אהרן תאומים כתב:שבת קה: רב ששת רמי לה לאמתיה מוניני ארישא (רש"י) מוניני. ציר של דגים קטנים:
יש שהעירו איך רב ששת עשה כזה דבר לשפוך על ראש אמתו ציר דגים שזה בושה גדולה, והנראה שרב ששת היה סגי נהור כדאיתא בשבת (קיט.) רב ששת בקיטא מותיב להו לרבנן היכא דמטיא שימשא בסיתוא מותיב להו לרבנן היכא דמטיא טולא כי היכי דליקומו הייא, וברש"י רב ששת סגי נהור היה ואינו רואה עת האכילה וכשהיה דורש בשבת מושיב התלמידים במקום שתגיע שם החמה לעת האוכל כדי שיצטערו וימהרו לקום: דמטי טולא. שיצטננו: הייא. מהר:, על כן אפשר שעת האכילה היה ולא נתכוין לשפוך על ראשה אלא על השולחן להראות אימתו כפי שנאמר בגמרא שם
שמואל דוד כתב:אהרן תאומים כתב:שבת קה: רב ששת רמי לה לאמתיה מוניני ארישא (רש"י) מוניני. ציר של דגים קטנים:
יש שהעירו איך רב ששת עשה כזה דבר לשפוך על ראש אמתו ציר דגים שזה בושה גדולה, והנראה שרב ששת היה סגי נהור כדאיתא בשבת (קיט.) רב ששת בקיטא מותיב להו לרבנן היכא דמטיא שימשא בסיתוא מותיב להו לרבנן היכא דמטיא טולא כי היכי דליקומו הייא, וברש"י רב ששת סגי נהור היה ואינו רואה עת האכילה וכשהיה דורש בשבת מושיב התלמידים במקום שתגיע שם החמה לעת האוכל כדי שיצטערו וימהרו לקום: דמטי טולא. שיצטננו: הייא. מהר:, על כן אפשר שעת האכילה היה ולא נתכוין לשפוך על ראשה אלא על השולחן להראות אימתו כפי שנאמר בגמרא שם
וכ״כ בספר מנחת יהודה.
לענין כתב:מזל טוב למסיימי בבא קמא, חזקו ואמצו!
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 7 אורחים