שומע ומשמיע כתב:הנמצא ביאור המניח את הדעת בבקשה זו של חנה?
שומע ומשמיע כתב:כלומר שהכוונה כאן היא לכשרון? ממה שאני ראיתי בחז"ל תמיד אין הכוונה בחכמה לכשרון.
אמרו חכז"ל [תנחומא פ' קרח] וקרח שפקח היה מה ראה לחטוא אלא כו', אין אנו יודעין האיך ראינו פקחותו וחכמתו ודעתו אשר סתם לנו התנא בלשון סתם וקרח שפקח היה, אמנם ראינו גודל חכמתו ומדריגתו הנפלאה בזה הפסוק, ויקהל עליהם קרח את כל העדה אל פתח אוהל מועד [במדבר טז יט], שלכאורה הוא פלא, כי משה רבינו ע"ה כשהיה רוצה לאסוף העדה היה צריך לתקיעת החצוצרות, והוא הקהיל אותם כל כך בנקל, אלא שיש לפרש שרצונו לומר שהיה יכול לאסוף כל השכליות ולקשרם בקשורא שלים ביחודא חדא אל האחדות הנפלא, וזהו מדריגה גדולה ופקחות גדול, ועיין בזוהר ויחי [ח"א רל"ד ע"ב] בפסוק האספו ומשם תבין ענין מדרגה זאת, ושם נאמר שגם יעקב אבינו ע"ה היה במדרגה זו, [ומ"ש ראה שלשלת גדולה יוצאת ממנו ומנו שמואל, בזה אמר אדומ"ו שיש לו סוד מוסתר שאינו יכול לגלות].
שומע ומשמיע כתב:מעל"ע. מנין שקרח היה פקח?
יענקלה הכונס כתב:שומע ומשמיע כתב:מעל"ע. מנין שקרח היה פקח?
רש"י לא מקור מספיק מוסמך?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 18 אורחים