בספרי הקודש מובא בשם רבי פינחס מקאריץ שפורים הוא יומא דשאול המלך
אולם האם יש לזה מקור קדום יותר
חכם באשי כתב:הסיבה שהקלירי (הוא בעל ה'קורבה' לפורים) לא יסד פיוט כנגד ברכת 'צמח דוד' הוא לא משום הדרשות דלעיל, אלא שכן היה המנהג הארצישראלי הקדמון (שמקורו בירושלמי) שכללו את ברכת 'צמח דוד' ב'בונה ירושלים'. היינו, בתפילת העמידה שלהם היו שמונה עשרה ברכות (עם ברכת המינים) ולא תשע עשרה כלפנינו (שע"פ המנהג הבבלי).
צא וראה, שבכל הקרובות לחול אין בהם כנגד ברכת 'צמח דוד'!
חכם באשי כתב:הסיבה שהקלירי (הוא בעל ה'קורבה' לפורים) לא יסד פיוט כנגד ברכת 'צמח דוד' הוא לא משום הדרשות דלעיל, אלא שכן היה המנהג הארצישראלי הקדמון (שמקורו בירושלמי) שכללו את ברכת 'צמח דוד' ב'בונה ירושלים'. היינו, בתפילת העמידה שלהם היו שמונה עשרה ברכות (עם ברכת המינים) ולא תשע עשרה כלפנינו (שע"פ המנהג הבבלי).
צא וראה, שבכל הקרובות לחול אין בהם כנגד ברכת 'צמח דוד'!
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 6 אורחים