הדוחקים רובם אמתיים, אמנם השכליים וההמצאות רובם שקר
ידוע פתגם החת"ס רוב דוחקים בראשונים הוא אמת
מאמר החכם: "הדבור הולך לכל הרוחות והכתב נשאר לדורי דורות"
לבי במערב כתב:מהרא"ש ('אני רגיל לומר תמיד') ב'אשר בנחל' חכ"ד אג' ג'תתנב?
מאגרת השמד:ישראליק כתב:כפי ששמעתי המקור הוא בכתבי הרמב"ם, היכן ברמב"ם?
וממה שראוי שתדעהו, שהאדם אין ראוי לו לדבר ולדרוש באזני העם עד שיחזור מה שרצונו לדבר פעם ושנים ושלש וארבע וישנה אותו היטב, ואח"כ ידבר. וכן אמרו ע"ה, והביאו ראי' מלשון הכתוב 'אז ראה ויספרה הכינה וגם חקרה', ואח"כ 'ויאמר לאדם'.
זה נאמר על מה שצריך לאדם לדבר בו בפיו; ואולם מה שיחוק האדם בידו ויכתבהו על הספר - ראוי לו שיחזירהו אלף פעמים, אילו יתכן זה.
לבי במערב כתב:מאגרת השמד:ישראליק כתב:כפי ששמעתי המקור הוא בכתבי הרמב"ם, היכן ברמב"ם?וממה שראוי שתדעהו, שהאדם אין ראוי לו לדבר ולדרוש באזני העם עד שיחזור מה שרצונו לדבר פעם ושנים ושלש וארבע וישנה אותו היטב, ואח"כ ידבר. וכן אמרו ע"ה, והביאו ראי' מלשון הכתוב 'אז ראה ויספרה הכינה וגם חקרה', ואח"כ 'ויאמר לאדם'.
זה נאמר על מה שצריך לאדם לדבר בו בפיו; ואולם מה שיחוק האדם בידו ויכתבהו על הספר - ראוי לו שיחזירהו אלף פעמים, אילו יתכן זה.
וראה אג"ק כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ מליובאוויטש נ"ע ח"ב ע' שפב. 'תורת מנחם' חל"ח ס"ע 185. ועוד.
לבי במערב כתב:שהכתיבה חמירא טפי מדבור [וע"פ המבואר בתו"מ שם יומתק עוד יותר].
לבי במערב כתב:אינו לשון רז"ל או א' מן הקדמונים, ומופיע (בעיקר) בשני הדורות האחרונים.
(רשימת כ"ק אדמו"ר הריי"צ, ספר השיחות תרפ"א עמ' 11-12)הערב הזה הוא אור ליום ב' כ' במרחשוון, יום הבהיר והקדוש בעולמי, אשר בו ביום זרח שמשי, יום הולדת הוד כ"ק אאמו"ר הרה"ק זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע הכ"מ.
לבי במערב כתב:אך יש מן המחברים שקשה לומר כי הושפעו הימנו.
לבי במערב כתב:להיפך: התכוונתי למאוחרים אליו בזמן, אך לא נראה שראו את הביטוי בכתביו.
לא הבכי מצילינו, ולא היגון מושיעינו
ההוא אמר כתב:אשמח אם מישהו יודע מקור לניבים הבאים הבאים בסיום תשובות:
* הכלל העולה
* המורם מכל האמור
* ממוצא דבר אתה למד
* מסקנא דדינא
* מסקנא דמילתא
* תבנא לדינא
ההוא אמר כתב:* הכלל העולה
ההוא אמר כתב:* המורם מכל האמור
ההוא אמר כתב:* ממוצא דבר אתה למד
ההוא אמר כתב:* מסקנא דדינא
* מסקנא דמילתא
ההוא אמר כתב:* תבנא לדינא
ההוא אמר כתב:בתר שיפולי דמרן אזלינן
ההוא אמר כתב:תודה רבה.
הארתם את עיני.
אשמח גם לקבל מקורות על הביטויים הבאים:
* שיחת נשים זקנות
* בתר שיפולי דמרן אזלינן
* יורנו המורה
* כנפשו הרמה וכנפש נאמן אהבתו
יוסף חיים אוהב ציון כתב:שיחת נשים זקנות מופיע בשד"ח גבי פ"ד תעניות של פדה"ב.
ההוא אמר כתב:תודה רבה
אשמח למקור גם לביטויים הבאים:
א. הזמנה של מצוה
ב. איש בל יעדר!
ג. לאחר אלף המחילות
ד. כקצף על פני המים
ה. שרי ליה מאריה
ו. תמיה רבתי
ז. אגב חורפיה לא דק
ח. לא נגע ולא פגע
ט. צריך פירוש לפירושו
ההוא אמר כתב: 1 איש בל יעדר
2 כקצף על פני המים
ראה זח"א צג, סע"א.ההוא אמר כתב:* הזמנה של מצוה
לבי במערב כתב:ראה זח"א צג, סע"א.ההוא אמר כתב:* הזמנה של מצוה
גא"מ לתחושות המובעות מעלה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 6 אורחים