עושה חדשות כתב:ראיתי בכמה ממחברי זמנינו שכ' יסוד זה. אחד הביא כן בשם הרמב"ן, השני בשם 'אהבת יונתן', שלישי הזכיר גר"א בתיקו"ז, והרביעי כ' "מקובלנו"... לכן אותה נפשי לראות הדברים במקורם.
עושה חדשות כתב:מעל"ע, יש הרבה בספרי הקדמונים על החילוק בין לוחות ראשונות לשניות, ויש שכתבו שבשניות נתחדש ענין תושבע"פ וכו' וכו'. האם יש מקור לכך שבלוחות שניות יש חידוש לגבי סמכות החכמים לתקן תקנות וגזירות, או בנו"א: לוחות ראשונות כנגד דאורייתא ולוחות שניות כנגד דרבנן?
עושה חדשות כתב:מעל"ע, האם בפיוטי הקדמונים ליום הכפורים מצינו איזכור של נתינת הלוחות השניות?
דרומי כתב:במאמר של האדמו"ר מהורש"ב מליובאווויטש מל"ג בעומר שנת עטר"ת, המתחיל במלים "להבין ענין הלולא דרשב"י", מאריך מאוד בשייכות שבין רשב"י ללוחות השניות, וז"ל בתוך הדברים:
"דוד נסתלק בשבועות, מפני שהי' במדריגת משה בלוחות הראשונות -
ורשב"י נסתלק בל"ג בעומר, מפני שהי' במדרגת משה בלוחות השניות ..
וזהו דיום הסתלקות רשב"י נקרא יום הילולא, שהוא כענין יום חתונתו זו מתן תורה שזהו שמחת החתונה .. בלוחות שניות".
בברכה המשולשת כתב:לא הבנתי.
הרי רשב"י לא הסתלק בל"ג בעומר, ונכב"ב.
עושה חדשות כתב:עושה חדשות כתב:מעל"ע, האם בפיוטי הקדמונים ליום הכפורים מצינו איזכור של נתינת הלוחות השניות?
כעת מצאתי
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 11 אורחים