יואל שילה כתב:אשמח לרעיונות נוספים.
ולכן? האם זו ראי' שאכן מדובר בנתון אמיתי?צופה_ומביט כתב:ויו"ר חברת החשמל אמר בכנסת בפה מלא שאכן כך
לבי במערב כתב:חישוב פשוט יסביר את התועלת העסקית (והמרושעת להחריד) שבהנפקת משפט כזה ב'כיכר העיר'. וק"ל.
אלכסנדרוס כתב:לבי במערב כתב:חישוב פשוט יסביר את התועלת העסקית (והמרושעת להחריד) שבהנפקת משפט כזה ב'כיכר העיר'. וק"ל.
בבסיס העניין עומדת ההנחה (השוברת חצי גופו של אדם) שכל מה שאדם חילוני יאמר נובע מרשעות מחרידה. אם יאמר שעשה משהו לטובת החרדים - הרי זה משום תועלת עסקית ורשעות. אם יאמר שעשה משהו נגד החרדים - הרי זה משום תועלת עסקית ורשעות. אם לא יאמר כלום - עאכו"כ שזה משום תועלת עסקית ורשעות. והכל מגובה בחישוב "פשוט" והגיון "בריא" ושכל "ישר" וחשיבה "בהירה".
מהיכן נובעת תחושת הרדיפה האובססיבית?
לבי במערב כתב:הסיבה לחישוב הפשוט היא - כמה 'מפתיע' - המציאות.
"יישובים בהם מתגורר רוב דתי" היו מנותקים לאורך ועש"ק (כולל ליל ש"ק!), ודלא כטענתו הכוזבת.
לבנון כתב:רבינו יונה אומר (שערי תשובה ג ריח) שמי שרוב מעשיו לרוע או שבחנתו כי אין יראת לנגד עיניו מצוה לשפוט כל מעשיו לרוע.
א. ולכן? חותמת 'הליכוד' (ובפרט בנדו"ד, שגם "חותמת" אין כאן) אינה 'הכשר' אוטומטי, כמובן...אלכסנדרוס כתב:[א] שפיגלר חבר תנועת הליכוד כבר למעלה משלושים שנה, נחשב איש הליכוד ורוב המינויים שלו נעשו בידי ממשלות הליכוד.
[ב] ניתן בקלות להעלות על הדעת מצב שבו המציאות פועלת בניגוד לרצון הטוב.
לבי במערב כתב:א. ולכן? חותמת 'הליכוד' (ובפרט בנדו"ד, שגם "חותמת" אין כאן) אינה 'הכשר' אוטומטי, כמובן...אלכסנדרוס כתב:[א] שפיגלר חבר תנועת הליכוד כבר למעלה משלושים שנה, נחשב איש הליכוד ורוב המינויים שלו נעשו בידי ממשלות הליכוד.
לבי במערב כתב:ב. אכן, ניתן בקלות להעלות על הדעת. אך אמורה להיות הלימה כלשהי בין הטענה למציאות השטח (אף אם חלקית), וקשה לומר שנצפתה כזו.
Guten Morgen! מאי רבותא איכא? וכי סבור מר שלא לטובת עצמו בלבד הוא דורש (אלא שבקונסטלצי' הנוכחית מתכתבת היא עם האינטרסים של נציגי החרדים)?אלכסנדרוס כתב:כבר רואים לאיזה כיוון זה הולך. עוד שלב או שניים תאמר שגם על ביבי כבר לא ניתן לסמוך, וגם על מעשיו יש לפקפק אם הם לטובת החרדים. תוצאה ישירה של חישוב "פשוט" והגיון "בריא" ושכל "ישר" וחשיבה "בהירה".
כמדומה שהדבר מלמד גם לאידך גיסא [שהשופט כל אמירה בתמימות גמורה, מלמד כלפי עצמו שאכן הוא מהקְרֻאִ֖ים וְהֹלְכִ֣ים לְתֻמָּ֑ם - אך 'לאו דוקא' שכך היא כוונת המצוטט... (להמחשה, יעוין בפסוק שהשתמשתי בו לעיל כמליצה, וק"ל)].דרומי כתב:איני יודע לגבי המקרה הספיציפי כאן כלל וכלל, אולם אכן במקרים רבים נוטים לשפוט בחומרה מיותרת אמירות פשוטות למדי ולהעמיס בהם כוונות עד אין סוף במקום להבינן כפשוטן. וכמדומה שלפעמים זה קצת מגלה על אותו 'שופט', שהוא פשוט חושב שכולם כמוהו... וכשם שבכל מלה שלו יש אלף כוונות נסתרות וערמומיות כך כולם עובדים באותה צורה... ולא שם אל לבו שיש גם אנשים 'פשוטים' בעולם, מה לעשות, שפשוט מתכוונים למה שהם אומרים. כן, גם זה קורה
אולי. לפענ"ד עדיין קשה להלום זאת עם (רוח) הדברים שנאמרו.הבאר ההיא כתב:היו איזורים חרדיים שהחשמל חזר בהם בערך בשקיעה, יתכן שלמעשה זה כבר היה מאוחר מכדי להועיל למישהו אבל בהחלט יתכן שהתאמצו שיהיה קודם השבת.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 44 אורחים