמה כתב:זה בדיוק הענין שאף אחד לא יטרח לעיין שם בכלל ובכל הרש"י בפרט בגלל שהרב שמואל דוד שלח אותו שליחה סתמית
שייף נפיק כתב:שמתי לב שיש שינויים בלשון רש"י בלעזים שמביא. באותה המילה במקומות שונים.
אולי טעות דפוס יש כאן, ונצטרך להכריע לפי המרובים.
יבואו היודעים ויעידו, יתנו עדיהם ויצדקו,
מרא (מעדר)
ואביא דוגמא. במגילה כח א' כתב רש"י 'מרא' פוריש בלע"ז, ובמקומות רבים בש"ס ( לדוגמא תענית כא ב' ב"ק כז ב') כותב ''פושייר''.
שייף נפיק כתב:ילמדוני רבותי?
פלתי כתב:שייף נפיק כתב:שמתי לב שיש שינויים בלשון רש"י בלעזים שמביא. באותה המילה במקומות שונים.
אולי טעות דפוס יש כאן, ונצטרך להכריע לפי המרובים.
יבואו היודעים ויעידו, יתנו עדיהם ויצדקו,
מרא (מעדר)
ואביא דוגמא. במגילה כח א' כתב רש"י 'מרא' פוריש בלע"ז, ובמקומות רבים בש"ס ( לדוגמא תענית כא ב' ב"ק כז ב') כותב ''פושייר''.
שמואל דוד כתב:חבר פורום אוצר החכמה כתב:זה בדיוק הענין שאף אחד לא יטרח לעיין שם בכלל ובכל הרש"י בפרט בגלל שהרב שמואל דוד שלח אותו שליחה סתמית
מי שמעוניין בענין זה יטרח לעיין שם
שמואל דוד כתב:עבודה זרה מ.
רש"י ד"ה חלבון - אלבוס"ל
ד"ה חלמון - מויו"ל
חולין סד.
רש"י ד"ה חלבון - אלבו"ן
ד"ה חלמון - מויי"ל
שמואל דוד כתב:בכורות מ.
כסלים - פלנק״ש
כסלי - פלנ״ק
פלתי כתב:שייף נפיק כתב:שמתי לב שיש שינויים בלשון רש"י בלעזים שמביא. באותה המילה במקומות שונים.
אולי טעות דפוס יש כאן, ונצטרך להכריע לפי המרובים.
יבואו היודעים ויעידו, יתנו עדיהם ויצדקו,
מרא (מעדר)
ואביא דוגמא. במגילה כח א' כתב רש"י 'מרא' פוריש בלע"ז, ובמקומות רבים בש"ס ( לדוגמא תענית כא ב' ב"ק כז ב') כותב ''פושייר''.
שמואל דוד כתב:מדוע לפעמים הוסיף רש״י תיבת ׳בלע״ז׳ ולפעמים כתב הביאור בלי תיבת ״בלע״ז״
שמואל דוד כתב:ק״ק מדוע אצל כרפס הוסיף רש״י ״שקורין בלע״ז״ וצ״ע
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 37 אורחים