הודעהעל ידי איילער » ד' אפריל 18, 2012 1:43 pm
חסיד חבד,
היה חילוק, לא חילוק מוגדר, אבל בסך הכל בית הספר של גולדשמיד-גורארי היה קצת יותר 'פתוח' ומעט יותר מודרני. בשל כך בית הספר היה מורכב בעיקר ממשפחות ליטאיות. אמנם, היו גם מפחות חסידיות שהדברים לא הפריעו להם כל-כך, או בשל שיקולים אחרים, ושלחו אף הם את בנותיהם לבית הספר. בסך הכל בנות הרבנים ורבניות בעצמם - לשעתיד - מילאו את בית הספר (לדוגמא: הרבנית מסדיגורא, הרבנית קרול לבית לנדא; להבל"ח הרבנית ברזם בת הסטייפלר, ועוד).
ביחד עם זאת, היו לא מעט בנות שביה"ס של גורארי'-וגולדשמיד הציל אותם. כיוון שהוריהם - אם לא ביה"ס הזה - לא היו שולחים אותם ל'בית יעקב' ולבית ספר חרדי אלא למשהו יותר 'פרווה' כמו לוסטיג וכיו"ב. גרוע מכך - היו בנות שאם לא היו בביה"ס - ודווקא בשל 'פתיחותו' היחסית - היו נופלים לשדות זרים, כמו המחתרות וכו'.
באם את המתעניין בבית יעקב תל אביב, נשמח אם תעשיר אותנו בידיעותיך באשכול על גולדשמיד-גורארי ב'משפחות סופרים'.