הוד_והדר כתב:למעשה מה דעת הציבור דכאן, כשמהדירים ספר ישן, האם יש לתקן המפורסים להמפורסם? או שאפשר להשאיר
גביר כתב:לענ"ד, בייחוד שזוהי צורה שהתקבלה במקומות מסוימים, יש להשאירה כמות שהיא, כפי שמקובל בהוצאות מדויקות של כת"י להשאיר צורות כמו 'לוכל' ואין מתקנים ל'לאכול' [לכל היותר מציינים במבוא או בהערות] וכיו"ב.
חבר פורום אוצר החכמה כתב:התקבלה בעבר במקומות מסויימים
ההוצאות המדוייקות של כת"י אינם דוגמא לחיקוי
הם אינם מתחשבים עם קהל הקוראים אלא צמודים לטקסט הצמדה יתירה ולא מחכמה
לענ"ד יש להשאיר צורה מושרשת כמו המפורסים, שהיא חלק ממסורת ההגייה והכתיבה שהתפתחה ונהגה אצל אבותינו ורבותינו האשכנזים. טובת הקוראים היא שיכירו את לשונם של קדמונינו ולא תהיה זרה ונכרית להם בעיינם בספר ישן מקורי. אפשר וראוי להעיר במבוא לספר אודות צורות לשוניות ישנות כאלה להרחבת דעת הקורא וכדי שלא יטעה לחשוב אותן לט"ס.
הצורה לוכל אינה טעות אלא צורה דקדוקית כשרה של לשון חכמים, ממש כמו לומר.