אליהו חיים כתב:ושא_נס כתב:בס"ד.
בספר מאיר נתיב ח"ב בשער הספר:
"... וזה פירוש [ירמיה לא כ] הציבי לך ציונים, סימנים לתורה [עירובין נד ב], כדי שלא ישכח. וזה פירוש אבות דרבי נתן פרק כ"ג על דברי תורה יהא מצויינין לך זה בצד זה [וכו', ואומר] [משלי ו כא] קשרם על לוח לבך תמיד ענדם ענק (תיבה זו אינה בפסוק) על גרגורתך. ופירוש כמו ענק מחבר זה בצד זה, עין בת"י דכלים פרק י"א".
מה כונתו בציון "ת"י דכלים פרק י"א"?
תוס' יום טוב? דבריו שם במשנה ג מועתקים מרע"ב. איני מצליח להבין פשר ציונו כראוי, אודה לכל סיוע.
ייש"כ
נראה כוונתו למסקנת דבריו בתוי"ט שם בשם הערוך דמוסיף לפרש שמסובב הכלי וגם כעין מסגרת של הכלי ומסיק דכולן ענין אחד הם, והובא בתוי"ט כתוספת לדברי הרע"ב ולא לחלוק עליו ולפי זה ה'ענק' של הכלי הוא היקף שלם סביב הצואר באורכו וברחבו.
אני מודה לך מאד על דבריך אלו. ייש"כ שטרחת והעמקת. ינוחו ברכות לראשך למכביר.
הצעתי הדברים בפני שני תלמידי חכמים, ושניהם קיבלו את דבריך.