איש_ספר כתב: וכותב:בחיפוש באוצר מצאתי אצל גליס שהקטע הנזכר מופיע במקור נוסף.
מי שהוא יכול לבאר?
פרוזבול כתב:יתכן דוקא איפכא, שאכל כ"כ הרבה עד שננסכה גבורה באיבריו ולא הוצרך למקל. ומובן איפוא מה בא ללמדנו.
[וא"ש גם ב' הגירסאות, ששניהם לדבר אחד יכוונו - שאכל אכילה גסה, וכהשערתו הראשונה של אי"ס].
זקן ששכח כתב:תוספת. יתכן וכוונת הדברים כדברי רבינו בחיי [בראשית פרק כה פסוק לא]:
"וזהו שאמר ויאכל וישת ויקם וילך, להורות כי אחר שאכל ושתה חזר לאומנותו והלך אל השדה לצידו, וזה היה דרכו ומשפטו כל הימים לאכול ולשתות ולצוד ולהמשך אחר התאוות, וזה לו סיבת ביזוי הבכורה".
יש בחז"ל שקראו כן על עשיו. אבל עדין לא מבאר את ענין המקל.קלונימוס הזקן כתב:אם הגירסה 'ולא לשבעה' נכונה.
יש לפרש כוונתם ז"ל ע"ד 'בטן רשעים תחסר'
איש_ספר כתב:הוורט נעים מאד, אבל לא מצאתי לפו"ר גדר שכור כלוט, שהוא מי שאינו יכול להלך ברגליו.
מישהו מכיר דבר כזה?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 284 אורחים