האם אנחנו ראויים להתפלל על חולים
ידועים דברי הנפש החיים שער ב פרק יא וזל כי באמת יפלא איך שייך לבקש להתחנן כלל לפניו ית"ש להסיר מעליו צערו ויסוריו כמו בענין רפואות הגוף הרופא משקהו סמנים חריפים או אם הרופא מוכרח אף גם לחתוך אבר אחד לגמרי שלא יתפשט ארס החולי יותר האם יתחנן אליו החולה שלא ישקהו הסמנים או שלא יחתוך האבר הלא החולה עצמו שוכרו לכך כך איך ישפוך שיח לפניו ת"ש להסיר מעליו היסורים הלא המה רטיה וסמא דחיי לכפר עונותיו כמאמרם ז"ל שבת נה ע"א אין יסורין בלא עון אם לא אפוא נפש החוטאת במה תתכפר וכו' ולכן כשכל תכלית תפלת האדם לפניו ית"ש להסיר מעליו צערו הוא רק על הצער של מעלה המשתתף עמו בצערו ושב ומתחרט באמת על עונו שגרם על ידו הצער של מעלה אז היסורין מסתלקין מעליו וכו' ולכאורה דברי הנפש החיים גם במתפלל על חבירו