מורה צדק כתב:כנראה שב' התיבות האחרונות זה "נמצא כתוב וזה נוסחו", אך מה פענוח וס"ל?
טוב היה אם היה אשכול מיוחד של פענוח ראשי תיבות, ואם זה יהיה אשכול זה, והיה זה שכרי.
ערער בערבה כתב:וסמוך לו.
איש אשכולות כתב:תביא כמה מילים לפני ואחרי, בל"ז ואל"נ מ"נ.
חיימקה כתב:יש לנו צ"ע האם הכוונה לבפאה"מ או לבאפה"מ .
ננסה לחזק את האשכול-יתחיל בפסוק זה ויקרא כולו ע"ד ג"פ בפ' חיי שרה -מה זה ע"ד -לא מסתבר על דרך או על דבר
מרחביה כתב:באופן המועיל
הוגה ומעיין כתב:חיימקה כתב:יש לנו צ"ע האם הכוונה לבפאה"מ או לבאפה"מ .
ננסה לחזק את האשכול-יתחיל בפסוק זה ויקרא כולו ע"ד ג"פ בפ' חיי שרה -מה זה ע"ד -לא מסתבר על דרך או על דבר
אין זה ר"ת אלא הכוונה לקרוא עד ג' פסוקים בפרשת חיי שרה (כיון שכך נצרך לקריאת הכהן מצד חיוב הקריאה של עתה, במנחה, וכפשוט).
חיימקה כתב:הוגה ומעיין כתב:חיימקה כתב:יש לנו צ"ע האם הכוונה לבפאה"מ או לבאפה"מ .
ננסה לחזק את האשכול-יתחיל בפסוק זה ויקרא כולו ע"ד ג"פ בפ' חיי שרה -מה זה ע"ד -לא מסתבר על דרך או על דבר
אין זה ר"ת אלא הכוונה לקרוא עד ג' פסוקים בפרשת חיי שרה (כיון שכך נצרך לקריאת הכהן מצד חיוב הקריאה של עתה, במנחה, וכפשוט).
אינני בטוח שכך ואבאר -מקור הדברים הוא מספר סת"ם להרב שלמה קלוגר הקה"ת סי' יב שם כתב באחד שטעה בקריאת התורה בשבת בבוקר פרשת וירא בטעות המצריכה חזרה ולא תקן -והגיע עת המנחה ,כתב שם שיקרא לכהן את הפסוק המוטעה ועוד ג"פ מפרשת חיי שרה .א"כ לכאורה אין הכוונה שיקרא עד ג"פ אלא עוד ג"פ חוץ מהטעות .וכתב זאת בר"ת ועל זאת שאלתי.
נ.ב.דין זה הובא בקצרה בכה"ח סי' קמב אות י'
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 74 אורחים