פולסברג כתב:
[אאל''ט, אצל אחב''י הנקראים חסידים, הדבר משתנה מקצה אל הקצה בענינים אלו. בנעריהם ובזקיניהם ילכו יחד, לתפארת משפחותם לבית אבותם, וזכרם לא יסוף מזרעם].
דרומי כתב:[יש להוסיף שלפעמים הבן בצדק תמה על אביו - שרואה אותו מקרוב - בכמה הנהגות שלו וזה מקשה עליו לראות בו מודל לחיקוי (ולא תמיד הוא מרגיש חופשי לשאול את אביו על הנהגתו, וגם ע"פ הלכה זה לא פשוט). והתעוררתי לחקור האמנם ראוי שהאב 'יצדיק' את עצמו בפני בנו כשמרגיש שבנו קצת תמה על הנהגתו בענין מסויים, וצ"ע].
מבחינה ספרותית (ומזעזע מבחינה אנושית).דרומי כתב:תיאור יפה
לייבעדיג יענקל כתב:הקובץ המצ"ב
דרומי כתב:מה אנו האנשים הקטנים יכולים לפעול בענינים כמו אלו?
האמת, שום דבר.
רק בקלפי יש לאזרח הפשוט איזו אפשרות להשפיע.
דרומי כתב:מה אנו האנשים הקטנים יכולים לפעול בענינים כמו אלו?
האמת, שום דבר.
רק בקלפי יש לאזרח הפשוט איזו אפשרות להשפיע.
דרומי כתב:רק בקלפי יש לאזרח הפשוט איזו אפשרות להשפיע.
צופה_ומביט כתב:דרומי כתב:רק בקלפי יש לאזרח הפשוט איזו אפשרות להשפיע.
לגבי הקלפי, קל לדבר למי שלקהילתו כבר כמעט 30 שנה אין רבי חי שמורה לו מה לעשות בהווה, ובא מקהילה עם נטיה ימנית-לאומית חזקה וכו', ומכריע לעצמו [או על פי מגוון של רבנים/משפיעים מכל הסוגים והמינים] במי לבחור לפי פלפולים וסברות על מי חל כיום התואר "המפלגה החרדית ביותר" וכו'.
זה שונה אצל מי שיש לו רבי או רב שהוא זה שמכריע עבורו למי להצביע.
למישהו כזה - באם הוא נאמן לרבו - אין אפשרות להשפיע אפילו בקלפי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 67 אורחים