נוטר הכרמים כתב:הילפותא המחודשת שהביא המשכיל לפטור נשים מתפילין משום שנאמר וראו... ויראו ממך בל' זכר אינה מובנת, הרי כל התורה בלשון זכר נאמרה, כמ"ש תוס' באין ספור מקומות, ראה לדוגמא יבמות עב,ב נזיר כט,א קידושין ב,ב ועוד.
נוטר הכרמים כתב:א. גם הסבת הילפותא של חז"ל על הפס' וממדבר מתנה, דזה קאי על קיום המצוות ע"י הכל, ולכן נשים ג"כ נחשבות כמצוות, מחודשת מאוד, בעוד שבפי חז"ל בעירובין היא נדרשת על לימוד התורה ולא על קיום מצוותיה.
ב. הדמיון לקבלת נדרים ונדבות ג"כ מפליא, הרי בקרבנות ישנה פרשה מיוחדת של קרבנות נדר ונדבה, ומה ענין זה לגבי חידוש מצוות אצל מי שאינו מצווה?
אליהוא כתב:האם חכם מוזר זה הובא אצל קדמונים אחרים?
חלמיש כתב:א. כמדומה שכמה מקורות קיבל מכותבי פורום זה ואם כן לא יאה לא לציין ששמעתי מח"א, (בגלל יש כאן כותבים אנונמיים). אך שמא כל מה שהושיטו לו כאן ידע כבר מראש?
סימנא כתב:ועוד זאת, שהרי כשמדובר בכותבים אנונימיים, שמא אינם ראויים לבוא עלי ספר? שמא נשים ועבדים וקטנים הם? שמא טיפשים גמורים? שמא אפיקורסים?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 190 אורחים