הגהמ כתב:ר' יאיר, כשלעצמי לא הייתי קורא לדברים אלו שהם עיקרים גדולים בתורת הסוד 'וורטים'. ודווקא עקב מרכזיותםמצפים לראות שני המחנות מכוונים לאותו כוון אם כי נוסחתם שונה בהחלט. ובכל זאת ודאי כדברך כן הוא.
[ט] "ויאמר יעקב I יעקב" ; "אברהם I אברהם" ; "משה I משה" ; "שמואל I שמואל" , "ויאמר הנני" ; אין לך דור שאין בו כאחד מהם . לכך פַסֵק בין שמותם , שהקב"ה קורא שם האיש תחילה, ואחר כך מדבר עמו כל צורכו .
בראנסוויל כתב:עיין במנחת שי עה"פ משה משה.
חכם באשי כתב:ועיינו שם בהערות המהדיר (הספר מצוי באוצר).
יאיר כתב:הרבה "וורטים" מובאים גם בספרי הגדולים הליטאים וגם בספרי חסידות (וזכו לכוון כאחד) ומכאן תשובה למערערים (בגליונות "עולם החסידות" אחר הו"ל ספר "הגאון") על ר' דב אליאך שכביכול הביא "וורטים" מספרי חסידות בשם גדולי הדור מליטא ועוד, בספרו "פנינים משלחן גבוה" והמה ראו כן תמהו ולא ידעו ולא הבינו ששני מקורות לדברים.
ועיין כאן (viewtopic.php?f=17&t=7766#p69645)
אבל כמובן אין הכל מודים לו בזה.וכל העובר בעיון על שער ג' מספר[ו] נפש החיים יראה גלוי שקרא את ספר התניא וקבל שיטתו כמעט בכל הפרטים. ויש שם ממש אותן לשונות שבתניא.
הגהמ כתב:גם הרמ"מ כשר כבר טען שהגר"ח מוולאזין הושפע מס' התניא ואלה דבריו בעמ' רמ"ט מתו"ש ח"חאבל כמובן אין הכל מודים לו בזה.וכל העובר בעיון על שער ג' מספר[ו] נפש החיים יראה גלוי שקרא את ספר התניא וקבל שיטתו כמעט בכל הפרטים. ויש שם ממש אותן לשונות שבתניא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 79 אורחים