ס''ק כתב:וא"כ איך יקריבו בזמה"ז אם ר"ל לא ישובו, והלא בעוה"ר רובן זבין ומצורעין ובועלי נדות
ס''ק כתב:והלא בעוה"ר רובן זבין ומצורעין ובועלי נדות, .
איש_ספר כתב:התקשיתי בעבר הרי בירושלמי שבועות אמרו [לפי ביאורו של הגרח"ס] שהטמא לטומאה חמורה לא נטהר לטומאה קלה, והנה טומאה הותרה בציבור רק לטומאת מת ולא לטומאה היוצאת מגופו, ועתה שכולנו טמאי מתים, וטומאת מת היא חמורה שצריכה הזאה שלישי ושביעי, וא"כ עד שלא נטהר מטומאה זו, לא נוכל להטהר מטומאת זב ובע"ק, וא"כ איך תותר הטומאה בציבור?
וי"ל.
איש_ספר כתב:אני מכיר את דברי הגרח,ק (וכמדומה שכבר כתבתי כאן בפורום פעם בענין זה של טהרה לבע,ק בזה"ז) אבל כמובן שאינן מוכרחים, ובעניותי מצאתי שהרא,ש ביומא כותב כמעט בפירוש שאין טהרה לבע"ק בזה,ז (בדבריו על טבילה לקרי במי שנטמא ביוה"כ עי"ש) ושו"מ בשו"מ או בבית יצחק שעמדו על דברי הרא"ש.
מאן דהוא אמר לי, שאם טומאת בע,ק חמורה שאינה מותרת בציבור, שוב תועיל לה טומאה. מה דעתך?
ואגב כבר הוכיחו שבספרי משמע דלא ס"ל להנהו תנאים דבע"ק משתלח מב' מחנות.
אליהוא כתב:יש לדון אולי אם טומאה הותרה בציבור חשיב דליכא טומאה חמורה לענין זה ולזה אהני טהרה לטומאה קלה. ולא עיינתי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 56 אורחים