הודעהעל ידי יוסי 10 » ג' ינואר 10, 2012 2:19 am
זמן מה לא נכנסתי לפורום, עתה שנכנסתי,ראיתי שהאשכול צמח,העלה ציצים ופרחים.
חבל, שכשרוצים להגיב, לא ניתן לראות את דברי המגיבים, כך קשה לראות מה נכתב,כשרוצים להגיב, וכן את שמות הניקים שאליהם רוצים להתיחס.
יש פורומים שכשמגיבים, ניתן לראות את כל הנכתב בעמוד.
לגבי הטענה ששיכת כאן הסברה שאף הן היו באותו הנס, נהנתי מהרעיון, אבל נראה של"ד, שהרי בעצם בכל מצוה ניתן לומר שהנשים גם שייכות בענין שלכן תוקן המצוה, ולכן נראה שזה סברה מיוחדת במצוות שענינם פרסום הנס, ראשית, יש כאן ענין מיוחד של הכרת הטוב, חוץ מזה,במצוות שענינם פרסומי ניסא יש חומר מיוחד מכל מצוות, שהרי עני צריך לשאול על הפתחים מה שאין בכל מצוות.
לגבי מה שטען מורה צדק שגם שבת זה מצוה שהזמן גרמא,אינה"נ, רק בקידוש חיבות מהיקש של זכור ושמור, ובשאר מצוות השבת, כסעודת שבת, כמדומני שהמקור לא בדברי הגמ', אלא בדברי הראשונים, שעלינו ללמוד מזה שחייבות בקידוש,שנצטוו בכל מצוות השבת.
אני חושב, אולי כעין דברי הגמ' בברכות, שנשים חיבות בתפילה כיון דרחמי נינהו, אולי גם הצומות ענינים רחמי, תפילה לישועת כלל ישראל מהצרות הסובבים אותו.
אם כי נראה שעיקר הצום הוא לא התפילה אלא חשבון דרכיו של האדם, כדברי הנביא , שאינני זוכר את לשונו המדויק, שהמטרה פתח חרצובות רשע, התר אגודת מוטה וכו', וכדחזינן בגמ', שבחצי היום האשון של התענית עוסקים בעניני העיר ותקונו ע"ד הישר.