ברקים רב כתב:http://www.otzar.org/forums/viewtopic.php?f=7&t=9609&p=88155&hilit=%D7%A9%D7%A7%D7%9C%D7%99%D7%9D+%D7%94%D7%99%D7%95%D7%9E%D7%99#p88146
מי נהר כתב:בלומדי פרק ערבי פסחים, התעוררתי לברר כמה דברים בנוגע לפרושי הרש"י והרשב"ם:
האם ידוע מהי הסיבה שפירוש רשב"ם התקבל בפרק זה יותר משאר מסכתות הש"ס. האם הוא משום שרש"י בפרק זה מקצר באופן מיוחד. ומפני מה באמת קיצר רש"י בפרק זה יותר.
וכן האם לא נהוג ללמוד את פרש"י על הסדר בפרק זה (כמו בנדרים ששם יש ר"ן). וכמו כן מדוע התוספות בפרק זה מצטטים באופן תדיר את הרשב"ם, ולא את רש"י (למעט במקום אחד, ואף שם מכריעים כרשב"ם ולא כרש"י).
אם יודע מי מן החכמים והלומדים היכן יש הרחבה של הדברים, אנא יפנני לשם.
בברכה המשולשת כתב:ב. לכאורה פנ"מ ותקלין חדתין.
ג. בסבב הקודם השתמשתי הרבה בגרסאות שבכ"י ליידן
מיללער כתב:בברכה המשולשת כתב:ב. לכאורה פנ"מ ותקלין חדתין.
ג. בסבב הקודם השתמשתי הרבה בגרסאות שבכ"י ליידן
אין כאן הפי' פני משה ומן הסתם כיוון הרב המגיד שיעור לפי' קרבן העדה
מיללער כתב:ג. איזה מן המפרשים שלא נדפסו בהש"ס מומלצים ללימוד המס'?
שמואל דוד כתב:מדוע לומדים עם תקלין חדתין ולא קרבן העדה?
בברכה המשולשת כתב:שמואל דוד כתב:מדוע לומדים עם תקלין חדתין ולא קרבן העדה?
אולי כי זה לפי גירסאות ופירושי אדוננו הגר"א.
שמחה וששון כתב:מאמר לרגל התחלת לימוד מסכת שקלים בסדר דף היומי
שמחה וששון כתב:מאמר לרגל התחלת לימוד מסכת שקלים בסדר דף היומי
שמחה וששון כתב:-
מיללער כתב:מאמר על לימוד מסכת שקלים במסגרת לימוד תלמוד בבלי, נכתב בשנת תשע"ד ע"י הרב ר' שאול יחזקאל רייכמאן שליט"א מרבני חבורת תורתך שעשועי שע"י ק"ק סאטמאר, לרגל התחלת לימוד מסכת שקלים במסגרת החבורה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 13 אורחים